Całkowita swoboda i mobilność – teraz możesz grać na pianinie cyfrowym, gdziekolwiek i kiedykolwiek zechcesz
Dzięki wadze nieprzekraczającej 11.1 kg, możesz odnaleźć przyjemność z gry w każdym momencie, niezależnie gdzie się znajdujesz. Model PX-160 bardzo dobrze odwzorowuję potężne brzmienie oraz doskonałą klawiaturę fortepianu koncertowego, bez ogromnej wagi i gabarytów oryginalnego instrumentu. Klawiatura młoteczkowa posiada pokrycie imitujące kość słoniową, a brzmienie bazuje na rewolucyjnym systemie odtwarzania bardzo realistycznej barwy fortepianu – Morphing AiR Sound Source. Szeroki wybór pomocnych i ciekawych funkcji, została zamknięty w stylowej obudowie, tworząc instrument o ogromnym potencjale i dostępnym w bardzo przystępnej cenie.
Klawiatura
Nowy model PX-160 został wyposażony w zaawansowany mechanizm ważonej, młoteczkowej klawiatury z systemem potrójnych czujników ruchu, która oprócz realnej pracy, dostarcza także ogromu przyjemności pod palcami. Specjalnie zaprojektowane wykończenie imitujące kość słoniową oraz heban, to rozwiązanie, jakie każdemu pianiście dostarczy wrażeń na bardzo wysokim poziomie. Każdy klawisz posiada niezwykle precyzyjny system styków, który w bardzo ścisły sposób ustala prędkość, z jaką uderza młotek i na tej podstawie wyznaczany jest dźwięk o odpowiedniej intonacji, charakterze i poziomie głośności.
Brzmienie fortepianu
To, czym PX-160 wyróżnia się na rynku, to niesamowity poziom realizmu barwy fortepianu koncertowego, umożliwiający grę pełną ekspresji, jakiej oczekuję się od instrumentu akustycznego. Struny uderzane w instrumencie akustycznym z różną siłą, reagują oprócz zmiany głośności, także zmianą charakteru brzmienia. Te drobne niuanse odnajdujemy w modelu z serii Priviadzięki temu, iż na każdy klawisz przypadają cztery, zróżnicowane dynamicznie próbki fortepianu, a każda nuta zostaje odtworzona, przy pomocy zaawansowanej technologii Linear Morphing. Dla zwiększenia realizmu gry, moduł brzmieniowy posiada także możliwość symulacji efektów akustycznych, jakie odnajdujemy podczas używania pedału, w fortepianie koncertowym.
Szereg możliwości
Poza bogatym brzmieniem fortepianu, CASIO PX-160 posiada także kilkanaście innych, równie inspirujących barw takich jak smyczki, elektryczne piana lub basy. Klawiatura jest wyposażona w opcję podziału na dwie osobne części oraz możliwość łączenia dwóch dowolnych barw, co razem daję opcję grania z wykorzystaniem aż trzech brzmień jednocześnie. Dzięki funkcji duet, istnieje możliwość gry na dwóch oddzielnych instrumentach jednocześnie, co z pewnością przyda się przy nauce gry z pomocą nauczyciela. Wbudowana opcja nagrywania rozszerza funkcję edukacyjne, pozwalając poprzez odsłuchiwanie swoich wykonań, w efektywny sposób pracować nad repertuarem. Istnieje możliwość dokupienia opcjonalnego statywu i listwy z trzema pedałami, co zmienia instrument w typowe stacjonarne pianino cyfrowe.
Złącze USB MIDI
Firma CASIO, kontynuując tradycję ulepszania instrumentów cyfrowych, wprowadziła w najnowszym modelu PX-160 złącze USB-MIDI. Pozwala ono na szybką komunikację pianina z dowolnym komputerem pracującym w systemie Mac lub Windows, bez potrzeby ściągania dodatkowych sterowników. Inną przydatną w dzisiejszych czasach funkcją, jaką uzyskujemy dzięki złączu USB-MIDI, jest możliwość użycia klawiatury, jako kontrolera do iPada, poprzez zestaw Camera Connection.
Zaawansowana technologia brzmieniowa
System Morphing Air Sound Source, z dbałością o każdy szczegół na niespotykanym dotąd poziomie, pozwala na wierną reprodukcję dźwięku fortepianu, od momentu uderzenia młoteczka w strunę, poprzez całość wybrzmienia, aż po opadnięcie tłumika. Duży nacisk położono na odwzorowanie zależności pomiędzy siłą uderzenia młoteczka, a długością wybrzmienia, stosując bardzo długie nagrania dźwięku, bez sztucznego ściszania próbek.
Zadbano także o odpowiedni poziom rezonansu ustawialnego przez użytkownika, dzięki któremu barwa fortepianu nabiera typowego charakteru i głębi.
Ilość klawiszy
88
Rodzaj klawiatury
Tri-sensor Scaled Hammer Action Keyboard II
Wykończenie klawiszy
Syntetyczny heban i kość słoniowa
Czułość
3 poziomy czułości, wył.
Maksymalna polifonia
128
Ilość wbudowanych brzmień
18
Brzmienie pianina stereo
Tak
Hex Layer
Brak
Warstwy
Tak (Poza dźwiękami basowymi)
Podział
Tak (Tylko dolny zakres dźwięków)
Odpowiedź młotków
Tak
Rezonans strun
Brak
Rezonans tłumików
Tak
Symulator klapy
Brak
Symulator Key Off
Brak
Przydźwięk tłumików
Tak (Wł./Wył.)
Efekty cyfrowe
8
Ilość wbudowanych rytmów
Brak
Ilość wbudowanych utworów
60
Otwierana klapa wierzchnia
Brak
Funkcja lekcji
Wł./ wył. partii
Rejestrator MIDI
2 ścieżki, 1 utwór
Rejestrator audio/odtwarzacz
Brak
Tryb Duetu
Tak
Metronom
Tak
Pedały
Dołączony SP-3 (1 złącze); Opcjonalnie SP-33 (tłumiki, soft, sostenuto)
Pozycja półpedału
Tak (z opcjonalną listwą SP-33)
Transpozycja
2 oktawy (-12 półtonów, 0, +12 półtonów)
Kontrola strojenia
A4 = 415.5Hz ~ 440.0Hz ~ 465.9Hz
Wyświetlacz
Brak
Wejście słuchawkowe
2 (Mini jack stereo)
Złącze na pedały
1 (damper)
Połączenie listwy z pedałami
Tak (dla SP-33)
Złącze pedału ekspresji
Brak
Wyjście liniowe
2 (L / MONO, R), Standard jack
Wejście liniowe
Brak
Wejście audio
Brak
Wejście MIDI
Brak
USB do komputera
Tak
USB do urządzenia
Brak
Głośniki
12 cm x 2
Moc wzmacniaczy
8 W + 8 W
Wymiary
1,322 x 293 x 141 mm (bez pulpitu)
Waga
11.1 kg (bez pulpitu)
Dołączone akcesoria
Pedał(SP-3), Zasilacz (AD-A12150LW), Książka nutowa*12, Pulpit, Osłona klawiatury