O przedmiocie

Marketing usług turystycznych

Autor: Adam Oleksiuk

Książka zajmuje się szeroko rozumianymi problemami marketingu w turystyce. Rozwój rynku usług spowodował potrzebę adaptacji marketingu do usług turystycznych. Zadaniem autora było przedstawienie podstawowych zasad marketingowych i ich zastosowania w turystyce. Zainteresowania w opracowaniu zostały skoncentrowane wokół pięciu wyszczególnionych w formie rozdziałów zagadnień.

Rozdział pierwszy poświęcono omówieniu najważniejszych zjawisk turystycznych. Zostały w nim poruszane takie kwestie jak: historyczne uwarunkowania rozwoju turystyki, jej rodzaje, cechy ją charakteryzujące, funkcje i dysfunkcje, rynek, popyt i podaż turystyczna oraz wiele innych. Poza tym zaprezentowano cele współczesnej turystyki i jej znaczenie dla gospodarki i społeczności lokalnej.

W treści rozdziału drugiego omówiono specyfikę marketingu usług. W części tej zaprezentowano m. in. systemowe uwarunkowania usług, ich charakterystyczne cechy oraz zachowania i oczekiwania nabywców usług. Ważne miejsce w rozważaniach zajmują teoretyczne zagadnienia marketingu, które są niezbędne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego. Nabiera to o tyle istotnego znaczenie, że ogólne zasady marketingu są takie same dla wszystkich towarów i usług. Osobne miejsce poświęcono usługom turystycznym, świadczonym przez różne podmioty.
Rozdział trzeci to omówienie dwóch instrumentów marketingu-mix tj. produktu i ceny w kontekście usług turystycznych. Obszar rozważań dotyczy istoty, składników oraz rodzajów produktu turystycznego również w aspekcie przestrzennym. Ważne miejsce zostało poświęcone takim zagadnieniom jak marka turystyczna czy segmentacja rynku. W części dotyczącej ceny poruszono m.in. zagadnienia funkcji i ich ekonomicznego znaczenia dla gospodarki. Szczególnie istotne są rozważania dotyczące polityki cen w turystyce w tym stosowanych strategii, metod ich ustalania czy zróżnicowania poziomu cen.

Rozdział czwarty poświęcono problematyce promocji i dystrybucji w turystyce. W części tej dokonano omówienia promocji, jej znaczenia, narzędzi oraz podejmowanych działań, które prowadzą do zwiększenia zdolności i efektywności gospodarczej przedsiębiorstw. W sposób szczegółowy omówiono problematykę reklamy i jej zastosowania w przypadku usług turystycznych. Następnie scharakteryzowano najważniejsze zagadnienia związane z dystrybucją. W ramach tej problematyki poruszane są takie zagadnienia jak m.in.: pojęcie dystrybucji usług turystycznych, jej funkcje oraz ogniwa i wiele innych.

Piąty rozdział omawia kwestie związane z systemem informacyjnym przedsiębiorstwa turystycznego. Szczególne miejsce poświęcono jednostkom informacji turystycznej oraz roli kształtowania personelu pracującego w przedsiębiorstwach turystycznych.

Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania kontrolne, które pozwalają na sprawdzenie przyswojonej wiedzy. Znajduje się tam również bibliografia zawierająca przykładowe pozycje literatury, w których można znaleźć rozszerzenie zagadnień omawianych w poszczególnych częściach pracy.

Książkę zamykają cztery aneksy zawierające słownik terminów turystycznych, wybrane pojęcia marketingu turystyki, ważniejsze atrakcje turystyczne Polski wg podziału na województwa oraz atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy.

Tytuł: MARKETING USŁUG TURYSTYCZNYCH

Autor: Oleksiuk Adam
Wydanie: Difin, Warszawa, 2007
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 326
Stan używany, bardzo dobry

Stan Ze śladami użytkowania
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: c0133069-b68f-4602-b671-f2e01cb74f8d

Podobne wyszukiwania

Marketing i zarządzanie Warszawa  
(269)
Marketing i zarządzanie Wrocław  
(90)
Marketing i zarządzanie Kraków  
(61)
Marketing i zarządzanie Łódź  
(41)
Marketing i zarządzanie Suwałki  
(29)
Marketing i zarządzanie Gdańsk  
(28)
Marketing i zarządzanie Rzeszów  
(28)
Marketing i zarządzanie Poznań  
(27)
Marketing i zarządzanie Katowice  
(18)
Marketing i zarządzanie Białystok  
(18)
Marketing i zarządzanie Lublin  
(17)
Marketing i zarządzanie Tarnów  
(15)
Marketing i zarządzanie Knurów  
(15)
Marketing i zarządzanie Gdynia  
(14)
Marketing i zarządzanie Szczecin  
(14)
Marketing i zarządzanie Gliwice  
(14)
Marketing i zarządzanie Łomianki  
(13)
Marketing i zarządzanie Olsztyn  
(12)
Marketing i zarządzanie Piaseczno  
(12)
Marketing i zarządzanie Polkowice  
(11)
Marketing i zarządzanie Kielce  
(9)
Marketing i zarządzanie Bydgoszcz  
(9)
Marketing i zarządzanie Sosnowiec  
(9)
Marketing i zarządzanie Toruń  
(8)
Marketing i zarządzanie Szczutowo  
(7)
Marketing i zarządzanie Legionowo  
(6)
Marketing i zarządzanie Józefosław  
(6)
Marketing i zarządzanie Aleksandrów Łódzki  
(6)
Marketing i zarządzanie Otwock  
(6)
Marketing i zarządzanie Ruda Śląska  
(6)
Marketing i zarządzanie Trzebinia  
(6)
Marketing i zarządzanie Sopot  
(6)
Marketing i zarządzanie Bełchatów  
(6)
Marketing i zarządzanie Borzęcin Duży  
(5)
Marketing i zarządzanie Myślenice  
(5)
Marketing i zarządzanie Skawina  
(5)
Marketing i zarządzanie Leszno  
(5)
Marketing i zarządzanie Wałbrzych  
(5)
Marketing i zarządzanie Częstochowa  
(5)
Marketing i zarządzanie Rusiec  
(5)
Marketing i zarządzanie Pruszków  
(5)
Marketing i zarządzanie Płock  
(4)
Marketing i zarządzanie Kalisz  
(4)
Marketing i zarządzanie Książenice  
(4)
Marketing i zarządzanie Krapkowice  
(4)
Marketing i zarządzanie Biała Podlaska  
(4)
Marketing i zarządzanie Opole  
(4)
Marketing i zarządzanie Krzyszkowo  
(4)
Marketing i zarządzanie Gniezno  
(4)
Marketing i zarządzanie Trzebnica  
(4)
Marketing i zarządzanie Koszalin  
(4)
Marketing i zarządzanie Pabianice  
(4)
Marketing i zarządzanie Nowy Dwór Mazowiecki  
(4)
Marketing i zarządzanie Jodłownik  
(4)
Marketing i zarządzanie Legnica  
(4)
Marketing i zarządzanie Mysłowice  
(4)