O przedmiocie

T. 4 Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych

Telewizja [...] nie tyle reprezentuje fragment rzeczywistości, ile go stwarza czy konstruuje. Rzeczywistość nie istnieje w obiektywności empiryzmu, jest jedynie wytworem dyskursu. Kamera i mikrofon nie rejestrują rzeczywistości, a jedynie ją kodują: kodowanie nadaje rzeczywistości sens, który jest ideologiczny. Tak więc tym, co jest reprezentowane, nie jest rzeczywistość, lecz ideologia, a siłę oddziaływania owej ideologii zwiększa ikoniczność.J. Fiske: Postmodernizm i telewizjaWraz z pojawieniem się obrazu w przestrzeni mediów zrodziła się silna wiara w jego nieograniczone możliwości, a z nią przekonanie o prawdzie przenie-sionej i utrwalonej za pomocą aparatu czy kamery. Odtąd każda informacja wzmocniona elementami ikonicznymi miała uwiarygadniać zawarte w niej sło-wa. W odczuciu pierwszych widzów obraz stał na straży wiarygodności przeka-zu. Na początku przy pomocy teleodbiorników możliwa była demaskacja pozo-rów rzeczywistości. Magia zawoalowanych wypowiedzi traciła więc swoją moc w konfrontacji z tym, co widzialne. Dziś zarówno wiarę w słowo, jak i w obraz ukazywany w szeroko pojętym dyskursie publicznym sprowadzić można raczej do agnostycyzmu. Wszak nie sposób dowieść, czy podawany do wiadomości przekaz jest i równocześnie nie jest prawdziwy.

Wstęp (Aleksandra Kalisz, Ewelina Tyc) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .WprowadzenieTożsamość a wizerunek. Zarys relacji (Marta Wójcicka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .AutopromocjaEwa Ficek Non nova, sed nove? O dzisiejszym (tele)poradnictwie i towarzyszących mu strate-giach autopromocyjnych i/lub autoprezentacyjnych myśli kilka . . . . . . . . . . . . . . . . . Irena Kamińska-RadomskaWarunki sukcesu na przykładzie „Projektu Lady” (programu telewizyjnego typu re-ality show) oraz wypowiedzi sławnych osób w programie „10 Top Rules for Success” Sabina DeditiusWideoblog jako narzędzie autoprezentacji i autopromocji. Charakterystyka gatun-ku na podstawie wideoblogów o rozwoju osobistym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Anna Podemska-KałużaSzkolny polonista w sieci: formy autoprezentacji i autopromocji zawodowej . . . . . . . Aleksandra Mól, Maria ZającMacierzyństwo jako element strategii autopromocyjnych (na przykładzie polskich celebrytek) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . AutoprezentacjaKatarzyna WyrwasOpowiadanie jako element autoprezentacji w mediach społecznościowych . . . . . . . . Spis treści
Spis treści6Danuta Kępa-FiguraOrędzia noworoczne prezydentów III RP — cele i sposoby oddziaływania (na wy-branych przykładach) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Aleksandra HulewskaAutoprezentacja polityczek w mediach audiowizualnych — pułapka „podwójnego wiązania” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ewelina TycPrezenterzy magazynu śniadaniowego Kawa czy herbata? w kontekście autopre-zentacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Violetta JarosNaukowiec kontestator, czyli strategie autoprezentacyjne zastosowane przez Andrzeja Bańkowskiego w Etymologicznym słowniku języka polskiego . . . . . . . . .Metafora i porównanie jako elementy spajające i identyfikujące wizerunek polityka — ujęcie konfrontatywne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wizerunek Svetlana KozyryatskaRola środków masowego przekazu w formowaniu wizerunku ukraińskich liderów politycznych: analiza retrospektywna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Anna JaworWizerunek rodzin nieheteronormatywnych w polskich mediach . . . . . . . . . . . . . . . . Wioletta Kochmańska, Maria Krauz Gra obrazem i słowem w modyfikowaniu wizerunku osób znanych w mediach elektronicznych (portal Interia.pl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Izabela M. BogdanowiczAutoprezentacja i wizerunek dziennikarza: telewizja i nowe media. Przypadek Ka-mila Durczoka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Barbara MatuszczykWizerunek medialny Martyny Wojciechowskiej na przykładzie programu telewi-zyjnego Kobieta na krańcu świata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Elwira OlejniczakPracownicy z pokolenia 50+ w elektronicznych protokołach rozpraw sądowych . . . 105123137151165183191205217231247

  • Stan: Ze śladami użytkowania
  • Tytuł: T. 4 Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych
  • Gatunek: Psychologia, socjologia
  • Stan: Ze śladami użytkowania
  • Tytuł: T. 4 Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych
  • Gatunek: Psychologia, socjologia
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: ffa2dae1-350f-4ceb-8e70-7b71d2ca5e31

Psychologia, socjologia

Kamienica Szlachecka  
(59)
Krzemieniewo  
(37)
Laryszów  
(32)
Sierpc  
(30)
Stanowice  
(28)
Młochów  
(27)
Rosochate Kościelne  
(24)
Konarzyny  
(22)
Czersk  
(16)
Kałuszyn  
(14)
Dziećmorowice  
(13)
Łęczna  
(13)
Stęszew  
(13)
Poraj  
(12)
Radogoszcz  
(12)
Kudowa-Zdrój  
(12)
Kraszew  
(12)
Mogilany  
(12)
Chodzież  
(11)
Malcanów  
(11)
Chlewiska  
(11)
Brzozów  
(10)
Zamość  
(10)
Piekoszów  
(10)
Strumień  
(10)
Bytkowice  
(10)
Pleśna  
(10)
Kobierzyce  
(9)
Puńców  
(9)
Poniatowa  
(9)
Kamieniec  
(9)
Brzostek  
(9)
Tułowice  
(9)
Bronisławów  
(9)
Chotków  
(9)
Nieporęt  
(8)
Krasiejów  
(8)
Koło  
(8)
Marszowice  
(8)
Dłużyna Górna  
(8)
Grabówka  
(7)
Pigża  
(7)
Roczyny  
(7)
Dąbrowice  
(7)
Pilawa  
(7)
Sobków  
(7)
Szynych  
(7)
Jadów  
(6)
Międzybrodzie Bialskie  
(6)
Brześć Kujawski  
(6)
Krężnica Jara  
(6)
Kruszyna  
(6)
Rostarzewo  
(6)
Garcz  
(6)
Suchedniów  
(5)
Lipsko  
(5)
Mazowsze  
(5)
Baranowo  
(5)
Włodawa  
(5)
Dąbrówka  
(5)
Osięciny  
(5)
Śniadowo  
(5)
Zambrów  
(5)
Bodzechów  
(4)
Burczak  
(4)
Boguchwałowice  
(4)
Kuźnia Raciborska  
(4)
Pępowo  
(4)
Zarzecze  
(4)
Hecznarowice  
(4)
Międzyborów  
(4)
Morąg  
(4)
Lubiechowa  
(4)
Powidz  
(4)
Zielonki-Wieś  
(4)
Szczekociny  
(4)
Grodków  
(4)
Kawęczyn  
(4)
Pilnik  
(4)
Lipowa  
(4)
Bałachy  
(4)
Inwałd  
(4)
Raba Wyżna  
(4)
Szklary Górne  
(4)
Santok  
(4)
Lutcza  
(3)
Nidek  
(3)
Kuryłówka  
(3)
Kamień  
(3)
Bąkowo  
(3)
Rządza  
(3)
Dalików  
(3)
Dynów  
(3)
Łęczyca  
(3)
Libertów  
(3)
Drzycim  
(3)