Ekskluzywny vintage na biurko palacza. Zestaw został wyprodukowany w Niemczech, w latach 50-tych lub 60-tych. Wykonany z chromowanego metalu i plastiku. Stan używany, zgodny ze zdjęciami. Wymiary: średnica 9 cm, wysokość 10 cm. Pojemnik/dozownik na papierosy, design Bernadotte od znanego Georga Jensena, dziecka szanowanego projektanta Sigvarda Bernadotte. Transcendentne połączenie ponadczasowej elegancji i nowoczesnego uroku. Pojemnik, dzięki swoim delikatnym liniom i błyszczącemu wykończeniu, tworzy eteryczną atmosferę i idealnie pasuje do różnych wnętrz. Elegancki pojemnik przywołuje delikatne refleksy naturalnego światła, poza tym jest funkcjonalny i ma elegancję i estetykę,
Sigvard Bernadotte był drugim synem króla Szwecji Gustawa VI Adolfa i księżniczki Małgorzaty, a przez matkę prawnukiem angielskiej królowej Wiktorii. Chociaż urodził się księciem, stracił tytuł, gdy poślubił swoją pierwszą żonę, Erikę Patzek, pospolitą. Tytuł hrabiego nadała mu wielka księżna Luksemburga Józefina-Charlotta, córka jego ciotki Astrid, królowej Belgii. W późniejszych latach bezskutecznie próbował odzyskać tytuł królewski, ale zadowolił się po prostu prośbą, by nazywano go księciem Sigvardem Bernadotte. Po studiach z zakresu nauk politycznych i historii sztuki na Uniwersytecie w Uppsali rozpoczął naukę projektowania w Konstfackskolan (szkoła sztuk pięknych i rzemiosła), wówczas jeszcze nazywanej Królewską Wyższą Szkołą Sztuk Pięknych w Sztokholmie. Studiował sztukę zdobniczą u Ollego Hjortzberga, ale najpierw interesował się teatrem i studiował scenografię w Monachium. Następnie pracował na scenie w Berlinie i zaprojektował szereg plakatów i scenografii, a także był reżyserem artystycznym trzech szwedzkich filmów. Pod wrażeniem pracy amerykańskich projektantów przemysłowych, takich jak Henry Dreyfuss, Raymond Loewy, Walter Dorwin Teague, których odwiedził na początku lat 30., przekierował swoje talenty i zainteresowania na projektowanie. Często odwiedzał Danię, gdzie jego siostra była królową. Jego druga żona Sonja Robbert, utalentowana duńska projektantka mody i artystka, była kolejnym ogniwem łączącym go z Danią. Miał długoterminowy kontrakt projektowy z George'em Jensenem, dla którego projektował głównie sztućce. Jakość tej pracy została doceniona przez New York Metropolitan Museum, które ma ich wiele w swojej stałej kolekcji. Zanim założył własne biuro projektowe w Sztokholmie, był związany z Actonem Bjornem w Kopenhadze. To stowarzyszenie, które rozpoczęło się w 1949 r., stworzyło pierwsze prawdziwe profesjonalne biuro wzornictwa przemysłowego w Danii. Razem z Actonem Bjornem (1910-1992) projektował dla Odhner i Rosti AS oraz wielu innych skandynawskich firm, takich jak Facit, Nils Johan, AB Husqvarna Borstfabrik, .NK i Bang & Olufson (Beolit 500) oraz Pressalit. Projektował również dla Rosenthala. Był współzałożycielem Szwedzkiego Stowarzyszenia Projektantów Przemysłowych (SID) i przez kilka lat (1961-1963) prezesem Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Wzornictwa Przemysłowego (ICSID), gdzie zasiadał w zarządzie od 1957 roku. W 1975 roku opublikował swoją biografię pod tytułem: „Krona eller klave” („Orzeł czy reszka”), a szwedzki redaktor Forum opublikował w 2006 roku „Designprinsen Sigvard Bernadotte” („Książę designu Sigvard Bernadotte”) Tove Gyllenstierny, ale żadna z nich nie została przetłumaczona. Projektowanie przemysłowe mogło być jego „drugim” wyborem kariery, aktorstwo i teatr były jego pierwszą miłością, ale nie do przyjęcia dla szwedzkiej rodziny królewskiej, Sigvard Bernadotte stał się ważnym i wpływowym projektantem przemysłowym. Wiele wczesnych ikon szwedzkiego designu zostało zaprojektowanych przez niego, a zarówno z Actonem Bjornem, jak i w Sztokholmie (Allied Industrial Designers) jego biura były punktami nauki i punktami wyjścia dla wielu znanych szwedzkich i duńskich projektantów kolejnego pokolenia.