O przedmiocie

Książka z serii magister.pl. Książka nowa.
Przez wiele lat w gospodarce rynkowej dominowała w przedsiębiorstwach orientacja produkcyjna. Problemem było wyprodukowanie odpowiedniej ilości dóbr zgodnie ze specyfikacjami na rynek, który był bardzo chłonny. Jednak już w latach 60-tych problemem stała się sprzedaż. Ulokowanie wyprodukowanych dóbr na rynku i sprzedaż ich po odpowiedniej cenie spowodowało powstanie orientacji produkcyjno - sprzedażowej.
Przemiany rzeczywistości gospodarczej w Polsce w ostatnich latach postawiły przedsiębiorstwa w nowej sytuacji, w której ich egzystencja i rozwój uzależnione są od umiejętności przystosowania się do zmian zachodzących w otoczeniu rynkowym. Stąd też wyraźniej dostrzegana stała się potrzeba stosowania marketingu jako koncepcji zachowań rynkowych w warunkach niepewności, oferującej pomocne narzędzia walki o miejsce w konkurencyjnym otoczeniu.
Polskie przedsiębiorstwa przez cały okres transformacji wykazują niską odporność na pojawiające się bariery rynkowe, wahania koniunkturalne i szoki zewnętrzne. Jednym z ważniejszych wyzwań w polityce gospodarczej jest zatem stworzenie warunków trwałego ich rozwoju. „Na całym świecie konsumenci mają trzy wspólne, racjonalne cechy. Po pierwsze, wolą produkty dobrej jakości od bubli.
Po drugie, znacznie bardziej wolą być dobrze niż źle obsłużeni. Po trzecie, przy porównywalnej jakości i obsłudze serwisowej wolą produkt tańszy niż droższy. Są to banalne prawdy i dlatego zarządzanie jest proste – sprowadza się do tego, aby zaoferować klientowi lepszy i tańszy produkt oraz lepszą obsługę. ...”1.
Niniejsza praca daje wszechstronny opis zagadnień marketingu. Pomaga poznać i zrozumieć podstawowe koncepcje i praktyczne rozwiązania marketingu jaki jest wykorzystywany w rozmaitych sytuacjach. Na przykładzie analizy Przedsiębiorstwa Handlowego DANMARK możemy ocenić jak firma realizuje swoje cele w mało optymistycznej dobie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
Pierwszy rozdział opracowania traktuje marketing od zalążka. Przedstawia w jak różnorodny sposób można go interpretować, opisuje jego złożoną strukturę i wymienia elementy, o których nie możemy zapomnieć wdrażając „marketing” w działalność przedsiębiorstwa.
Rozdział ten ma za zadanie uzupełniać wiedzę firmy, stanowić „podręcznik”, do którego zawsze można się odwołać. Baza wiedzy zebrana na przestrzeni lat oraz doświadczenie wybitnych, globalnych menedżerów to studium wielu przypadków, na których możemy się wzorować, czerpać przykłady zarówno złych jak i dobrych decyzji strategicznych. Odwołując się do starego przysłowia, które głosi, że głupiec uczy się na swoich błędach, a mędrzec na cudzych możemy przejść do studium przypadku jakim jest firma DANMARK.
W drugiej części pracy zapoznajemy się ze specyfiką funkcjonowania w/w przedsiębiorstwa, możemy ocenić sposób jego organizacji, poznać strukturę, skalować jej rozwój poprzez zarys historyczny. Ponieważ firma w swojej działalności prowadzi trzy działy o różnym charakterze produkcji, specyfice sprzedaży oraz oferowanym produkcie i towarzyszących usługach, niezbędne jest zapoznanie się z każdym z nich. Dzięki temu możemy część praktyczną potraktować jako trzy odrębne przykłady na działalność handlową jak również dokonać porównania i oceny racjonalności zastosowania takiego podziału.
Rozdział trzeci, stanowiący ostatnią części niniejszej pracy, opisuje instrumenty marketingu, które mają doprowadzić do przewagi konkurencyjnej firmy na rynku. W literaturze ekonomicznej często zwraca się uwagę na mankamenty pojęć „zysk” i „rentowność” jako celu i kryterium działalności przedsiębiorstw. Te zastrzeżenia dotyczą jednak przede wszystkim podejścia krótkookresowego. Natomiast długookresowe kształtowanie się wyników finansowych jest odzwierciedleniem siły rynkowej i konkurencyjności przedsiębiorstw.
Działalność marketingowa firmy pomaga prowadzić taką politykę przedsiębiorstwa, która będzie zmierzała do jego rozwoju, pomoże zachować elastyczne podejście do potrzeb rynku i jego konsumentów, oraz wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom potencjalnego klienta poprzez innowacje produktów i usług. Podsumowaniem opracowania jest przedstawienie kierunku w jakim firma podąża, jej priorytety i przewidywany rozwój na najbliższy okres czasu.
Należy pamiętać, że praca stanowi jedynie okruch bogatej dziedziny marketingu, który stale się rozwija i zmienia wraz ze zmianami w gospodarce naszego kraju jak i gospodarce globalnej. Studium na temat tej ekonomiczno-humanistycznej dziedziny nauki jest niezwykle obszerne. Nie sposób jest przedstawić wszystkich teorii na dobry business opartych na doświadczeniu specjalistów w tej dziedzinie jak i przerobić wszystkie przypadki działalności marketingowej.
Jak każdy zawód i dziedzina nauki marketing stale rozwija się a dobry menedżer rozwija się wraz z nim - podąża jego śladem.

Stan Nowy
Gatunek Marketing i zarządzanie
Język publikacji polski
Nośnik książka papierowa
Okładka miękka
Wydawnictwo inne
Tytuł Marketing w procesie zarządzania firmą Danmark
Autor Małgorzata Synowiec
Rok wydania 2006
Liczba stron 124
ISBN 9788360095065
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: e02e9439-57e9-41da-9ec3-b2d0fdb598cb

Podobne wyszukiwania

Nietrafiony prezent Warszawa  
(12632)
Nietrafiony prezent Lublin  
(1051)
Nietrafiony prezent Kielce  
(621)
Nietrafiony prezent Gliwice  
(486)
Nietrafiony prezent Legionowo  
(363)
Nietrafiony prezent Sosnowiec  
(355)
Nietrafiony prezent Opole  
(297)
Nietrafiony prezent Jelenia Góra  
(259)
Nietrafiony prezent Ostrów Mazowiecka  
(253)
Nietrafiony prezent Zgierz  
(206)
Nietrafiony prezent Elbląg  
(186)
Nietrafiony prezent Przemyśl  
(178)
Nietrafiony prezent Bochnia  
(174)
Nietrafiony prezent Kluczbork  
(166)
Nietrafiony prezent Trzemeśnia  
(148)
Nietrafiony prezent Puławy  
(134)
Nietrafiony prezent Białogard  
(133)
Nietrafiony prezent Limanowa  
(130)
Nietrafiony prezent Grodzisk Mazowiecki  
(112)
Nietrafiony prezent Wolbórz  
(110)
Nietrafiony prezent Mysłowice  
(99)
Nietrafiony prezent Braniewo  
(98)
Nietrafiony prezent Stargard  
(97)
Nietrafiony prezent Siemianowice Śląskie  
(96)
Nietrafiony prezent Skierniewice  
(93)
Nietrafiony prezent Józefów  
(92)
Nietrafiony prezent Będzin  
(90)
Nietrafiony prezent Brwinów  
(85)
Nietrafiony prezent Mikołów  
(83)
Nietrafiony prezent Ostrów Wielkopolski  
(81)
Nietrafiony prezent Szczecinek  
(79)
Nietrafiony prezent Nowy Targ  
(74)
Nietrafiony prezent Jelcz-Laskowice  
(69)
Nietrafiony prezent Opalenica  
(66)
Nietrafiony prezent Jarosław  
(63)
Nietrafiony prezent Dębe Wielkie  
(62)
Nietrafiony prezent Krapkowice  
(61)
Nietrafiony prezent Ełk  
(60)
Nietrafiony prezent Kamienica Szlachecka  
(60)
Nietrafiony prezent Głubczyce  
(56)
Nietrafiony prezent Zamość  
(55)
Nietrafiony prezent Sosnówka  
(52)
Nietrafiony prezent Piasek  
(52)
Nietrafiony prezent Jawiszowice  
(51)
Nietrafiony prezent Pustków  
(47)
Nietrafiony prezent Myślenice  
(45)
Nietrafiony prezent Wołów  
(36)
Nietrafiony prezent Dobczyce  
(36)
Nietrafiony prezent Krokowa  
(35)
Nietrafiony prezent Borów  
(35)
Nietrafiony prezent Skwierzyna  
(34)
Nietrafiony prezent Krzemieniewo  
(33)
Nietrafiony prezent Wadowice  
(33)
Nietrafiony prezent Kłodzko  
(32)
Nietrafiony prezent Kostrzyn nad Odrą  
(31)
Nietrafiony prezent Chełmno  
(29)
Nietrafiony prezent Libusza  
(27)
Nietrafiony prezent Sierpc  
(27)
Nietrafiony prezent Żywiec  
(27)
Nietrafiony prezent Kobyłka  
(25)
Nietrafiony prezent Sulęcin  
(25)
Nietrafiony prezent Brzostek  
(24)
Nietrafiony prezent Celestynów  
(24)
Nietrafiony prezent Plewiska  
(23)
Nietrafiony prezent Rosochate Kościelne  
(23)
Nietrafiony prezent Konarzyny  
(22)
Nietrafiony prezent Hrubieszów  
(22)
Nietrafiony prezent Chorzelów  
(21)
Nietrafiony prezent Komorniki  
(20)
Nietrafiony prezent Winnica  
(19)
Nietrafiony prezent Kraszew  
(18)
Nietrafiony prezent Tarnowo Podgórne  
(18)
Nietrafiony prezent Jabłonna  
(18)
Nietrafiony prezent Nowe Miasto nad Pilicą  
(18)
Nietrafiony prezent Stary Sącz  
(17)
Nietrafiony prezent Myszków  
(17)
Nietrafiony prezent Huszlew  
(16)
Nietrafiony prezent Jaktorów  
(16)
Nietrafiony prezent Tomaszowo  
(16)
Nietrafiony prezent Zalasowa  
(16)
Nietrafiony prezent Zręcin  
(16)
Nietrafiony prezent Bolechowice  
(16)
Nietrafiony prezent Łysomice  
(16)
Nietrafiony prezent Krasnobród  
(16)
Nietrafiony prezent Miękinia  
(15)
Nietrafiony prezent Łochowo  
(15)
Nietrafiony prezent Śniadowo  
(14)
Nietrafiony prezent Osse  
(14)
Nietrafiony prezent Siekierki Wielkie  
(13)
Nietrafiony prezent Dziećmorowice  
(13)
Nietrafiony prezent Zabierzów  
(13)
Nietrafiony prezent Chodzież  
(12)
Nietrafiony prezent Malcanów  
(12)
Nietrafiony prezent Łuków  
(12)
Nietrafiony prezent Radogoszcz  
(12)
Nietrafiony prezent Wieniec  
(12)