O przedmiocie

Całkiem niedawno 20 letnia księgowa w niewielkiej firmie budowlanej zgodziła się porozmawiać z autorami książki na temat swoich uczuć i refleksji.
Poproszono ją by w kolorowych czasopismach przygotowała zdjęcia, które najlepiej oddają jej odczucia dotyczące szczególnego w jej życiu momentu.

Przez pierwsze chwile pokazywała zdjęcia dzieci, jako świeżo upieczona mama.
Wykorzystane na tym spotkaniu techniki pozwoliły wydobyć ważne myśli i uczucia.

W firmach zauważono, że zbytnia powierzchowność myślenia menadżerów objawia się następującymi ograniczeniami:
- nieumiejętnością przebicia się do rodzaju myślenia klientów firm;
-nieumiejętność wykorzystania obserwacji płynących z innych dziedzin w celu sformułowania pytań badawczych;
-brakiem odważnego, innowacyjnego spojrzenia na możliwości zaangażowania umysłów klientów.

Stąd dlaczego kampanie marketingowe nowych produktów często kończą się fiaskiem?
Dlaczego konsumenci uważają, że firmy nie rozumieją ich potrzeb?

W konsekwencji prowadzi to do mało efektywnych działań marketingowych, nieskutecznej strategii wprowadzania nowych produktów na rynek.

Ludzie zwykle definiują metaforę jako przedstawienie pewnej koncepcji poprzez opis z użyciem pojęć używanych do innych koncepcji.
Nasze podejście nie zastępuje oczywiście innych rzetelnych metod badań.
Dlatego ta publikacja omawia pracę i spostrzeżenia dotyczące metafor głębokich, dokonane przez nas i naszych współpracowników z różnych krajów.

Celem tej książki nie jest szkolenie w zakresie technik badań ani jej szczegółowych opisów.
W tej książce chce się pokazać, jak powinno się interpretować komunikaty i jak się budują wizerunki u klientów firm.

Rozdział 1 podejmuje temat braku głębi w myśleniu typowym dla większości managerów.
Rozdział 2 to przedstawienie pokrótce niektóre społeczne, psychologiczne, fizyczne i neurologiczne podstawy teorii metafor głębokich.

Rozdziały od 3-go do 9-tego opisują poszczególne typy metafor głębokich.
Każdy rozdział przedstawia obserwacje naukowe na temat istnienia danej metafory, jak również listę powszechnie znanych wyrażeń z nią powiązanych i używanych.
W każdym rozdziale pokazano przykłady , w jaki autentyczny sposób firmy rozumieją i wykorzystują metafory głębokie w kontekście konkretnych działań rynkowych.

Rozdział 10- ty szczegółowo omawia użycie metafor głębokich. Znajduje się w nim analiza trybów ujawniania się nowych myśli i uczuć związanych z danym tematem wraz z odkrywaniem kolejnych metafor głębokich.

Motto tej książki trafnie formułuje jej przesłanie:
„Ludzie, rośliny czy pył kosmiczny- wszyscy tańczymy w rytm tajemniczej melodii granej w oddali przez niewidzialnego grajka”.

W tej książce rolę niewidzialnego grajka pełni nieświadomość, której początki biorą się większości z myśli. Każda z nich ma złożoną naturę, którą jednak okazuje się mniej tajemnicza gdy tylko nauczymy się uważnie słuchać.

#kampania marketigowa, #strategia marki, #skojarzenia na temat marki, #kliencimarki, #metaforawmarketingu, #skojarzeniawmarketingu, #metaforygłębokie, #skutecznastrategiamaretingowa, #klientfirmy, #zrozumieć swojego klienta, #przeniknąćumysłklienta

Stan Nowy
ISBN 9788375103182
Tytuł Metafora w marketingu jak przeniknąć umysł klientów dzięki metaforom głębokim
Rok wydania 2017
Liczba stron 182
Numer wydania 1
Wydawnictwo inne
Okładka miękka
Autor Alina Stasiak
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 003b51ec-b8a9-4868-ba8c-5ddb20a65c29

Podobne wyszukiwania

Marketing i zarządzanie Warszawa  
(283)
Marketing i zarządzanie Wrocław  
(92)
Marketing i zarządzanie Kraków  
(68)
Marketing i zarządzanie Łódź  
(43)
Marketing i zarządzanie Rzeszów  
(30)
Marketing i zarządzanie Gdańsk  
(29)
Marketing i zarządzanie Poznań  
(29)
Marketing i zarządzanie Suwałki  
(29)
Marketing i zarządzanie Gliwice  
(18)
Marketing i zarządzanie Szczecin  
(18)
Marketing i zarządzanie Katowice  
(18)
Marketing i zarządzanie Białystok  
(18)
Marketing i zarządzanie Lublin  
(17)
Marketing i zarządzanie Knurów  
(15)
Marketing i zarządzanie Olsztyn  
(15)
Marketing i zarządzanie Sopot  
(15)
Marketing i zarządzanie Tarnów  
(15)
Marketing i zarządzanie Gdynia  
(14)
Marketing i zarządzanie Piaseczno  
(13)
Marketing i zarządzanie Łomianki  
(13)
Marketing i zarządzanie Polkowice  
(11)
Marketing i zarządzanie Kielce  
(10)
Marketing i zarządzanie Bydgoszcz  
(9)
Marketing i zarządzanie Sosnowiec  
(9)
Marketing i zarządzanie Toruń  
(8)
Marketing i zarządzanie Szczutowo  
(7)
Marketing i zarządzanie Częstochowa  
(6)
Marketing i zarządzanie Józefosław  
(6)
Marketing i zarządzanie Ruda Śląska  
(6)
Marketing i zarządzanie Aleksandrów Łódzki  
(6)
Marketing i zarządzanie Otwock  
(6)
Marketing i zarządzanie Trzebinia  
(6)
Marketing i zarządzanie Bełchatów  
(6)
Marketing i zarządzanie Legionowo  
(6)
Marketing i zarządzanie Borzęcin Duży  
(5)
Marketing i zarządzanie Myślenice  
(5)
Marketing i zarządzanie Skawina  
(5)
Marketing i zarządzanie Leszno  
(5)
Marketing i zarządzanie Legnica  
(5)
Marketing i zarządzanie Wałbrzych  
(5)
Marketing i zarządzanie Rusiec  
(5)
Marketing i zarządzanie Pruszków  
(5)
Marketing i zarządzanie Płock  
(4)
Marketing i zarządzanie Kalisz  
(4)
Marketing i zarządzanie Kołbaskowo  
(4)
Marketing i zarządzanie Książenice  
(4)
Marketing i zarządzanie Biała Podlaska  
(4)
Marketing i zarządzanie Krapkowice  
(4)
Marketing i zarządzanie Krzyszkowo  
(4)
Marketing i zarządzanie Opole  
(4)
Marketing i zarządzanie Trzebnica  
(4)
Marketing i zarządzanie Koszalin  
(4)
Marketing i zarządzanie Pabianice  
(4)
Marketing i zarządzanie Jodłownik  
(4)
Marketing i zarządzanie Mysłowice  
(4)
Marketing i zarządzanie Gniezno  
(4)
Marketing i zarządzanie Nowy Dwór Mazowiecki  
(4)