PowerBox Go Cupra Leon (2017-2020) 2.0 TSI 300KM 221kW
Dzień dobry. Mam do oddania PowerBox Go. Używałem do przez 3 lata w Seacie Leonie Cupra ST 4Drive 2.0 TSI. Gdy okres gwarancji dobiegł końca zrobiłem chip tuning i nie jest mi już potrzebny. Może teraz przyda się Tobie, jeśli masz podobnego Seata i nie chcesz ingerować w oprogramowanie silnika bądź jeśli chcesz, żeby ta ingerencja była łatwo odwracalna. Urządzenie jest w pełni sprawne, ale nosi widoczne ślady użytkowania. Uszkodzony jest jeden z plastikowych zaczepów, co widać na zdjęciu. Nie wpływa to na funkcjonalność urządzenia, a jedynie nieco utrudnia montaż. Box ma trzy tryby pracy - na 1 i 2 przyrosty dynamiki są umiarkowane. Na trzecim została wgrana przez konsultanta Vtech agresywniejsza mapa. Mapa była dostrajana do mojego egzemplarza na hamowni i pozwoliła na przyrost mocy z 298KM do 320KM i momentu obrotowego z 390Nm do 470Nm. Dzięki wprowadzonym zmianom dynamika samochodu zmieniła się kolosalnie, a przyspieszenie 0-100km/h wynosiło około 4,6s.
W przypadku zakupu sugeruję wizytę na hamowni i dostosowanie urządzenia do Twojego silnika, gdyż w zależności od sposobu docierania silnika, poszczególnie jednostki mogą różnić się mocą wyjściową. Daję 14 dniową gwarancję rozruchową, ale nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w wyniku użytkowania urządzenia.
A teraz zacytuję kilka słów z aukcji VTECH:
PowerBoxy działają jak chip tuning – ale możesz je sam założyć i wyjąć przed wizytą w serwisie. Są niewykrywalne.
Czym jest PowerBox?
Zaawansowane rozwiązanie PowerBox oferuje od 1 do 3 kanałów (w zalezności od silnika) i zawiera dopracowany na hamowni program do konkretnego silnika i modelu samochodu (do 18% więcej mocy i momentu, lub przy indywidualnym strojeniu na hamowni - nawet więcej). Użyte gniazdo „automotive” zapewnia doskonałą szczelność złącza nawet po wielu latach. PowerBox ma 3 poziomy mocy (przełączane za pomocą wewnętrznego przełącznika) i jest programowalny przez USB. Zaawansowany użytkownik (tuner) może dodatkowo zrobić remap (indywidualne strojenie) na hamowni podwoziowej lub zmienić oprogramowanie PowerBoxa Go tak, aby dopasować go do innego modelu samochodu.
PowerBox ma wtyczki fabryczne, pasujące doskonale do istniejącej instalacji. Zdecydowana większość modułów wyposażona jest w fabryczne wtyczki. Rozpina się złącza fabryczne, między nie wpina złącza PowerBoxa i gotowe - choć niekiedy zdarza się, że przy montażu wymagany jest większy nakład pracy - poproś o instrukcję przed zakupem. Ogólnie można przyjąć, że montaż PowerBoxa jest równie trudny jak wymiana żarówki w samochodzie.
Autoryzowany serwis nie może wykryć, że uzywany jest PowerBox, o ile zdemontujesz go przed wizytą w warsztacie. Jeżeli będzie widoczny to oczywiście mogą mieć zastrzeżenia. Natomiast systemy gromadzenia danych samochodu nie są wstanie wykryć PowerBoxa i "donieść" o tym do serwisu (nawet, jeżeli PowerBox pozostanie wpięty). Wynika to z samej zasady jego pracy. Jeżeli przed wizytą w autoryzowanym serwisie wypniesz boxa z auta – to jest on niewykrywalny. Nie da się wykryć czegoś, czego w samochodzie nie ma.
Modyfikacja PowerBoxem polega na zmianie parametrów odczytywanych przez czujniki samochodu tak, aby sterownik silnika wprowadził korektę ciśnienia doładowania i dawki (lub ciśnienia i pośrednio przez to - dawki) paliwa.
PowerBox ma swoje mapy korekt dwóch wymienionych wyżej parametrów i realizuje je stosownie do obciążenia i obrotów silnika.
Zalety power boxa: można go przełożyć z samochodu do samochodu, nawet pomiędzy różnymi markami samochodów (choć potrzebna może być zmiana wiązki na dopasowaną do innej marki oraz zmiana map tuningowych w module).