KING BOOSTER - Moduł zmieniający szybkość reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu.
Podobne układy są sprzedawane pod różnymi nazwami - Pedal Booster, Pedal Commander, Sprint Booster i inne.
Mazda 2 DE - wersje benzynowe oraz diesel
Urządzenie posiada 3 tryby pracy:
E-ECO - 9 poziomów,
S-SPORT - 9 poziomów,
NOR-NORMAL
oraz 2 dodatkowe ustawienia:
AUTOMATIC - skrzynia automatyczna,
MANUAL - skrzynia manualna.
W trybie ECO układ sprawia, że jazda staje się łagodniejsza, delikatniejsza, a silnik na dodanie
gazu nie reaguje zbyt gwałtownie. Skutkuje to również zmniejszeniem zużycia paliwa.
Tryb SPORT działa dokładnie odwrotnie. Silnik szybciej i gwałtowniej wchodzi na obroty,
jest bardziej zrywny, a pojazd szybciej przyspiesza i osiąga zadaną prędkość.
Aby gwałtownie i ostro przyspieszyć nie musimy już tak głęboko wciskać pedału gazu.
W trybie NORMAL układ nie wprowadza żadnych zmian i pedał gazu działa zgodnie
z ustawieniami producenta samochodu.
Na wykresie na zdjęciu mamy możliwość sprawdzenia procentowej zmiany reakcji silnika
na stopień wciśnięcia pedału gazu we wszystkich trybach pracy układu.
Instalacja układu jest banalnie prosta i zajmuje dosłownie 5 minut.
Przy wyłączonym zapłonie odłączamy wtyczkę wiązki z gniazda pedału gazu, w jej miejsce
wpinamy wtyk KING BOOSTER, a następnie podłączamy wtyczkę wiązki do gniazda
urządzenia. Podłączamy jeszcze miniaturowy sterownik z wyświetlaczem za pomocą
kabelka z wtykiem USB. Uruchamiamy silnik i poprzez dłuższe przytrzymanie wciśniętego
przycisku "+" lub "-" wybieramy rodzaj skrzyni biegów. "-" - skrzynia automatyczna
(na wyświetlaczu na chwilę pojawi się "AAA". Skrzynię manualną wybieramy przytrzymując "+"
(na wyświetlaczu zobaczymy przez chwilę "SSS").
Lewy przycisk służy do wyboru trybu pracy:
ECO, NORMAL, SPORT, a "+" i "-" zmieniamy poziom działania układu.
Im wyższa cyfra na wyświetlaczu w trybie SPORT, tym silnik będzie szybciej i gwałtowniej
reagował na pedał gazu. W trybie ECO wyższa cyfra oznacza coraz większe złagodzenie tej reakcji.
W tym trybie zalecam ustawienie max. 5 ponieważ powyżej 5. silnik reaguje już za łagodnie
i jest na tyle ospaly, że nawet wyjątkowo spokojny kierowca może mieć problem z ruszeniem z miejsca. :)
UWAGA! Sprzedawane urządzenie nie zwiększa mocy silnika, a jedynie zmienia jego reakcję na stopień wciśnięcia pedału gazu dopasowując ją do zamierzonego stylu jazdy.
Oferowany KING BOOSTER jest nowy i był tylko raz podłączony do samochodu jedynie w celu sprawdzenia - działa prawidłowo.