Niemiecka marka WURTH należy do ścisłej czołówki marek na rynku światowym w swojej dziedzinie produkcji. Wysoka jakość produktów przekłada się na renomę oraz niezawodność produktów.
<p class="p1">Wysoko wytrzymały system 2 dwuskładnikowej żywicy epoksydowej do napraw karoserii <p class="p1">Wysoko wytrzymały klej na bazie żywicy epoksydowej<p class="p1">• Naprawa odtwarza oryginalną wytrzymałość i sztywność<p class="p1">• Mniej zgrzewania punktowego<p class="p1">• Spełnia wymagania producentów pojazdów<p class="p1">Technologia cząstek szklanych<p class="p1">Grubość warstwy kleju wynosząca ok. 0,7–1,2 mm jest gwarantowana nawet po silnym dociśnięciu<p class="p1">Doskonała stabilność<p class="p1">Klej nie spływa z pionowych powierzchni (tiksotropowy)<p class="p1">Wyjątkowa ochrona przed korozją<p class="p1">• Przywraca oryginalną odporność przed korozją<p class="p1">• Zapobiega występowaniu oznak rdzy na punktach zgrzewania<p class="p1">Można zgrzewać<p class="p1">Można strugać/malować<p class="p1">Nie zawiera silikonu ani LZO<p class="p1">Uwaga <p class="p1">Nie nadaje się elementów karoserii przenoszących obciążenia (np. słupki przednie, wzdłużne belki karoserii itp.). Przy częściowej wymianie elementów karoserii nie kleić na widocznych powierzchniach, ponieważ mogą się pojawić ciemniejsze smugi. Przestrzegać informacji naprawy podanych przez producenta pojazdu.<p class="p1">Obszar zastosowania <p class="p1">Klej strukturalny do stali, aluminium, stali nierdzewnej i tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem szklanym (GFRP, CFRP). Do klejenia elementów karoserii, takich jak ścianki boczne, nadkola, panele dachowe i panele drzwi.<p class="p1">Instrukcja <p class="p1">Podłoże musi być w stanie przenosić obciążenia i musi być czyste, suche i wolne od smaru i rdzy. Pozostałości starego kleju muszą zostać usunięte. Powłoka cytydynofosforanowa (CDP) znajdująca się na nowych częściach karoserii musi być szorstka. Dokładnie oczyścić powierzchnie wiązania acetonem lub środkiem czyszczącym IPA, zszorstkować i wyczyścić ponownie. Do ochrony obszarów, na które nie jest nakładany klej, zastosować środek Metalyt do ochrony przed korozją.<p class="p1">Odrzucić 1 cm kleju, a następnie przykręcić dyszę mieszadła i odrzucić kolejne 3–5 cm kleju. Następnie klej może być równomiernie nakładany na wszystkie części, które mają zostać połączone i rozprowadzany za pomocą szpachelki (na oczyszczone powierzchnie). Gwarantuje to, że części te będą zabezpieczone przed korozją. Nałożyć drugą warstwę kleju na nowe części blacharskie, ok. 5 mm od jego krawędzi, w celu pasowania wtłaczanego. Punkty, w których później zostanie przeprowadzone spawanie powinny zostać pominięte.<p class="p1">Docisnąć nową część karoserii, wywierając umiarkowany nacisk. Po tej czynności nie należy demontować nowej części. W punktach narożnych i w punktach, w których mogą wystąpić naprężenia, części, które zostały dociśnięte powinny zostać unieruchomione w odstępach co ok. 20 cm za pomocą szczypiec typu Grip. Aby uszczelnić szew spoiny, cały klej, który wydostanie się podczas dociskania, powinien zostać ponownie rozprowadzony za pomocą plastikowej szpachelki. Punkty spawalnicze mogą być ustawione liniowo zgodnie z wymaganiami producenta. Klej musi w pełni wniknąć przed utwardzeniem (podczas obróbki).<p class="p1">Pojemnik<p class="p1">Wkład<p class="p1">Baza chemiczna<p class="p1">Żywica epoksydowa<p class="p1">Kolor<p class="p1">Czarny<p class="p1">Gęstość<p class="p1">1,1 g/cm³<p class="p1">Zapach<p class="p1">Charakterystyczny<p class="p1">Min. wytrzymałość na rozciąganie<p class="p1">30 N/mm²<p class="p1">Wytrzymałość na ścinanie min.<p class="p1">28 N/mm²<p class="p1">Wytrzymałość na ścinanie - warunki<p class="p1">po czterech godzinach, 23°C, EN 1465<p class="p1">Wytrzymałość na rozciąganie – warunki<p class="p1">23°C, zgodnie z ASTM D-638<p class="p1">Twardość Shore'a typu D<p class="p1">80<p class="p1">Twardość Shore'a – warunki<p class="p1">Spełnia wymagania DIN 53505<p class="p1">Czas utwardzania mieszaniny<p class="p1">60 min<p class="p1">Czas utwardzania mieszaniny - warunki<p class="p1">W temp. 23°C<p class="p1">Czas utwardzania<p class="p1">4 h<p class="p1">Odporność temperaturowa min./maks.<p class="p1">-30 do +120 °C<p class="p1">Min./maks. temperatura aplikacji<p class="p1">15 do 25 °C<p class="p1">Krótkotrwała odporność temperaturowa maks.<p class="p1">190 °C<p class="p1">Wytrzymałość końcowa maks.<p class="p1">24 h<p class="p1">Wytrzymałość końcowa – warunki<p class="p1">W temp. 23°C