Na sprzedaż elektryczny rower wyprawowy na razmie KTM Alp Challenge.
Rower jak widać na zdjęciach złożony jest na bardzo wysokiej jakości częściach, które zostały dobrane dla osiągnięcia jednego efektu: jak najlepszego roweru na dłuższe wyprawy rowerowe z sakwami. Niestety ze względu na brak czasu rower stoi w pokoju (zawsze przechowywany w mieszkaniu) i od złożenia przejechał nie więcej jak 2000 km. Jak widać na zdjęciach wszystkie elementy są sprawne i w dobrej kondycji. Jedynym mankamentem jest trochę obita rama, jednak ze względu na biały kolor nie jest to zbyt widoczne.
Specyfikacja:
1. Rama KTM Alp Challange. Rama o rozmiarze 53 cm (21 cali), ale realnie jest mniejsza (ma bardziej tradycyjne kąty) i będzie optymalna dla osób o wzroście 170-180 cm. Rama stworzona do wytrzymywania największych obciążeń na trasach alpejskich, jest bardzo sztywna. Posiada możliwość montażu zapasowych szprych (tak, niespotykany nigdzie dodatek).
2. Silnik TSDZ2 o mocy ok 500 W. Silnik został BARDZO MOCNO zmodyfikowany zgodnie z zaleceniami na forach:
- poprawione chłodzenie silnika- termpoday i pasty termoprzewodzace, silnik się nie przegrzewa,
- wymienione jedno ramie korby na mniej odchylone- nie występuje przesunięcie lewej korby zbyt w lewo dzięki czemu obie nogi są tak samo oddalone od osi roweru,
- dodany drugi bieg w korbie (oryginalnie jest tylko jeden), poprawia to radykalnie zakres wykorzystania roweru- można podjeżdzać z sakwami pod duże stromizny,
- wymieniony komputer pokładowy na niewielki ekran SW102
- dodane sensory hamowania- w momencie wciśniecia hamulca silnik przestaje pracować. Zabezpiecza to przed jego uszkodzeniem.
- NAJWAŻNIEJSZE: wgrany nowy system OpenSource, który pozwala skorzystać ze znacznie lepszych ustawień silnika poprawiając jego pracę i możliwości (https://www.youtube.com/watch?v=noAUYSdMrEE).
3. Akumulator stworzony na bardzo dobrych akumulatorach Samsung 18500, o łącznej pojemności ok 760 mAh, czyli około 40% więcej niż w standardowych rowerach. Akumulator był łądowany od nowości nie więcej jak 15 razy, a więc jest jak nowy (przewidywana ilość cykli to około 500). Wysokiej jakości BMS oraz obudowa akumulatora mocowana na 4 nitonakrętki do ramy (dwie po bidonie). Trzyma się bardzo sztywno.
4. Koła: piasty HOOP (przód HOOP Pro 4, tył HOOP nie pamietam modelu), czarne szprychy DT, obręcze Mavic EX729 26 cali 32 otwory, zaciski antykradzieżowe TopPeak na specjalny klucz. Generalnie absolutnie jedne z najmocniejszych kół na rynku, bardzo sztywne i wytrzymałe, przeznaczone do ostrego downhillu.
5. Hamulce: czterotłoczkowe Sram Guide Re, tarcza przód Shimano XT 203 mm, tył Shimano XT 180 mm. Mówiąc krótko- najmocniejsze hamulce z możliwych. Rower staje w zasadzie w miejscu.
6. Amortyzator Rock Shox Recon Gold Motion Control z blokadą na goleni. Amortyzator rzadko spotykany- zazwyczaj dostępne są z blokadami na kierownicy. Wybór padł specjalnie na ten model ze względu na brak dodatkowych kabli do kierownicy. Stan amortyzatora jest idealny, zero luzów, zero rys na goleniach. NIedawno wymieniałem olej i uszczelki- wszystko jest w jak najlepszym porządku.
8. Sztyca amortyzowana Cane Creek. Idealne rozwiązanie dla osób ceniących komfort jazy.
9. Siodełko ergonomiczne SQLab ErgoWave Yellow 14 cm. Fenomenalnie wygodne siodełko dopasowujące się do ruchu bioder rowerzysty.
10. Przerzutka tylna SRAM x9, 9 biegów. Wybór padł na SRAM-a ze względu na stosunek 1:1 dla ruchu manetka/przerzutka, co w przeciwieństwie do zastosowanego w shimano 1:2 daje większą precyzję i odporność na złe warunki pogodowe.
12. Manetki Sram X9.
13. Przerzutka przednia Shimano deore XT.
14. Kaseta i łańcuch shimano 9 rzędów.
15. Mostek Truvative.
16. Kierownica Kore.
17. Rogi zewnętrzne Ritchey WCS.
18. Rogi wewnętrzne SQLab. Bardzo przydatne, pozwalają wygodnie ułożyć dłonie na wąskim chwycie (prawie jak na rowerze szosowym).
19. Chwyty piankowe ESI Chunky.
20. Błotniki SKS najwyższy model. Uwaga- dodatkowo wykonano przedłużenie przedniego błotnika aby woda nie chlapała na silnik elektryczny i akumulator. Działa to bardzo sprawnie.
21. Opona tył: Schwalbe Marathon 26x2.00 GreenGuard, przystosowana do długich tras i obciążenia max ok 140 kg,
22. Opona tył: Schwalbe Marathon 26x1,75.
Rower sprzedawany bez pedałów. Możliwośc dokupienia bagażników rowerowych przód/tył oraz sakiew rowerowych crosso przód/tył. Posiadam też ciężko dostępny smar Molykote wymagany przez producenta do serwisowania tego silnika.
Jak widać po opisie rower jest bardzo dobrze przemyślany i dostosowany do pokonywania jak najdłuższych wypraw. Części są z najwyższej półki, a całość została spasowana i wykonana na wysokim poziomie. Ilość czasu, jaki poświęciłem na ten projekt jest niepoliczalna, ale takie to hobby, nigdy się nie zwróci :)