O przedmiocie

Bądźmy szczerzy. Filozofia Bang & Olufsen nie brzmi „najpierw dźwięk, potem wszystko inne". Ale z drugiej strony, jeśli mamy być szczerzy, to bardzo trudno powiedzieć to samo o większości tak zwanych producentów „prawdziwego hi-fi", którym my, poważni audiofile, chętnie dajemy miejsce. Czy możesz szczerze powiedzieć, że przeciętny Arcam jest całkowicie skupiony na dźwięku, całkowicie wykluczając wszelkie inne kwestie - takie jak ergonomia i wygląd?

Jest tu jeszcze jeden problem. Oprócz jałowych debat na temat tego, co stanowi „prawdziwe hi-fi", a co nie, ważne jest, aby pamiętać, że Bang & Olufsen z 1983 roku, który widzisz przed sobą, ma mniej udogodnień niż typowy system Linn lub Naim z 1999 roku. Chodzi o to, że nawet nasi tak zwani „purystyczni" producenci - niegdyś dostawcy jednych z najbardziej minimalistycznych, uproszczonych systemów hi-fi, jakie kiedykolwiek powstały teraz uznają, że audiofile to prawdziwi ludzie z prawdziwymi potrzebami słuchania w prawdziwych pomieszczeniach. Czasy się zmieniają, a „poważne” urządzenia są coraz bardziej zbliżone do filozofii B&O, a nie odwrotnie...

Co zatem odróżnia Beomaster 2000 od, powiedzmy, przeciętnego mini systemu TEAC Reference Series? Jeśli zależy ci na szykownym wyglądzie, dlaczego nie pójść do Currys Digital i nie kupić efektownie zaprojektowanego urządzenia JVC typu „wszystko w jednym" za 99 funtów? Cóż, rzuć okiem na ten produkt, a szybko zobaczysz, jak i dlaczego jest inny Krótko mówiąc, jakość projektu Jacoba Jensena i wykonania B&O jest znakomita.

Według dzisiejszych standardów jest to znakomity element opakowania i pięknie zbudowany zestaw, ale dla tych z 1983 roku był po prostu oszałamiający.

Przednia górna część mieści rząd dotykowych elementów sterujących.

Oprócz braku ruchomych części [podatnych na szum i degradację dźwięku), stanowią one kamień węgielny filozofii B&O. Możesz przełączać się między źródłami gramofonowymi, taśmowymi i (wbudowanym) tunerem (ten ostatni oferuje cztery ustawienia wstępne plus opcję ręcznego strojenia) bez wysiłku, bez konieczności podnoszenia mocno tłumionej, centralnej aluminiowej klapy, która ukrywa drobne elementy sterujące.

Obejmują one bas, sopran, balans, strojenie pokrętłem, zasilanie główne, AFC, ustawioną głośność, mono/stereo i głośność.

W czarnym akrylowym panelu dotykowym umieszczono podświetlane wyświetlacze w stylu Space 1999 do regulacji głośności, balansu, basów, tonów wysokich i wyboru źródła. Obok nich znajdują się zielone diody LED do strojenia i stereo FM. Pod spodem znajduje się przypomnienie europejskich korzeni B&O z lat 70. - wszystkie wejścia i wyjścia są DIN, poza żeńskim gniazdem anteny koncentrycznej FM. Czarna, żłobkowana tylna część 2000 cienko maskuje radiatory odbiornika, które są o wiele solidniejsze, niż można by się spodziewać po jego znamionowej mocy wyjściowej 30 W RMS na kanał. Ultradźwiękowa konstrukcja wielkości małej książki w miękkiej oprawie, jej elementy sterujące z szczotkowanego aluminium sprawiają, że wygląda jak rekwizyt z 2001: Odyseja kosmiczna Stanleya Kubricka.

Jak można się spodziewać, 2000 to przyjemność w użyciu i działa znakomicie. Dźwięk jest zaskakująco dobry całkowicie dyskretna sekcja wzmacniacza tranzystorowego jest płynna, ale angażująca muzycznie. Pomimo braku szczegółów i luźnego dolnego pasma, jest nadal o wiele bliżej prawdziwego hi-fi niż wiele nowoczesnych niedrogich urządzeń i o wiele bardziej. uwodzicielska w słuchaniu. Podobnie dźwięk stereo FM jest gładki i naturalny, choć trochę różowy i miękki. Chociaż nie jest najnowszy, jest o wiele lepszy od każdego nowoczesnego mikro lub mini, a także bije na głowę wiele japońskich urządzeń high-end swoich czasów.

Klasyczne produkty B&O dobrze trzymają swoją wartość odpisy aktualizacyjne są wyższe niż w przypadku japońskiego zestawu - chociaż sama popularność serii 2000 pomogła obniżyć ceny z drugiej ręki.

Podobnie jak w przypadku niesterowanego zdalnie brata 1900, można kupić dobry 2000 za mniej niż 100 funtów.2000 pomogła obniżyć ceny z drugiej ręki.Podobnie jak w przypadku niesterowanego zdalnie brata 1900, można kupić dobry 2000 za mniej niż 100 funtów. Przy znakomitej konstrukcji, wykończeniu i ergonomii jest to idiotycznie mało jak na tak piękny kawałek retro- futurystycznego hi-fi.

Źrodlo: zstereo.co.uk

Parametry BEO 2000:

1983

Kraj

Dania

Wymiary

62x25x7cm

Bliższe dane

Produkcja: 1983-1987 Projektant:

Jacob Jensen Kolory: szary Beomaster 2000 był zaawansowanym amplitunerem o mocy 2 x 25 W RMS, zapewniającym zasięg radiowy w paśmie długim, średnim i FM.

Wzmacniacz stereofoniczny o niskim poziomie zniekształceń zawiera nową, unikalną funkcję firmy Bang & Olufsen. Nazywało się to automatyczną kontrolą obsługi mocy (APHC). Była to technika, w której zakres dynamiki i parametry mocy sygnału były stale monitorowane, a jeśli ich łączny efekt groził przesterowaniem wzmacniacza lub uszkodzeniem głośników, obwód APHC instruował mikrokomputer zestawu, aby zmniejszył głośność do bezpiecznego poziomu Wszystkimi podstawowymi funkcjami można sterować za pomocą dotyku na panelu sterowania Sensitouch urządzenia Beomaster. Nie było żadnych przycisków ani przycisków do wciśnięcia. Stan wszystkich elementów sterujących był pokazywany na podświetlanym wyświetlaczu. Dodatkowe elementy sterujące zostały zabezpieczone samootwierającą się pokrywą, którą można było odblokować poprzez dotknięcie przodu urządzenia. Zestaw Beomaster 2000 może stanowić część zestawu Beosystem 2000 w połączeniu z innymi kompatybilnymi produktami Bang & Olufsen. Amplituner został zaprojektowany przez Jacoba Jensena i był bezpośrednim następcą Beomastera 2400.

BeoMaster 2000

Tuner/wzmacniacz Typ 291x Specyfikacja produktu Typy: AM / FM 2917 (1983 - grudzień 1983) AUS, FM 2915 (1983 - maj 1986) US, FM 2913 (1983 - listopad 1985) GB: AM/FM 2912 (1983 - listopad 1986) EU, FM 2911 (1983 - marzec 1987) D, FM 2919 (1983 - maj 1985) Moc wyjściowa RMS DIN / IEC: 2 x 30 W / 8 omów Zniekształcenia harmoniczne DIN / IEC: 0,08% Moc wyjściowa 20-20 000 Hz IHF: 2 x 25 W/8 omów Całkowite zniekształcenie harmoniczne IHF: 0,1% Nadwyżka dynamiczna: 1,6 dB / 8 omówIntermodulacja IHF: 0,1% Częstotliwość odpowiedzi: 20-20 000 Hz +/- 1,5 dBSzerokopasmowy współczynnik tłumienia:35 Sygnał do Współczynnik szumów:Phono A- ważony: > 75 dB na taśmie A-ważony: >80 dB Zakres FM: 87,5- 108 MHzStosunek sygnału do szumu przy 65 dBf mono: 72 dB Stosunek sygnału do szumu przy 65 dBf stereo: 67 dB.Zniekształcenia przy 65 dBf stereo: 0,35%Kanał stereo separacja: 36 dB Tłumienie produktu podnośnej: 55 dB Sekcja tunera AM Tylko typy: 2912, 2915, 2917 Zakres LW:150 350 kHz Zakres MW: 520 - 1610 kHzCzułość LW: 20 dB Stosunek sygnał/szum 120 µV Czułość MW: 20 dBStosunek sygnał/szum 100 µV

Zasilanie: 2911-2917: 220 V

Pobór mocy 170 W.

Wymiary szer. x wys. x gł.:

62 x 7 x 25 cm RIAA: wbudowane

62 x 7 x 25 cm RIAA: wbudowane

Złącza: Głośniki 2 kpl. Phono: DIN

Taśma: 1 DIN Pasmo: 2 phono

Złącze słuchawkowe

Mimo upływu lat amplituner wręcz poraża swoim wyglądem. Utrzymany w bardzo dobrym stanie, wszystkie sensory działają, oświetlenie kompletne. . Istnieje możliwość powieszenia amplitunera na ścianie.

W zestawię z amplitunerem - specjalna podświetlana podstawa.

Gorąco polecam.

Stan Bardzo dobry
Marka Bang & Olufsen
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 3d565d61-6cf1-4869-a0dd-ce7e4dc4640e

Podobne wyszukiwania

Amplitunery Warszawa  
(115)
Amplitunery Bytom  
(114)
Amplitunery Łódź  
(90)
Amplitunery Kraków  
(74)
Amplitunery Wrocław  
(73)
Amplitunery Poznań  
(55)
Amplitunery Gdańsk  
(50)
Amplitunery Legnica  
(41)
Amplitunery Szczecin  
(41)
Amplitunery Piła  
(33)
Amplitunery Konstantynów Łódzki  
(29)
Amplitunery Gorzów Wielkopolski  
(25)
Amplitunery Bydgoszcz  
(21)
Amplitunery Gdynia  
(20)
Amplitunery Katowice  
(19)
Amplitunery Bolesławiec  
(15)
Amplitunery Wągrowiec  
(15)
Amplitunery Kielce  
(15)
Amplitunery Lublin  
(14)
Amplitunery Skwierzyna  
(14)
Amplitunery Wałbrzych  
(14)
Amplitunery Podegrodzie  
(14)
Amplitunery Białystok  
(13)
Amplitunery Gostyń  
(13)
Amplitunery Bojszowy  
(13)
Amplitunery Zielona Góra  
(13)
Amplitunery Olkusz  
(13)
Amplitunery Olsztyn  
(13)
Amplitunery Konin  
(11)
Amplitunery Nowa Sól  
(11)
Amplitunery Świdnica  
(10)
Amplitunery Prabuty  
(10)
Amplitunery Sosnowiec  
(9)
Amplitunery Siedlce  
(9)
Amplitunery Jaryszów  
(9)
Amplitunery Rzeszów  
(9)
Amplitunery Gliwice  
(9)
Amplitunery Włocławek  
(8)
Amplitunery Toruń  
(8)
Amplitunery Częstochowa  
(8)
Amplitunery Piotrków Trybunalski  
(8)
Amplitunery Nowy Sącz  
(8)
Amplitunery Ostrów Wielkopolski  
(7)
Amplitunery Pabianice  
(7)
Amplitunery Płock  
(7)
Amplitunery Sienna  
(7)
Amplitunery Garbów  
(7)
Amplitunery Zawiercie  
(7)
Amplitunery Radom  
(7)
Amplitunery Ostrzeszów  
(6)
Amplitunery Zamość  
(6)
Amplitunery Biała Podlaska  
(6)
Amplitunery Lubin  
(6)
Amplitunery Dąbrowa Górnicza  
(6)
Amplitunery Bielsko-Biała  
(6)
Amplitunery Nakło nad Notecią  
(6)
Amplitunery Krempna  
(6)
Amplitunery Świebodzin  
(6)
Amplitunery Chęciny  
(6)
Amplitunery Szczytno  
(5)
Amplitunery Wieliczka  
(5)
Amplitunery Jaworzno  
(5)
Amplitunery Kołobrzeg  
(5)
Amplitunery Raciborowice  
(5)
Amplitunery Brwinów  
(5)
Amplitunery Kalisz  
(5)
Amplitunery Tychy  
(5)
Amplitunery Słupsk  
(5)
Amplitunery Opole  
(5)
Amplitunery Brzoza  
(5)
Amplitunery Miejska Górka  
(5)
Amplitunery Jelenia Góra  
(5)
Amplitunery Pszów  
(5)
Amplitunery Gryfice  
(4)
Amplitunery Jastrowie  
(4)
Amplitunery Gryfino  
(4)
Amplitunery Tarnów  
(4)
Amplitunery Lubartów  
(4)
Amplitunery Tczew  
(4)
Amplitunery Mirostowice Górne  
(4)
Amplitunery Żyrardów  
(4)
Amplitunery Buk  
(4)
Amplitunery Radomsko  
(4)
Amplitunery Posada  
(4)
Amplitunery Zalesie Golczowskie  
(4)
Amplitunery Ustroń  
(4)
Amplitunery Kluczbork  
(4)
Amplitunery Augustów  
(4)
Amplitunery Kościelec  
(4)
Amplitunery Żagań  
(4)
Amplitunery Włoszczowa  
(4)
Amplitunery Sieniawa Żarska  
(4)
Amplitunery Reda  
(4)
Amplitunery Piastów  
(4)
Amplitunery Skierniewice  
(4)
Amplitunery Mysłowice  
(4)