# W skrócie:
Niestety z braku czasu jestem zmuszony porzucić projekt - stąd okazyjna cena motywowana chęcią odzyskania części środków. Okazuje się, że czas na rajdy przyjdzie chyba najwcześniej na emeryturze ;). Auto na torze było dwa razy przez ostatnie 2 lata, w tym sezonie niestety też nie zapowiada się, aby tego czasu było więcej.
# Historia i setup auta:
Kupione od mechanika zajmującego się przygotowaniem aut do rajdów (Winczewski), było szykowane pod projekt do rajdów. Kupiłem jako bazę BMW E46 316 już z przełożonym silnikiem z 330. Ze względu na logistykę zdecydowałem się kontynuować projekt w FanAuto w Warszawie, ukończony został w 2022. Chłopaki zrobili kawał dobrej roboty i pewnie sami lepiej opowiedzą o projekcie niż ja.
Samochód przygotowany pod jazdę na torze wg. specyfikacji RallyDrive. Dodatkowy komplet opon. Zainteresowanym dośle listy zmian (skriny z faktur, faktury i komplet dokumentacji).
# Modyfikacje:
Zawieszenie przód:
Amortyzator - Bilstein B6, sprężyny Eibach
Wahacz aluminiowy i tuleje seryjne
Stabilizator 24mm
Zawieszenie tył:
Amortyzator - Bilstein B6, sprężyny Jamex
Wózek na seryjnych tulejach i wahaczach
Stabilizator 18mm
Hamulec ręczny: seryjny
Napęd: Skrzynia biegów "Duży ZF"
Wydech: kolektor M52 bez katalizatorów, dwu rurowy
Układ hamulcowy:
Duży hamulec z bmw 330i. Przewody hamulcowe elastyczne w oplocie stalowym. Płyn hamulcowy Motul RBF.
Klocki przód - GoldFren / tył - Ferodo ds2500
Tarcze hamulcowe nawiercane i nacinane
Silnik: M54b30 seryjny. Nowy olej Valvoline VR1 10W60. Poduszki silnika z BMW M3.
Dyferencjał: dyfer typ 188 (duża głowa) praktycznie nowa szpera z przełożeniem 4.1
Klatka bezpieczeństwa: Ireco Motorsport (wstawiona przez FanAuto) rozbudowana z homologacją FIA ze wzmocnieniem wózka od góry (posiada safety cage certificate)
Nadwozie: bardzo sztywne i profesjonalnie pomalowane w środku
Kierownica sportowa: RRS Rally (300mm / ods. 90mm)
Fotele: Homologowane Bimarco Grip
Pasy: Homologowane RRS 4-punktowe
Deska rozdzielcza: flokowana
Samochód jeszcze w czerwcu przeszedł naprawę obejmującą wymianę rury dolotowej, cewek zapłonowych oraz świec na nowe. Dodatkowo wymieniony został olej silnikowy i filtr.
Ubezpieczony do 27.09.2024 i z ważnym przeglądem, można od razu jechać na tor. W ramach dopieszczenia można byłoby pomyśleć jedynie o lakierowaniu lub oklejeniu folią - to nie był nigdy priorytet.
# FINANSE:
Włożone w projekt: zakup auta, zakup szpery (7500zł), modyfikacje w FanAuto (39.000zł), ubezpieczenie, drugi komplet opon dały do tej pory na przestrzeni ponad 3 lat kwotę w granicy 65 tys. zł.
Proponowana cena: 35 900 tys. zł.