O przedmiocie

Jeżeli patrzysz na Procalibra, to na pewno dobrze patrzysz, bo to wysoki model, rasowego roweru marki premium. Za około 60% ceny nowego - wizualnie i technicznie niemal nowy od pierwszego właściciela.
Na wszelki wypadek dla przypomnienia:
Trek Procaliber 9.8 SL rok modelowy 2019.
• Rozmiar 19,5” zalecany zgrubnie dla wzrostu 179-186cm
• waga: 10,02kg z dętkami, bez pedałów
• Przebieg: około 2930km - wynik z logowania na Stravie, wszystkie jazdy z wyjątkiem tych wokół komina logowane
• pedały: brak (na zdjęciach są, ale sprzedaję bez pedałów)
• kolor szary matowy
• rama: Włókno węglowe OCLV Mountain SL, IsoSpeed, zwężana główka ramy, Knock Block, wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów, bezpośrednie mocowanie hamulca, Boost148
• koła karbonowe przód: Bontrager Kovee Elite 30 z włókna węglowego, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, tarcza na 6 śrub, Boost110, oś przelotowa 15 mm, tył: Bontrager Kovee Elite 30, z włókna węglowego OCLV Mountain, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, piasta Rapid Drive, na 6 śrub, Boost148, oś przelotowa 12 mm
• Opona: Bontrager XR2 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 x 2,20”
• Tylna opona wymieniona na Continental Cross King 29x2,2 Black Chilli
• napęd SRAM Eagle GX 1x12 10-50
• korba karbonowa Truvative Stylo Carbon DUB, zębatka Sram Eagle 32T
• sztyca karbonowa Bontrager,
• siodełko Bontrager Montrose Elite, szyny tytanowe, szerokość 138 mm,
• kierownica karbonowa Bontrager RXL, chwyty Esi Chunky – wymienione na nowe
• hamulce Shimano XT M8000,
• amortyzator RockShox SID 100mm skok z blokadą na kierownicy.

9.8 SL w stosunku do 9.7 ma: lepszą ramę, lepsze koła, lepszy napęd, lepszy amortyzator, lepsze hamulce, lepsze siodełko, lepszą kierownicę i jest o kilogram lżejszy.

Tyle tytułem suchych danych. Od siebie mogę dodać, że to fantastyczny rower, z którym ciężko mi się będzie rozstać. Oprócz tego, że jest przez Treka dobrze dopracowany, jest po prostu ładny i sexy. Jestem bikerem rekreacyjnym, ale jeżdżę wyłącznie w górach. Rower znakomicie podjeżdża. Mam porównanie do mojego ścieżkowego Fuela EX8 i to jest przepaść, oczywiście na korzyść Procala. Lekkość i sztywność Procalibra na podjazdach jest boska. Rower zdaje się zachęcać do wysiłku, ale kiedy już się ciśnie, wynagradza to rewelacyjnie i wspina się jak kozica. Jest też niewiarygodnie zwrotny, pewny i stabilny. Dzięki świetnemu wyważeniu i geometrii udawało mi się, znacznie szybciej niż na ścieżkowym fullu, pokonać również odcinki zjazdowe na singlach. Jeżeli coś mnie limitowało, to na pewno nie ten rower, ale moje możliwości. Procal jest bardzo wygodny jak na hardtaila. Być może wpływ na to odczucie ma również IsoSpeed, którego działanie ujawnia się głównie na niewielkich, gęsto umieszczonych nierównościach, np. kamieniach na kiepskim szutrze.

Użytkowałem mojego Procalibra głównie na górskich drogach szutrowych i łatwych singlach XC (w rodzaju Glacensis czy pod Smrekiem), gdzie mimo słabej kondycji, paru kg za dużo i raczej dojrzałego wieku, udawało się całkiem nieźle pojeździć. Dzięki mojemu Procalowi było znacznie szybciej i dalej niż wcześniej na moim EX8. Myślę, że bajker z nogą, może naprawdę pocisnąć na tym sprzęcie. Mój Procal nie brał udziału w żadnym wyścigu. Nie był eksploatowany w trudnych warunkach pogodowych czy mielony w błocie i nie miał żadnego crash’u. W ciągu dwóch sezonów przejechał ze mną całe Sudety i pewnie przejechałby jeszcze i Dolomity, gdyby nie covid. Kupiłem go jako fanaberię, jako rower nr 2. Stopniowo jednak coraz więcej jeździłem na nim, kosztem fulla. Właśnie dlatego, że jeździ się na nim znakomicie.

Ma ślady użytkowania typowe dla charakteru moich jazd. Na zdjęciach pokazuję otarcie na widelcu (transport dwóch rowerów na platformie) i mały odprysk lakieru na ramie. Oprócz tylnej opony i chwytów, w rowerze nic nie było wymieniane. Rower przyszedł z Treka na dętkach i tak zostało. Po wyciągnięciu dętek powinien ważyć poniżej 10kg. Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości na życzenie. Sprzedaję go, bo kupiłem jeszcze wyższy model.

Cena jest do negocjacji.

  • Stan: Bardzo dobry
  • Rozmiar ramy: 19,5 cala
  • Rozmiar koła ("): 29
  • Stan: Bardzo dobry
  • Rozmiar ramy: 19,5 cala
  • Rozmiar koła ("): 29
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: b5fdbfe1-23ca-45ca-b6ff-f1cac4351d4a

MTB (górskie)

Grodzisk Mazowiecki  
(10)
Mysłowice  
(9)
Gryfice  
(8)
Józefów  
(7)
Wadowice  
(6)
Ząbkowice Śląskie  
(5)
Wolbórz  
(4)
Raszków  
(4)
Głogowa  
(4)
Będzin  
(4)
Kłodzko  
(4)
Jaworze  
(4)
Zambrów  
(4)
Krotoszyn  
(3)
Janów Lubelski  
(3)
Chełmno  
(3)
Strzelin  
(3)
Bolechowice  
(3)
Ustroń  
(3)
Bądzów  
(3)
Lelów  
(3)
Śrem  
(3)
Dąbrówka  
(3)
Góra  
(3)
Pisarzowice  
(3)
Jastrowie  
(3)
Brwinów  
(2)
Będziemyśl  
(2)
Kłodawa  
(2)
Sobolew  
(2)
Puławy  
(2)
Suchedniów  
(2)
Mirzec  
(2)
Bażanowice  
(2)
Celestynów  
(2)
Dynów  
(2)
Sieraków  
(2)
Syców  
(2)
Międzybrodzie Bialskie  
(2)
Poniatowa  
(2)
Nowa Wieś  
(2)
Mszana Dolna  
(2)
Młodziejowice  
(2)
Głosków  
(2)
Grodowiec  
(2)
Koronowo  
(2)
Siemiatycze  
(2)
Nowy Lubosz  
(2)
Rydułtowy  
(2)
Krapkowice  
(2)
Żywiec  
(2)
Borek  
(2)
Daleszyce  
(2)
Łuków  
(2)
Dąbrówki  
(2)
Chrząstawa Wielka  
(2)
Tuszyn  
(2)
Grabówka  
(2)
Szczyrk  
(2)
Wągrowiec  
(2)
Mogilany  
(2)
Brzezina  
(2)
Burkatów  
(1)
Raszówka  
(1)
Michałkowa  
(1)
Polskowola  
(1)
Grodziec  
(1)
Piasek  
(1)
Pogórze  
(1)
Lisowice  
(1)
Jankowice  
(1)
Kopanica  
(1)
Borówno  
(1)
Gościno  
(1)
Pietrzejowice  
(1)
Krasnystaw  
(1)
Opatów  
(1)
Głubczyce  
(1)
Jaszkowo  
(1)
Praszka  
(1)
Pilchowice  
(1)
Grodziec  
(1)
Sosnówka  
(1)
Gaj  
(1)
Chełmiec  
(1)
Pudliszki  
(1)
Jaktorów  
(1)
Morąg  
(1)
Libertów  
(1)
Januszowice  
(1)
Jelcz-Laskowice  
(1)
Bukowina Tatrzańska  
(1)
Mareza  
(1)
Siedlików  
(1)
Chałupki  
(1)
Śmietanki  
(1)