O przedmiocie

Stan: Nowa
Tytuł: Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR
Podtytuł: Mierz to, co istotne dla firmy, i skutecznie zarządzaj celami
Autor: John Doerr
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Wydawnictwo: MT Biznes
Data premiery: 2019-09-20
Rok wydania: 2019
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 396
Format: 141 x 218 mm
ISBN: 9788380876200

Legendarny inwestor John Doerr ujawnia, w jaki sposób system OKR – system wyznaczania celów – pomógł gigantom technologicznym takim jak Intel czy Google w osiągnięciu dynamicznego wzrostu i jak może pomóc każdej organizacji w rozwoju.

Jesienią 1999 roku John Doerr spotkał się z założycielami startupu, któremu przekazał właśnie 12,5 miliona dolarów; była to największa inwestycja w jego karierze. Larry Page i Sergey Brin mieli niesamowitą technologię, przedsiębiorczą energię i niebotyczne ambicje, ale żadnego prawdziwego

planu biznesowego. Aby Google mógł zmienić świat (czy choćby przeżyć), Page i Brin musieli się nauczyć, jak dokonywać trudnych wyborów w zakresie priorytetów, utrzymując zespół na dobrej drodze. Musieli nauczyć się rozpoznawać, kiedy należy przestać pracować nad nieudanymi pomysłami, inaczej mówiąc, musieli się nauczyć porażki ponosić jak najszybciej. Potrzebowali także aktualnych, odpowiednich danych, aby śledzić postępy – aby zmierzyć to, co miało znaczenie.

Doerr przedstawił im sprawdzoną metodę dążenia do doskonałości operacyjnej: Cele i Kluczowe Wyniki (OKR), którą odkrył, gdy pracował jako inżynier w Intelu. Stosowanie tej metody przynosi olbrzymie korzyści. OKRs kładą nacisk na najważniejsze działania podejmowane w organizacji. Skupiają wysiłek i wspierają koordynację. Łączą cele w obrębie działów, aby ujednolicić i wzmocnić całą firmę. A przy okazji zwiększają satysfakcję z pracy, co przekłada się na mniejszy wskaźnik rotacji kadr. Co było dalej, wszyscy wiemy. Dzięki zarządzaniu opartemu na metodzie OKR Google urósł z 40-osobowego zespołu do firmy zatrudniającej ponad 70 tysięcy ludzi i wycenianej przez rynek na ponad 700 miliardów dolarów.

W niniejszej książce Doerr przedstawia analizy widziane oczami ludzi, którzy się tym faktycznie zajmowali. W gronie narratorów tych opowieści znaleźli się między innymi Bono i Bill Gates. Doerr pokazuje, jak wielką koncentrację, zwinność i wzrost da się uzyskać dzięki modelowi OKR, jak bardzo pomógł on wielu wybitnym organizacjom. Ta książka pomoże nowej generacji liderów zdobyć tę samą magię.

Tę książkę powinien uważnie przeczytać każdy, kto w jakiejkolwiek sferze życia jest odpowiedzialny za osiąganie jakichś wyników. Dzięki Johnowi Doerrowi Andy Grove zostaje mentorem nas wszystkich. Gdyby wszystkie zespoły, wszyscy liderzy i ogólnie wszyscy ludzie rzetelnie i z wyobraźnią stosowali model OKR, obserwowalibyśmy istotny wzrost efektywności i innowacyjności w przekroju całego społeczeństwa.

Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego

W tej absolutnie doniosłej książce najważniejszy z inwestorów VC naszych czasów przedstawia klucz do innowacyjności i sukcesu w biznesie. Ta ciekawa i barwna książka łączy fascynujące analizy przypadków z wartościowymi historiami indywidualnymi, byśmy wszyscy mogli zrozumieć, że model OKR zadziała niczym magia w każdej organizacji.

Walter Isaacson, autor książek Steve Jobs oraz Innowatorzy

John Doerr stanowi źródło tajników zarządzania dla wielu najbardziej znanych firm z Doliny Krzemowej, które zasłynęły tym, że zmieniają świat na lepsze. Ta książka to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcieliby usprawnić swoje organizacje.

Al Gore, były wiceprezydent USA, przewodniczący Climate Reality Project

John Doerr przed laty dał nam w Google wielki dar. Model OKR pomógł nam osiągnąć dziesięciokrotny wzrost, a następnie wielokrotnie ten wyczyn powtórzyć. Dzięki temu modelowi nasza szalona misja „uporządkowania wszystkich informacji świata” zaczęła nam się wydawać nieco bardziej osiągalna. Dzięki niemu ja i pozostali członkowie naszej organizacji

działaliśmy zgodnie z harmonogramem i podążaliśmy właściwą drogą zawsze wtedy, gdy to się naprawdę liczyło.

Larry Page, dyrektor generalny Alphabet, współzałożyciel Google

***

John Doerr jest inżynierem, uznanym inwestorem venture capital oraz prezesem firmy VC Kleiner Perkins, do której dołączył w 1980 roku. Inwestując w najwybitniejsze na świecie firmy i przedsięwzięcia, takie jak Amazon, Google, Netscape, Intuit czy Twitter, pomógł stworzyć ponad pół miliona miejsc pracy.

Pasjonuje go zachęcanie liderów do ponownego wyobrażenia sobie przyszłości, od przekształcania opieki zdrowotnej po zaawansowane aplikacje uczenia maszynowego. Poza firmą Kleiner Perkins Doerr pracuje z przedsiębiorcami społecznymi na rzecz zmian w edukacji publicznej, kryzysie klimatycznym i globalnym ubóstwie. Ponadto zasiada w zarządzie Fundacji Obamy i ONE.org.

Stan Nowy
Język publikacji polski
Rok wydania 2019
Liczba stron 396
Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o.
Okładka miękka ze skrzydełkami
Autor JohnDoerr
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: da5b690e-af05-4aa6-8f25-dc809a04c902

Podobne wyszukiwania

Marketing i zarządzanie Warszawa  
(271)
Marketing i zarządzanie Wrocław  
(90)
Marketing i zarządzanie Kraków  
(64)
Marketing i zarządzanie Łódź  
(42)
Marketing i zarządzanie Suwałki  
(29)
Marketing i zarządzanie Gdańsk  
(28)
Marketing i zarządzanie Rzeszów  
(28)
Marketing i zarządzanie Poznań  
(27)
Marketing i zarządzanie Katowice  
(18)
Marketing i zarządzanie Białystok  
(18)
Marketing i zarządzanie Lublin  
(17)
Marketing i zarządzanie Tarnów  
(15)
Marketing i zarządzanie Knurów  
(15)
Marketing i zarządzanie Szczecin  
(14)
Marketing i zarządzanie Gliwice  
(14)
Marketing i zarządzanie Gdynia  
(14)
Marketing i zarządzanie Sopot  
(14)
Marketing i zarządzanie Łomianki  
(13)
Marketing i zarządzanie Olsztyn  
(12)
Marketing i zarządzanie Piaseczno  
(12)
Marketing i zarządzanie Polkowice  
(11)
Marketing i zarządzanie Sosnowiec  
(9)
Marketing i zarządzanie Bydgoszcz  
(9)
Marketing i zarządzanie Kielce  
(9)
Marketing i zarządzanie Toruń  
(8)
Marketing i zarządzanie Szczutowo  
(7)
Marketing i zarządzanie Józefosław  
(6)
Marketing i zarządzanie Aleksandrów Łódzki  
(6)
Marketing i zarządzanie Otwock  
(6)
Marketing i zarządzanie Ruda Śląska  
(6)
Marketing i zarządzanie Bełchatów  
(6)
Marketing i zarządzanie Trzebinia  
(6)
Marketing i zarządzanie Legionowo  
(6)
Marketing i zarządzanie Borzęcin Duży  
(5)
Marketing i zarządzanie Myślenice  
(5)
Marketing i zarządzanie Skawina  
(5)
Marketing i zarządzanie Leszno  
(5)
Marketing i zarządzanie Legnica  
(5)
Marketing i zarządzanie Wałbrzych  
(5)
Marketing i zarządzanie Częstochowa  
(5)
Marketing i zarządzanie Rusiec  
(5)
Marketing i zarządzanie Pruszków  
(5)
Marketing i zarządzanie Kalisz  
(4)
Marketing i zarządzanie Książenice  
(4)
Marketing i zarządzanie Krapkowice  
(4)
Marketing i zarządzanie Biała Podlaska  
(4)
Marketing i zarządzanie Opole  
(4)
Marketing i zarządzanie Krzyszkowo  
(4)
Marketing i zarządzanie Gniezno  
(4)
Marketing i zarządzanie Trzebnica  
(4)
Marketing i zarządzanie Koszalin  
(4)
Marketing i zarządzanie Nowy Dwór Mazowiecki  
(4)
Marketing i zarządzanie Jodłownik  
(4)
Marketing i zarządzanie Pabianice  
(4)
Marketing i zarządzanie Mysłowice  
(4)
Marketing i zarządzanie Płock  
(4)