O przedmiocie

Opakowanie (plastikowe pudełko) zawiera zestaw 4 talii kart Planning Poker (dla 4 osób) oraz kartę z instrukcją (w języku angielskim).

Planning poker to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi podczas planowania sprintu. Stosują go najczęściej zespoły pracujące zwinnie. Przyjmuje on postać gry karcianej. Zaprojektowano ją aby pomóc zespołom w skutecznym ustalaniu celów poprzez wspólne planowanie i jednomyślną ocenę. To znakomity sposób na rozwój zespołu i umacnianie samoorganizacji. Planning Poker łączy opinie ekspertów, pozwala łatwo znaleźć rozbieżności i analogie, a w rezultacie daje wiarygodną i szybką ocenę.

Celem Planning Pokera jest stworzenie spójnej oceny badanego zjawiska przez cały zespół. Badania K. Molokken-Ostvold i N.C. Haugen pokazały, że wyniki oceny uzyskane przy pomocy Planning Pokera cechował wysoki poziom dokładności. Większy też był ich realizm. Odróżniało je to od rezultatów, które zostały uzyskane w wyniku dodawania poszczególnych ocen podobnych zadań.

Planning Poker jako elastyczna metoda oceny, zyskała ogromną popularność w ciągu ostatnich kilku lat. Metoda oceny Wideband Delphi, wykorzystywana w latach 1950-1960 przez firmę RAND, stała się jej podstawą. W 2002 roku technika tą udoskonalił James Grenning. A szeroką popularność zdobyła dopiero po opublikowaniu w książce “Skuteczne ocenianie i planowanie” autorstwa Mika Cohna, założyciela przedsiębiorstwa zajmującego się tworzeniem oprogramowania “Mountain Goat”. Niezależnie w różnych organizacjach stosowano szeroką gamę podobnych metod. Metoda Pokerowa była ciągle udoskonalana, i stała się pełnowartościowym narzędziem wykorzystywanym przez grupy projektowe.
W grze uczestniczą wszyscy członkowie zespołu.
Każdy z nich musi być wyposażony w komplet kart, z różnymi wartościami. Najczęściej wykorzystuje się model z wartościami liczbowymi.
Ważne jest aby wartości te nie były liniowe. Często więc stosuje się wartości ze skali wykładniczej, ciągu Fibonacciego a najczęściej zmodyfikowany ciąg Fibonacciego czyli liczby 0, 1/2, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 20, 40 i 100 (ten ciąg wartości zaproponował i opatentował Mike Cohn). Czasami do talii wchodzą jeszcze dwie karty: “?” który określa, że członek zespołu nie potrafi określić złożoności danej historyjki oraz “kawa” oznaczająca iż zespół jest zmęczony, ma dość i oczekuje chwili przerwy.

Moderator czyta po kolei opisy Historyjki Użytkownika, a po każdej z nich członkowie zespołu wyciągają karty z taką liczbą SP, które ich zdaniem powinna mieć dana historyjka.

Jeżeli wskazane wartości znacząco się różnią, to właściciele największej i najmniejszej liczby wskazanych SP wyjaśniają swój wybór, po czym głosowanie odbywa się ponownie. W tym procesie nie chodzi o obronę własnego wyboru lecz tylko wskazanie czynników, branych przez nich pod uwagę. Chodzi o to, aby ponownie rozpatrzył je cały zespół biorąc pod uwagę ten sam kontekst.

Po 2-3 głosowaniach, zespół zna ogół jest zgodny lub różnice są niewielkie i można przyjąć ustaloną metodę oceny np. wybór większością głosów lub ostatecznie decyduje Lider. Chodzi o to, aby uzyskać szacowanie w skończonym czasie i nie przedłużać procesu.

  • Stan: Nowy
  • Waga (z opakowaniem): 0.150 kg
  • Rodzaj: Podstawa
  • Stan: Nowy
  • Waga (z opakowaniem): 0.150 kg
  • Rodzaj: Podstawa
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 1b4838f5-f065-4595-b9d7-6738c2d9336e

Pozostałe

Koziegłowy  
(3)
Poznań  
(13)
Stanisławka  
(4)
Kazimierz Biskupi  
(3)
Ostrów Wielkopolski  
(4)
Debrzno  
(12)
Bydgoszcz  
(7)
Chojnice  
(4)
Mirków  
(33)
Wrocław  
(19)
Legnica  
(19)
Pikutkowo  
(3)
Gorzów Wielkopolski  
(3)
Koszalin  
(3)
Damno  
(3)
Jelenia Góra  
(5)
Gdańsk  
(9)
Łódź  
(10)
Gdynia  
(8)
Częstochowa  
(3)
Szczecin  
(4)
Świętochłowice  
(8)
Marklowice  
(3)
Katowice  
(10)
Jastrzębie-Zdrój  
(3)
Bielsko-Biała  
(3)
Kanie  
(6)
Kraków  
(26)
Warszawa  
(75)
Tarnów  
(4)
Rzeszów  
(6)
Marysin  
(5)
Lublin  
(5)
Sztabin  
(4)
Promo Banner