Witam serdecznie

Przedmiotem aukcji jest iPhone XS 64GB kupiony za gotówkę (bez rat) od autoryzowanego sprzedawcy Apple (pewna, ogólnopolska sieć ze sklepami stacjonarnymi „Komputronik”) w styczniu tego roku (2020), w stanie idealnym (wyświetlacz bez rys, wszystko działa, kondycja baterii to 97% !!!), wciąż na gwarancji Apple i spokojnej i pewnej rękojmi autoryzowanego sprzedawcy Apple do stycznia 2022.

Telefony zostały zakupione w ilości 2 szt. dla moich starszych rodziców (60-paro latkowie) mieszkających daleko od nas, z którymi miał być zapewniony prosty i bezproblemowy (obsługa nawet przez seniora) kontakt online za pomocą Apple „Face Time”. Telefony świetnie sprawdzały się w tej roli, poza tym, że były… nieużywane przez rodziców (pomimo naklejonych szkieł na ekrany rodzice i tak przykleili folie fabryczne;). Mieli przekonać się do smartfonów a wyszło, że nadal używają telefonów z „klawiaturką” a iPhone’y wyciągali z szuflad tylko do połączeń video – większość czasu leżały, podładowywane tylko po połączeniu video… Nie było sensu tego ciągnąć, więc jako telefony użytkują dalej te swoje z „klawiaturką” a do naszych rodzinnych połączeń „Face Time”, dostali… jednego, wspólnego iPada;). Duży ekran, duże urządzenie, znają już obsługę kilku kliknięć i wszyscy są zadowoleni.

Jestem czterdziestolatkiem, który od kilku lat, wraz z rodziną, używa sprzętów Apple. Po jednej, jedynej próbie oszczędności i przygodzie po/gwarancyjnej 2 lata temu z kupnem 2 Iphone’ów XR na allegro o 400zł taniej dostałem bolesną nauczkę, że w przypadku sprzętu Apple WARTO DOŁOŻYĆ KILKA STÓWEK do pewnego źródła bo otrzymuje się:

- 2 LATA PEŁNEJ OCHRONY (1 rok gwarancji Apple i kolejny rok rękojmi autoryzowanego sprzedawcy, który po prostu naprawia/wymienia sprzęt przesyłając go do przedstawicielstwa Apple, takich jak iSpot/jabłkowy/iDream). Cała masa sprzedających na allegro „sklepików”, komisów, odsprzedawców to ruletka (w którą ja przegrałem bo skusiłem się na „okazję”). TYLKO DUŻY AUTORYZOWANY SPRZEDAWCA APPLE jest pewniakiem w razie problemów (a telefony z „Face ID” niestety mogą być problemowe – wystarczy spojrzeć ile takich z tą niedziałającą funkcjonalnością jest oferowanych – to „cegły”, szczególnie z mglistym wsparciem po/gwarancyjnym).

- TELEFON Z POLSKIEJ DYSTRYBUCJI – na folii opakowania takiego iPhone’a jest nadruk jedynego na Polskę głównego dystrybutora, od którego biorą wszyscy inni: jest to „DYSTRYBUTOR AB S.A.”. Tylko telefon z polskiej dystrybucji jest naprawiany/wymieniany w Polsce (ja przy mojej przygodzie 2 lata temu w serwisie iSpot w Bydgoszczy dowiedziałem się, że kupiłem z allegro telefon z Wielkiej Brytanii, w dodatku po gwarancji a podobno był „wymieniony na nowy w polskim serwisie „Jabłkowy””).

- DOKUMENT SPRZEDAŻY DUŻEGO AUTORYZOWANEGO SPRZEDAWCY APPLE a nie paragon/faktura VAT marża małego komisu/sklepiku, którego dowód sprzedaży się po prostu nie liczy w serwisie (w ogóle „faktura VAT-marża” to kpina w przypadku gwarancji)! Dodatkowo, przy serwisie Apple wymagany jest od roku dokument sprzedaży (no i znowu w moim przypadku „bolesnym” sprzedawca z Gdańska mylnie zapewniał mnie, że przy serwisie w Apple wystarczy tylko numer seryjny).

- TELEFON NIEOBCIĄŻONY RATAMI którejś z sieci komórkowej. Od tego roku już wszyscy operatorzy mają w umowach zapis pozwalający na zablokowanie iPhone’a w przypadku zaległości z płatnościami ratalnymi/abonentowymi. Więc jeśli ktoś trafi na iPhone od osoby, która przestała/przestanie płacić to… Dodatkowo, w przypadku korzystania z napraw iPhone’a należy wysłać do operatora tej telefonii komórkowej jako pośrednika.

- TELEFON, KTÓRY JEST KUPOWANY A NIE „WYNAJMOWANY” – to zagranie to chyba hit allegro (i teraz już poza serwisem) ostatnich 2,3 lat w ilości sprzedawanych sztuk i wielkiej afery – „kupując” coś takiego okazywało się, że w zapisie umowy szczegółowej było się „wynajmującym sprzęt” więc nie posiadało się tego prawnie. W przypadku gwarancji/rękojmii to już dramat…

UWAGA DODATKOWA: nie wiem czy ogólnie wiadomo ale, wg Apple, bateria o kondycji w widełkach 80-90% w ich sprzętach jest już do połowy zużyta i służy mniej o połowę oryginalnego czasu. I tak też zauważam we wszystkich swoich sprzętach – poniżej 90% wymieniam, jeśli sprzęt Apple zachowuję sobie na dłużej niż rok/dwa.

Przed jakimkolwiek (niekoniecznie z mojej oferty) polecam bardzo informacyjny film na YT o gwarancji i rękojmi oraz pewnych źródłach Apple w Polsce. Raz się obejrzy a zostanie w głowie na całe życie.

Zastanów się czy spokój, bądź co bądź, drogiego wciąż sprzętu (chociaż ja już na nim straciłem najwięcej kupionym jako nowym) i drogiego w naprawie (gdyby coś się stało) warty jest oszczędności 200-300zł (za tyle to zakupy spożywcze w „Biedronce” robi się dla rodziny raz na tydzień/dwa a telefon jest na rok/dwa/trzy).

W tej aukcji w kolorze czarnym – na innej w srebrnym.

Nie mam nic do ukrycia, zgadzam się (a nawet zachęcam) do odbioru osobistego, nawet na komisariacie jeśli ktoś chce mieć extra pewność (pół żartem, pół serio;) – oczywiście z zachowaniem wszystkich środków ostrożności w dzisiejszej sytuacji kontaktów międzyludzkich.

Na allegro mam 2 konta – jedno od 20 lat (gravedigger) a drugie (English_Rebel) od kilkunastu (nie istnieje tam od wczoraj). Aby uprzedzić pytania, kilka lat temu allegro wprowadziło nowy system oceny kupujących i sprzedających kasując wcześniejszą historię sprzedaży i kupna więc konto 20-letnie tak naprawdę miało kilka tysięcy komentarzy a drugie kilkaset (można potwierdzić w allegro).

Jeśli wysyłka to najwygodniejszym dla obu stron paczkomatem InPost i nie wysyłam „za pobraniem” (kilka razy w życiu ktoś zamówił a nie odebrał – za stary już jestem na takie „zabawy”).

Przedmiotem oferty jest 1szt. iPhone’a XS (wraz z całym oryginalnym wyposażeniem), nie inne sprzęty znajdujące w tle, jako tło.

Więcej informacji:

  • Stan: Bardzo dobry
  • Typ: Smartfon

Lokalizacja i dostawa

Tuchola

Forma dostawy:

  • Odbiór w punkcie: Paczkomaty 24/7 InPost - przedpłata 17,00 zł
Oferta: 4f075172-6770-47b6-97e9-0d8340e5ad8f