Wyprzedaję część swojej nadmiernie rozrośniętej kolekcji korpusów (głównie Sony) i obiektywów.

Na tej aukcji sprzedaję świetną lustrzankę Sony SLT-A35.
Na innych moich aukcjach dostępne są również dwa niezłe i mało używane obiektywy do niego, w tym ostry Sony 55-200 w najnowszej wersji. Resztę kolekcji będę wystawiał sukcesywnie. W przypadku zakupu więcej niż jednego przedmiotu przez jedną osobę całość wyślę w jednej paczce.

Dorzucam też linki do sampli z obiektywu 55-200, bo tamtego ogłoszenia nie mogę już edytować (ktoś zalicytował):
https://mega.nz/file/2bBEAR4S#RuGBuEbRZXH58lUd3RBz2w3XmfUOf8KeN4Lsv7S4Mbs (test aberracji)
https://mega.nz/file/iawy0SwD#bqL_BX_fRdp6HOXNpdo7VsxxDpHwkJu9IjaKOu99iv8 (testy ostrości)

Link do sampli z aparatu niżej.

Aparat w bardzo dobrym stanie, sprawny w 100%. Wszystkie przyciski i funkcje działają bez zarzutu, łącznie ze stabilizacją. Sprzęt nigdy nie upadł, ani nie został uderzony. Używany był prywatnie, nie zawodowo, więc praktycznie nie było nim filmowane, robił niemal wyłącznie fotki. Sam korpus z akcesoriami (opis elementów zestawu niżej).

Krótki (długi? ;)) opis najważniejszych zalet sprzętu:

Przede wszystkim robi naprawdę wspaniałe zdjęcia, znacznie lepsze niż takie modele jak A33 i A55. W przypadku Jpeg różnica jest znaczna, z kolei w RAW-ach jest już prawdziwa przepaść na korzyść A35 (są naprawdę super).
Fotki są lepsze też od A65 (aparat z 24 megapikselową matrycą) pod względem szumów (co w sumie oczywiste - 16 mpix vs 24 mpix na APS-C) oraz ilości szczegółów. Zarówno w Jpeg jak i RAW. Na bardzo niskich czułościach i po mocnym wyostrzeniu A65 jeszcze jakoś dotrzymuje kroku, ale już od ISO400 widać przewagę A35, a od ISO1600 dosłownie miażdży A65.

Pełna specyfikacja z porównaniem fotek JPEG i RAW z testów A35 i A55 pod tym linkiem:
https://www.optyczne.pl/162.1-Test_aparatu-Sony_Alpha_SLT-A35-Wst%C4%99p.html

Test A65 dla porównania:
https://www.optyczne.pl/167.1-Test_aparatu-Sony_Alpha_SLT-A65_Wst%C4%99p.html

Jak widać fotki Jpeg są lepsze też wyraźnie od Nikonów D5100 i D7000, porównywalne też z tymi z Canona 600D oraz 60D, chociaż ta druga to lustrzanka z wyższego segmentu. Z kolei RAW-y pomimo nieco wyższych szumów zachowują podobną ilość szczegółów na wysokich czułościach, co Canony i Nikon D5100 oraz wyższą od Nikona D7000.

Zasadniczo fotki z tego modelu są równie dobre jak te z A57 (ta sama matryca), czyli praktycznie niemal dorównują tym z A58 - różnica jest naprawdę minimalna.
Natomiast z zalet w stosunku do A58 można wymienić:
-- nieco mniejszy rozmiar i wagę - A35 łatwiej i wygodniej się trzyma, nieco łatwiej też zrobić nieporuszone zdjęcie z ręki. Grip zapewnia też pewny i bezpieczny chwyt nawet z ciężkimi obiektywami (to akurat dotyczy wszystkich Sony A).
-- obraz z wizjera A35 w niektórych sytuacjach jest minimalnie wyraźniejszy, prawdopodobnie z powodu większego powiększenia (1,15x w A35 vs 0,88x w A58, liczba pikseli taka sama, zasadniczo oba są świetne). Pomaga to w ręcznym ostrzeniu. Aparat ma też tryb wspomagania ręcznego ostrzenia z powiększeniem cyfrowym obrazu - działa bardzo dobrze.
-- obudowa w A35 jest dużo bardziej odporna na zadrapania.

Poza tym zalety wspólne dla większości lustrzanek Sony:
-- wbudowana stabilizacja matrycy, skuteczniejsza od tej optycznej w obiektywach. Przy ustawieniu wyzwalacza migawki na 2 sek. (żeby zapobiec dodatkowemu drgnięciu przy wciskaniu wyzwalacza) na 55 mm pozwalała mi robić ostre fotki z ręki przy czasach nawet 1/5 sekundy (dla tej ogniskowej zaleca się minimum 1/55, a najlepiej powyżej 1/100), a czasem nawet dłuższych, choć ręce mam strasznie trzęsące się.
-- najlepszy system na rynku pod względem dostępności mnóstwa świetnych optycznie i przy tym bardzo tanich obiektywów Sony/Minolta oraz firm trzecich jak Tamron, Sigma czy Cosina z pełną elektroniką, autofocusem i innymi bajerami (są tańsze od ich odpowiedników w innych systemach m.in. dzięki wbudowanej stabilizacji matrycy). Tutaj akurat nie ma za bardzo dobrej alternatywy. Jako-tako Pentax, choć brakuje mu długich teleobiektywów powyżej 200 mm, i Canon wloką się gdzieś w pelecie z bezlusterkowcami micro 4/3 (a konkretnie Olympusa, bo Panasonic to trochę lipa pod tym względem). Reszta lustrzanek i bezlusterkowców daleko w tyle, bo ceny i dostępność obiektywów delikatnie mówiąc nie powalają (poza Sony E oczywiście, bo mają praktycznie całkowitą zgodność z systemem Minolta/Sony A na poziomie elektroniki, brakuje im jedynie wbudowanej stabilizacji).
-- super przejrzyste menu (w stosunku do innym producentów, szczególnie Olympusa, bajka). Oraz całościowo bardzo łatwa i przyjemna obsługa, a jednocześnie duże możliwości.
-- bardzo funkcjonalny tryb Live View - znowu w porównaniu do bezlusterkowców Olympusa - bajka.
-- ogólnie bezproblemowe używanie - wszystko zawsze działa tak jak powinno, a jeśli nie rzucasz aparatem to też nic się nie psuje (jeszcze raz porównując do nowych Olympusów, gdzie zawsze są jakieś problemy i coś nie chce działać 'bo tak", albo coś się przestawiło w menu i teraz nie wiadomo czego szukać, albo aparat się psuje sam z siebie i tylko kilkukrotny restart lub serwis pomoże - masakra. Sony jest bezstresowy).

Co do wad - w zasadzie trudno się do czegoś przyczepić. Na siłę można do drobnostek ergonomicznych typu wyświetlacz mógłby być odchylany, jednak i tak głównie korzysta się z wizjera, który w każdym aparacie jest lepszy od wyświeltacza. No i spróbuj ustrzelić lecącego ptaka albo biegnącego sportowca długim teleobiektywem korzystając z wyświetlacza - życzę powodzenia ;). Poza tym, żadnych poważniejszych.

Ta konkretna sztuka ma też dwie niewielkie fizyczne wady, które jednak nie wpływają na jej użytkowanie.

Pierwszą są ryski na szkle ochronnym wyświetlacza oraz plamki widoczne głównie pod światło - jakaś korozja cieplna kleju między matrycą wyświetlacza LCD, a szkłem ochronnym? W każdym razie szkło trzyma się mocno, a plamki i ryski są widoczne tylko na WYŁĄCZONYM wyświetlaczu. Przy włączonym kompletnie ich nie widać i obraz jest bardzo klarowny.

Druga to dwie cienkie ryski na lustrze (jest dosyć delikatne). Jednak również jest to jedynie wada kosmetyczna, ponieważ w żaden sposób nie wpływają one na zdjęcia, nawet te robione na jednolitym, jasnym tle - bez względu na ustawioną przysłonę (można zobaczyć w załączonych przeze mnie samplach). Nie wpływają również na działanie autofocusa.
Jak ktoś chce można lustro oczywiście łatwo wyjąć - nie ma wtedy autofocusa, natomiast zyskuje się dodatkowe światło oraz jeszcz nieco ostrości do fotek. Ja aparatu używałem tak jak jest i wszystko zawsze było w porządku, zero jakiegokolwiek wpływu na cokolwiek.

Oprócz tego na matrycy jest trochę pyłków, ale większości w ogóle nie widać na fotkach. Jedynie kilka jest trochę widocznych na jasnym, jednolitym tle przy wysokich wartościach przysłony (na mocno przymkniętej, od f/11 - f/13 wzwyż). Na niższych wartościach przysłony nie widać ich w ogóle, więc są w zasadzie bez znaczenia, szczególnie w przypadku jasnych obiektywów.
Starałem się je uchwycić na zdjęciach samej matrycy. Zrobiłem też specjalnie zdjęcia z aparatu na bardzo jasnym tle i w maksymalnej rozdzielczości tak, żeby były jak najbardziej widoczne na fotkach. Przy okazji można się przekonać, że ryski na lustrze są kompletnie niewidoczne.

Link do sampli:
https://mega.nz/file/qewy0TrZ#rc-YppzLxnBbXzzSKgkn3p7vd6cOTFaXtb25oKMbsik

Sample robiłem około 2 miesiące temu, bo wtedy miałem sprzedać aparat, ale nie miałem czasu się tym zająć. Są jednak aktualne, ponieważ od tamtego czasu użyłem aparatu dosłownie kilka razy i może ze 3 razy zmieniałem obiektywy w warunkach domowych

Co do pyłków - jak widać, na f/5.6 są praktycznie niemal kompletnie niewidoczne nawet na bardzo jasnym tle. Dopiero od f/8 bardzo słabo, a od f/11 trochę bardziej - w zwykłej fotografii jednak nadal ginęłyby w tle.
Dopiero od f/16 je już bardziej widać i mogłyby przeszkadzać w niektórych sytuacjach, a na f/22 faktycznie nie polecałbym fotografować jednolitego tła, chyba że w RAW-ach, bo wtedy prawdopodobnie w większości przypadków dałoby się to zatuszować w postprocesingu. Z drugiej strony nikt raczej nie fotografuje na f/22 ani tym bardziej wyższych (najlepsze obrazy zazwyczaj uzyskuje się między f/2.8 a f/11 w zależności od obiektywu). Zasadniczo więc ciężko wyłapać to w normalnej fotografii.
Miałem też fotki testowe zrobione w realnych warunkach i wyszło, że na zachmurzonym niebie do f/11 nic nie widać, a na f/13 bardzo, bardzo słabo w dwóch punktach i tylko jak się wie gdzie i czego szukać. Niestety nie mogę ich teraz znaleźć, a nie chce mi się już robić kolejnych. Może jeszcze jakieś strzelę przed końcem licytacji.

Matrycę można oczywiście wyczyścić, chociaż poza jakimiś szczególnymi zastosowaniami (fotografowanie czystego nieba na f/13 - f/22? ;)) nie ma sensu się tym przejmować. Większość pyłków wygląda na zwykły kurz, który trzyma napięcie elektrostaczne i powinna spaść przy dmuchnięciu gruszką (ja nie mam takiej, bo wbudowana funkcja automatycznego czyszczenia mi wystarcza). 2-3 mogą ewentualnie wymagać czyszczenia na mokro. Moim zdaniem jednak nie ma takiej potrzeby. W większości zastosowań (imprezy, fotografia przyrodnicza itd.) to kompletnie bez znaczenia, bo 99% przypadków całkowicie zginą w tle, a z kolei robiąc fotki w studiu czy "artystyczne" używa się niskich wartości przysłony. W innych też rzadko się wychodzi poza f7.1 - f/8 ze względów praktycznych (bardzo mało światła, więc i bardzo długie czasy naświetlania).

Poza tym, jak już napisałem aparat jest w 100% sprawny i robi świetne fotki. Nie posiada żadnych wad ukrytych, o których bym nie wspomniał.

W zestawie:
- korpus
- ładowarka
- bateria (trochę słabo już trzyma)
- adapter kart MicroSD na SD (nowy w oryginalnym etui, nie ten z fotek - zapomniałem że mam kilka i zrobiłem zdjęcia używanego)
- kapselek na korpus
- pasek na szyję
- oryginalne pudełko

Ostatnie fotki na aukcji zrobione tym aparatem (ta z lampkami z filtrem efektowym). Fotki obiektywu 55-200 z innej licytacji również.

Zapraszam do licytacj. W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu przez allegro lub telefonicznie.

Więcej informacji:

  • Stan: Bardzo dobry
  • Marka: Sony
  • Model: SLT-A35
  • Rozdzielczość: 16.2 Mpx
  • Rozmiar matrycy: APS-C
  • Jakość video: 1080p
  • Przekątna ekranu: 3 "
  • Mocowanie: Sony A
  • Stabilizacja: mechaniczna matrycy
  • Wizjer: elektroniczny
  • Lampa błyskowa: wbudowana
  • Czułość ISO: 100, 12800
  • Zasilanie: akumulatorowe
  • Obsługiwane karty pamięci: SDXC, Memory Stick Pro Duo

Lokalizacja i dostawa

Snochowice

Formy dostawy:

  • Paczka pocztowa priorytetowa 14,00 zł
  • Paczka pocztowa ekonomiczna 13,00 zł
  • Odbiór osobisty - płatność przy odbiorze 0,00 zł
Oferta: d8e6b53f-1ee6-406f-a2ce-4779ed878760