O przedmiocie

PROSZĘ O TELEFON PRZED ZAKUPEM w celu potwierdzenia dostępności.

Sprzęt w pełni sprawny, świeżo po serwisie.

W komplecie

- instrument

- hard case

- Do wglądu faktury na koszt 1300 zł

Wizualnie też świetny.

Zdjęcia szczegóły dla zainteresowanych.

Zapraszam na testy do Pszczyny.

Możliwa dostawa w każde miejsce w Europie.
Jest też na OLX.

--

Roland Juno 106: Szczegółowy opis

Roland Juno-106 to jeden z najbardziej kultowych syntezatorów lat 80., który do dziś pozostaje ceniony za swój charakterystyczny dźwięk, prostotę obsługi oraz wszechstronność. Wprowadzony na rynek w 1984 roku, Juno-106 stał się kolejnym krokiem po sukcesie poprzednich modeli z serii Juno, takich jak Juno-6 i Juno-60. Syntezator ten reprezentuje hybrydę analogowego brzmienia i cyfrowej kontroli, co czyni go wyjątkowym na tle innych syntezatorów analogowych tamtych czasów.

Główne cechy i specyfikacja

1. Układ dźwiękowy Juno-106 to syntezator polifoniczny, oferujący 6 głosów polifonii. Każdy głos składa się z jednego oscylatora DCO (Digitally Controlled Oscillator) oraz suboscylatora, które generują klasyczne fale: piłokształtne i prostokątne, a także szum. Oscylatory są cyfrowo sterowane, co zapewnia większą stabilność w porównaniu do w pełni analogowych oscylatorów. Suboscylator, dodający harmoniczne o oktawę niżej, jest jednym z kluczowych elementów, który wzbogaca dźwięk Juno-106, szczególnie w basowych barwach.

2. Filtr i wzmacniacz Sercem charakterystycznego dźwięku Juno-106 jest filtr VCF (Voltage Controlled Filter) o nachyleniu 24 dB/oktawę. Jest to filtr dolnoprzepustowy, który może być modulowany przez obwiednię ADSR (Attack, Decay, Sustain, Release) oraz LFO. Filtr ten, podobnie jak w innych modelach serii Juno, ma unikalny charakter, który sprawia, że syntezator ten świetnie nadaje się do tworzenia zarówno ciepłych padów, jak i agresywnych leadów. Obwiednia VCA (Voltage Controlled Amplifier) również opiera się na klasycznym układzie ADSR, co umożliwia precyzyjną kontrolę dynamiki dźwięku.

3. LFO i Chorus Jednym z kluczowych elementów brzmienia Juno-106 jest bardzo prosty, ale potężny LFO (Low Frequency Oscillator), który może modulować wysokość dźwięku (pitch), filtr (cutoff) oraz PWM (Pulse Width Modulation). LFO może być dostosowywane pod względem prędkości, co pozwala na tworzenie różnorodnych efektów modulacyjnych, od subtelnych vibrato po gwałtowne efekty trzęsienia dźwięku.

Syntezator ten posiada także wbudowany, legendarny efekt chorus, dostępny w dwóch wariantach: "Chorus I" oraz "Chorus II". Efekt chorus w Juno-106 dodaje głębokości i przestrzeni do dźwięku, co jest jedną z jego najbardziej rozpoznawalnych cech. W szczególności, włączenie chorusa sprawia, że nawet proste brzmienia stają się pełniejsze i bardziej organiczne.

4. Cyfrowa pamięć i interfejs MIDI Jednym z istotnych ulepszeń w stosunku do poprzednich modeli serii Juno było dodanie pamięci cyfrowej, umożliwiającej zapisywanie presetów. Juno-106 posiada 128 miejsc na zapisywanie własnych dźwięków, co było przełomowe w tamtych czasach, gdy większość syntezatorów wymagała ręcznego ustawiania parametrów. Dzięki temu, syntezator stał się bardzo wszechstronnym narzędziem, zarówno w studiu, jak i podczas występów na żywo.

Kolejnym kluczowym atutem Juno-106 było wprowadzenie interfejsu MIDI, co pozwalało na integrację z innymi instrumentami oraz systemami sekwencjonującymi. To sprawiło, że syntezator stał się popularny wśród muzyków eksperymentujących z technologiami cyfrowymi i komputerami.

5. Konstrukcja i interfejs użytkownika Pod względem fizycznym, Roland Juno-106 jest kompaktowy, z przejrzystym i intuicyjnym panelem kontrolnym. Każdy parametr ma swoje dedykowane pokrętło lub suwak, co ułatwia szybkie zmiany ustawień podczas gry. Minimalistyczny design, z prostymi suwakami i pokrętłami, sprawia, że nawet osoby początkujące mogą szybko zrozumieć podstawowe funkcje syntezatora. Syntezator ten posiada pełnowymiarową, 61-klawiszową klawiaturę, która, choć bez funkcji dynamicznej, jest bardzo responsywna i wygodna w grze.

6. Popularność i wpływ Roland Juno-106 zdobył ogromną popularność zarówno wśród muzyków profesjonalnych, jak i amatorów, ze względu na swoje wszechstronne brzmienie, prostotę obsługi oraz niezawodność. Był wykorzystywany w różnych gatunkach muzycznych, od muzyki elektronicznej, przez pop, po rock. Jego charakterystyczne dźwięki można usłyszeć w wielu klasycznych utworach lat 80. i 90., a także współczesnych produkcjach.

Syntezator ten był używany przez wielu znanych artystów, takich jak: Depeche Mode, Enya, Tame Impala, a także wielu producentów muzyki house, techno i synthwave. Jego dźwięki, w szczególności basy i pady, stały się znakiem rozpoznawczym wielu nagrań z epoki.

Juno 160 jest najbardziej podobne do:

Roland Juno-60 – bliski poprzednik Juno-106 z podobnym brzmieniem, ale bez MIDI.

Roland Juno-6 – jeszcze wcześniejsza wersja, także z charakterystycznym dźwiękiem Juno, ale bez pamięci presetów.

Roland Alpha Juno 1 – bardziej zaawansowany model, ale z podobnym stylem brzmieniowym.

Roland Alpha Juno 2 – kontynuacja Alpha Juno 1 z pełniejszą klawiaturą.

Roland Jupiter-6 – bardziej rozbudowany syntezator, z większą polifonią i funkcjami.

Roland Jupiter-8 – flagowy syntezator Rolanda z lat 80., podobny w konstrukcji, ale bardziej rozbudowany.

Korg Poly-800 – konkurencyjny syntezator o podobnym stylu brzmienia.

Korg DW-8000 – syntezator cyfrowy z hybrydowym brzmieniem analogowym.

Korg Mono/Poly – analogowy syntezator z unikalnym brzmieniem i możliwościami modulacyjnymi.

Yamaha DX7 – cyfrowy syntezator FM, który również stał się ikoną lat 80.

Yamaha CS-15 – analogowy syntezator z unikalnym brzmieniem, zbliżonym do Rolanda.

Yamaha CS-80 – syntezator słynący z ekspresyjności i bogactwa dźwięku.

Oberheim OB-8 – syntezator analogowy o szerokiej palecie barw i ciepłym brzmieniu.

Oberheim Matrix-6 – polifoniczny syntezator analogowy o podobnym charakterze.

Sequential Circuits Prophet-5 – analogowy syntezator, który miał duży wpływ na rozwój muzyki elektronicznej.

Sequential Circuits Prophet-600 – bardziej przystępna wersja Prophet-5.

Moog Polymoog – polifoniczny syntezator analogowy z charakterystycznym brzmieniem Mooga.

Moog Memorymoog – potężny syntezator z polifonią, oferujący podobny, bogaty charakter dźwięku.

Moog Voyager – nowoczesna wersja klasycznego Mooga, ale z większą elastycznością.

Novation Bass Station II – syntezator analogowy z wpływami Juno, szczególnie w zakresie basów.

Novation SuperNova – cyfrowy syntezator z wszechstronnymi możliwościami dźwiękowymi.

Arturia MicroBrute – mały, ale potężny analogowy syntezator o klasycznym brzmieniu.

Arturia MiniBrute – większy brat MicroBrute, z większymi możliwościami modulacyjnymi.

24. Behringer DeepMind 12 – nowoczesny syntezator inspirowany Rolandem Juno-106, oferujący większą polifonię (12 głosów) i rozszerzone możliwości modulacyjne.

25. Behringer DeepMind 6 – mniejsza wersja DeepMind 12 z 6 głosami polifonii, również inspirowana Juno-106.

26. Dave Smith Instruments Prophet Rev2 – syntezator polifoniczny będący rozwinięciem klasycznego Prophet-5, z dużymi możliwościami modulacyjnymi.

27. Dave Smith Instruments OB-6 – syntezator analogowy stworzony we współpracy z Tomem Oberheimem, oferujący podobne ciepłe i szerokie brzmienia.

28. Korg Prologue – hybrydowy syntezator analogowo-cyfrowy o 8 lub 16 głosach polifonii, z charakterystycznym brzmieniem.

29. Korg Minilogue – analogowy, 4-głosowy syntezator z intuicyjnym interfejsem, czerpiący z klasycznych konstrukcji jak Juno.

30. Nord Lead 2 – wirtualno-analogowy syntezator z Nord Keyboards, oferujący charakterystyczne, ciepłe brzmienia i rozbudowane możliwości modulacyjne.

Stan Bardzo dobry
Marka Roland
Liczba klawiszy 61
Inne ogłoszenia sprzedającego
Zobacz wszystkie

Inne ogłoszenia sprzedającego

Chcesz kupić więcej z jedną dostawą?
Wybierz kup teraz i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 120a7088-6580-406c-9bca-1cc3270438f5

Podobne wyszukiwania