Na sprzedaż wystawiam swoje prywatne auto Kia Optima.
Auto kupione w polskim salonie, przed sprzedażą przeszło inspekcję którą wykonała firma :
https://www.facebook.com/pomocwzakupieut
Po skontaktowaniu się z w/w firmą pod adresem FB lub na pod numerem
otrzymacie Państwo ponad 200 zdjęć z oględzin pojazdu łącznie z pomiarami blacharsko lakierniczymi, podłączeniem pod komputer itp. – najważniejsze informacje z raportu o aucie przedstawiam poniżej.
Numery referencyjne szyb są zgodne względem siebie. Wszystkie szyby w pojeździe są oryginale. Tafla szyby czołowej posiada prawidłową przejrzystość, brak widocznych głębokich zarysowań. Paski podgrzewania szyby tylnej nie posiadają widocznych uszkodzeń.
Przejrzystość reflektorów przednich i kloszy tylnych jest prawidłowa. Wnętrze reflektorów przednich i kloszy tylnych jest suche. Lampy nie wyglądają na naprawiane. Podczas oględzin sprawdzono podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej - jest sprawne. Podczas oględzin sprawdzono również oświetlenie tylne pod względem problemów z masą - nie występuje. Światła pozycyjne, mijania, drogowe, kierunkowskazów, przeciwmgłowe i wsteczne jest sprawne. Oświetlenie wewnętrzne pojazdu jest sprawne zarówno w pierwszym jak i w drugim rzędzie siedzeń.
Komora silnika nie była myta przed oględzinami. Mata wygłuszająca przylega ściśle do pokrywy maski od wewnątrz. Mata wygłuszeniowa nie posiada uszkodzeń w postaci naderwań. Poziom płynów eksploatacyjnych w zbiorniczkach wyrównawczych jest prawidłowy. Pod korkiem wlewu oleju i płynu chłodniczego jest czysto. Stan płynów i barwa w normie. Brak widocznych wycieków widocznych z poziomu komory silnikowej. W komorze silnikowej brak śladów odkręcania pokrywy maski i przednich błotników. Spinki w pasie przednim górnym kompletne. W komorze silnikowej obecna zawieszka wymiany oleju silnikowego. Po uruchomieniu silnika brak niepokojących dźwięków, szumów i pisków. Stan wizualny komory pod kątem napraw blacharskich i stanu lakieru w komorze silnikowej nie budzi zastrzeżeń.
Podczas oględzin sprawdzono bardzo dogłębnie odbiorniki i przełączniki elektryczne m.in. pracę wkładu lusterek (góra, dół, lewo, prawo), funkcję składania lusterek, mechanizmy otwierania szyb (z panelu kierowcy i każdego boczka), pracę wycieraczek szyby czołowej, kamerę cofania, sterowanie przyciskami radia, tempomat, nawigację, sterowanie przyciskami z koła kierownicy itp. Oznaczenia przycisków działają prawidłowo. Wentylacja działa prawidłowo, brak nieprzyjemnych zapachów w aucie. Sterowanie kierunkami nawiewów działa prawidłowo – aktywatory sterowania pracą kierunków nawiewu pracują cicho. Regulacja temperaturą ciepło - zimno działa prawidłowo. Klimatyzacja jest sprawna. Centralny zamek poprawnie zamyka auto – sprawdzono zamykanie każdych drzwi i pokrywę bagażnika.
Ogólny stan elementów kokpitu wskazuje na deklarowany przebieg pojazdu. Auto nie nosi śladów ponadnormatywnego zużycia kokpitu patrząc na inne auta w tym roczniku i z deklarowanym podobnym przebiegiem. Kierownica i drążek zmiany biegów nie noszą śladów ponadnormatywnego zużycia. W samochodzie nie czuć wilgoci, dymu papierosowego, brak śladów pęknięć materiału podłogi pod dywanikami. W samochodzie nie zaobserwowałem śladów sierści zwierząt. Podsufitka bez uszkodzeń z drobnymi śladami zabrudzeń. Taszki przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera pierwszego rzędu siedzeń nie noszą śladów zabrudzeń. Fotele pierwszego rzędu siedzeń wymagają czyszczenia – widoczne zaplamienia.
Auto szybko łączy się z testerem diagnostycznym. Brak błędów bieżących po stronie silnika i jego osprzętu. Podczas połączenia diagnostycznego sprawdzono m.in. pracę silnika na wolnych obrotach (RPM), temperaturę cieczy chłodzącej i oleju silnikowego, stopień ładowania, korekty krótko i długoterminowe mieszanki, pracę sondy lambda, wykonano testy komponentów w tym m.in. sprawdzenie systemów bezpieczeństwa (poduszki powietrzne, moduły ABS, ESP itp), układ klimatyzacji, układ wspomagania kierowniczego i wiele innych – brak uwag w zakresie diagnostyki komputerowej.
Na osiach założone trzy opony z 2018 roku i jedna opona z 2019 – wszystkie takie same modelowo, wysokość bieżnika 5.7 – 6.4 mm. Opony nie noszą śladów dojeżdżania do krawężnika ani spękań bocznych i są równomiernie zużyte. Oglądając opony od wewnątrz nie zauważyłem śladów ich ścinania co mogłoby wskazywać na problemy z kątem pochylenia koła. Tarcze i klocki hamulcowe zakwalifikowane do dalszej eksploatacji.
Auto bezwypadkowe ale miało dwa uszkodzenia parkingowe (bez napraw wnęk i demontażu elementów blacharskich) w wyniku których:
- błotnik prawy tył powtórnie lakierowany i punktowo naprawiony przy pomocy masy szpachlowej, wykonano przejście lakiernicze na drzwi prawy tył oraz zderzak tylny
- błotnik lewy tył powtórnie lakierowany i punktowo naprawiony przy pomocy masy szpachlowej, wykonano przejście lakiernicze na drzwi lewy tył oraz zderzak tylny.
Auto do jazdy nie wymaga jakiegokolwiek wkładu finansowego