Komplet nowych kół DT Swiss 29”
przeznaczenie E-MTB
Wieksze łożyska, stalowy ratchet 30 zębów, jedna sprezyna - doczytaj o systemie EXP OS
HXC 1501 SPLINE ONE 29 - 30 MM CL 12/148 MM SHIMANO
WHXC150TED3CA18286
Opis tylnego koła - przednie takie samo
REAR WHEEL
HXC 1501 SPLINE ONE 29 - 30 MM CL 12/148 MM SHIMANO
WHXC150TED3CA18286
OGÓLNE
Waga koła tył 928 g
waga koła przód 836 g
Max waga bikera 140 kg
OBRĘCZ
PIASTA
SZPRYCHY I NYPLE
DOŁĄCZONE AKCESORIA
Koła w systemie bezdętkowym lub z dętką
Obręcz Hookless tubeless TSS:
„Hookless Tubeless” lub „Tubeless Straight Side” (skrót: TSS) to określenie związane z konstrukcją obręczy. Obręcze przystosowane do opon bezdętkowych mogą być użytkowane bez dętki albo z dętką. Pojęcie „Hookless” lub „Straight Side” dotyczy kształtu krawędzi obręczy — w tym przypadku prostego, bez klasycznych haczyków. Taka konstrukcja zapewnia korzyści związane z większą stabilnością rantów obręczy karbonowych przy uderzeniach i pozwala na uzyskanie ciśnienia w oponach do 5 bar.
Dzięki użyciu pojedynczej sprężyny cylindrycznej system zużywa się mniej, pozwalając na szybsze pełne zazębienie.
Oparty na systemie Ratchet EXP system Ratchet EXP OS łączy również zapadkę z piastą, integrując pierścień gwintowany z zapadką. Umożliwia to użycie pojedynczej sprężyny, która zwiększa dokładność zazębienia, jako że zapadki znajdują się stale pod odpowiednim kątem.
Dzięki pełnemu zazębieniu 30T siła wytwarzana przez silnik i rowerzystę jest przenoszona równomiernie na szeroką powierzchnię styku, zapewniając najwyższą niezawodność.
Ratchet EXP OS zwiększa liczbę zębów z 24 w układzie konwencjonalnym do 30, co z kolei zmniejsza kąt zazębienia. W przypadku roweru eMTB, w którym ma miejsce pewien swobodny ruch korb za sprawą silnika, daje to niewielką korzyść. Aby zapewnić niezawodność systemu, zapadki są wykonane ze stali w celu zmniejszenia zużycia, co skutkuje większą trwałością.
Większy podwójny gwint rozdziela obciążenia na większym obszarze, zmniejszając obciążenia szczytowe, przyczyniając się do długiej trwałości systemu i umożliwiając nawet przenoszenie większego momentu obrotowego.
Powierzchnia podwójnego gwintu Ratchet EXP OS jest o 11% większa niż standardowego gwintu Ratchet EXP. Podwójny gwint oznacza, że gwint ma dwa początki i dwie nitki. Dzięki temu przy jednym obrocie śruba z dwiema nitkami posuwa się dwa razy dalej niż śruba z jedną nitką.
Większe łożyska z większymi kulkami obracają się szybko i lepiej absorbują dodatkowe obciążenia osiowe i promieniowe z rowerów eMTB.
Ze względu na większe obciążenia rowerów eMTB, w nowej generacji kół hybrydowych używane są większe łożyska kulkowe niż w piaście 240 EXP MTB. Większe łożyska kulkowe rozkładają obciążenia na większą powierzchnię bieżną, dzięki czemu następuje mniejsze zużycie.