O przedmiocie

Olej silnikowy Motul 8100 X-clean EFE 5W30 to 100% syntetyczny olej do silników benzynowych i wysokoprężnych spełniający wymagania norm EURO 4, 5 i 6

Nowoczesny w pełni syntetyczny olej silnikowy zapewniający jednocześnie wysoką ochronę elementów, oraz obniżone zużycie paliwa. Zatwierdzony przez Grupę BMW, GM (General Motors) Opla i Mercedesa, z uwagi na doskonałe właściwości obniżające zużycie paliwa (ang. Extra Fuel Economy- EFE).

Opracowany specjalnie z myślą o samochodach najnowszej generacji, napędzanych silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, wolnossącymi lub z turbodoładowaniem, z bezpośrednim lub pośrednim wtryskiem paliwa.

Do pojazdów spełniających wymagania norm emisji spalin EURO 4, EURO 5 lub EURO 6 i wymagających stosowania oleju silnikowego zgodnego z normą ACEA C3, tj. o wysokiej lepkości HTHS (> 3,5 mPa.s) i średniej zawartości SAPS, przy zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych (≤ 0,8%), fosforu (0,07 ≤ x ≤ 0,09%) i siarki (≤ 0,3%), lub oleju silnikowego zgodnego z normą ACEA C2, tj. o niskim współczynniku tarcia, niskiej lepkości HTHS (≥ 2,9 mPa.s) i średniej zawartości SAPS, zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych (≤ 0,8%), fosforu (≤ 0,09%) i siarki (≤ 0,3%).

Odpowiedni, gdy wymagany jest olej obniżający zużycie paliwa (Fuel Economy): wg. normy ACEA C2.

Kompatybilny z konwerterami katalitycznymi (CAT) i filtrami cząstek stałych silników wysokoprężnych (DPF).

Może być nieodpowiedni do stosowania w niektórych silnikach. W razie wątpliwości należy zawsze zapoznać się z instrukcją obsługi.

Spełnia normy:

ACEA C2 / C3

API SN

BMW LongLife-04,

GM-Opel Dexos2,

OPEL/VAUXHALL OV0401547

MB-Approval 229.52,

VW 505 00 505 01,

FIAT 9.55535-S1 / S3

Rekomendowany przez: HONDA, KIA / HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, SSANGYONG, TOYOTA

Silniki spełniające wymagania norm EURO 4, EURO 5 i EURO 6 są wyposażone w czułe systemy oczyszczania spalin. W rzeczywistości, siarka i fosfor pogarszają działanie katalizatora, co prowadzi do nieefektywnego oczyszczania spalin. Ponadto, popioły siarczanowe powodują zapychanie filtrów DPF, skracając cykle regeneracyjne, powodując szybkie starzenie się oleju, wyższe zużycie paliwa i utratę mocy silnika.

Norma ACEA C3 wymaga od środków smarnych podwyższonej wytrzymałości filmu olejowego i właściwości obniżających emisję szkodliwych substancji przy stosowaniu w silnikach o dużej mocy. Norma ACEA C2 wymaga znacznej redukcji współczynnika tarcia w celu poprawy wydajności energetycznej, a tym samym zapewnienia obniżonego zużycia paliwa.

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean EFE 5W30 oparty jest na syntetycznej bazie olejowej w połączeniu ze specjalnym modyfikatorem tarcia i odpowiedniej zawartości SAPS, co zapewnia znakomitą wytrzymałość filmu olejowego i obniża tarcie wewnętrzne w silniku, gwarantując zgodność z układami oczyszczania spalin.

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30 zapewnia doskonałe właściwości smarne, jak również ochronę elementów przed zużyciem i odporność na wysoką temperaturę, zapewniając jednocześnie niskie zużycie oleju. Oleje zgodne z normami ACEA C2 i C3 mogą być stosowane przy przedłużonych interwałach pomiędzy wymianami oleju, według wskazań komputera pokładowego pojazdu.

Wielu azjatyckich producentów OEM, takich jak HONDA, KIA/HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, SSANGYONG, TOYOTA, itd. zaleca stosowanie olejów zgodnych z normami ACEA C2 lub C3 w celu zagwarantowania najlepszych osiągów i maksymalnej trwałości większości współczesnych pojazdów (od 2006 r.), a zwłaszcza tych, wyposażonych w silniki wysokoprężne z DPF.

Specyfikacja BMW Long Life-04 narzuca poważne ograniczenia w stosowaniu środków smarnych, w szczególności w pojazdach wyposażonych w Valvetronic i systemy oczyszczania spalin. Dotyczy to wszystkich silników BMW począwszy od 2004 r., a także wszystkich silników BMW wyprodukowanych przed 2004 r., jako, że norma BMW LL-04 pokrywa się ze wszystkimi wcześniejszymi specyfikacjami, takimi jak BMW LL-98 i BMW LL-01.

UWAGA: Produkty spełniające wymagania specyfikacji BMW LL-04 mogą być stosowane tylko w silnikach benzynowych eksploatowanych na terenie krajów Unii Europejskiej, oraz w Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami, wymagane jest stosowanie zatwierdzonych normą BMW LL-01 olejów silnikowych, tj. MOTUL 8100 X-cess 5W40 lub 8100 X-max 0W40.

W krajach, w których samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi stanowią duży odsetek, tak jak ma to miejsce w Europie, właściwym do stosowania jest standard GM dexos2® w całej gamie silników wysokoprężnych produkcji GM-OPEL (w tym wersji z DPF), oraz z silnikach benzynowych, począwszy od roku modelowego 2010. Jednocześnie, standard GM-OPEL dexos2® w pełni zastępuje poprzednie specyfikacje: GM-LL-A-025 (dla silników benzynowych) i GM-LL-B-025 (dla silników Diesla).

MERCEDES opracował normę MB 229.52 dla wszystkich silników wysokoprężnych "BlueTEC" wyposażonych w system SCR (Selective Catalyst Reduction) umożliwiający redukcję emisji NOx, dzięki zastosowaniu dodatku AdBlue®, lub tzw. płynu DEF (diesel exhaust fluid).

Specyfikacja MB 229.52 jest w pełni zgodna wstecznie z MB 229.51 i MB 229.31 dla wszystkich silników wysokoprężnych Mercedesa z lub bez DPF, oraz niektórych silników benzynowych.

Norma MB 229.52 wymaga również ulepszonych właściwości płynięcia na zimno, w celu zmniejszenia hydrodynamicznego tarcia oleju. Zapewnia to obniżone zużycie paliwa, szczególnie, przy niskiej temperaturze oleju. Ta dodatkowa właściwość zapewnia doskonały przepływ oleju podczas uruchamiania silnika, szybszy przyrost ciśnienia oleju, szybsze wejście na obroty i szybsze osiągnięcie właściwej temperatury pracy. Olej tego typu zapewnia niższe zużycie paliwa, a zatem niższą emisję gazów cieplarnianych (CO2).

Aby sprostać wymaganiom normy Fiata 9.55535-S1, olej silnikowy musi spełniać zarówno wymagania ACEA C2, jak i 5W30, by można było stosować go w silnikach Diesla Multijet o pojemnościach 1.3l, 1.6l i 2.0l w pojazdach FIAT, ALFA-ROMEO, LANCIA i CHRYSLER produkowanych od 2007 roku.

Aby sprostać wymaganiom normy Fiata 9.55535-S3, musi spełniać zarówno wymagania ACEA C3 jak i 5W-30 by można było stosować go w silnikach Diesla Multijet i CRD o pojemnościach 2.2l, 2.8l i 3.0l w pojazdach FIAT, ALFAROMEO, LANCIA i JEEP, produkowanych od 2011 roku.

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean EFE 5W30 spełnia wszystkie wymagania dotyczące parametrów oraz wytrzymałości określonych przez producentów OEM, w tym w szczególności pełnej zgodności ze stosowanymi biopaliwami (przy stosowaniu Biodiesla) w proporcji do 10% (Biodiesel - B10), lub przy użyciu E85 (benzyna bezołowiowa zawierająca 85% etanolu) przy zachowaniu normy dexos2®).

ZALECENIA

Okresy pomiędzy wymianami: zgodnie z zaleceniami producenta i dostosowane do indywidualnych warunków.

Oleju nie należy mieszać z innymi olejami niezgodnymi z normami: ACEA C3 lub ACEA C2.

Przed użyciem należy zawsze zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu.

Stan Nowy
Rodzaj syntetyczne
Producent Motul
Klasa lepkości SAE 5W-30
Przeznaczenie Samochody osobowe
Stan opakowania oryginalne
Pojemność opakowania 5.000 l
Waga produktu z opakowaniem jednostkowym 5.100 kg
Model X-Clean 8100
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: d5b6e979-2b4e-4816-8c1d-9ab42e46ea2d

Podobne wyszukiwania