Naprawa sterownika skrzyni biegów Mercedes B-klasa CVT
Sterownik Skrzyni CVT Mercedes B-klasa
Jednym z najczęściej spotykanych problemów w skrzyni biegów Mercedes B-klasa CVT jest usterka sterownika skrzyni biegów. Problem w tym modelu występuje po nagrzaniu. Elektrozawory odpowiedzialne za przełączanie biegów powodują ich zakłócenie. Zalecamy naprawę sterownika skrzyni CVT razem z elektrozaworami.
-Na desce rozdzielczej wyświetlany jest błąd skrzyni biegów CVT
-Rusza z trzeciego biegu gdy pali się kontrolka „MIL”
-Samoistna zmiana biegu na inny
-Szarpanie przy przełączeniu na „D” lub „R”
-Skrzynia często przechodzi w tryb awaryjny (fail-safe) i traci moc
Naprawialne kody błędów sterownika CVT Temic:
P0705 Usterka obwodu czujnika zakresu transmisji
P0717-P0722 Sygnał RPM z komponentu Y3/9b3 (czujnik RPM wejścia CVT)
P0720 Usterka czujnika prędkości wyjściowej
P0739 Wtórny sygnał RPM komponentu Y3/9b5 jest niedostępny
P0741 Niemożliwe włączenie sprzęgła hydrokinetycznego
P0793 Obwód czujnika prędkości wału pośredniego
P0842-P0843 Napięcie wyjściowe lub czujnik ciśnienia komponentu jest uszkodzony
P0896 Niedopuszczalna regulacja stopnia obniżania w CVT
P1634 Komponent Y3/9n1 (CVT) jest uszkodzony lub zasilanie jest uszkodzone
P2722-P2731 Niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego
..........................................................................................................................
Instrukcja Demontażu sterownika Mercedes B-klasa CVT:
1. Wjedź autem na kanał lub podnośnik.
2. Lewarek ustaw na Parking P.
3. Zaciągnij hamulec postojowy.
4. Sprawdź czy masz kod do radia może być potrzebny.
5. Odłącz klemę minusową od akumulatora.
6. Sterownik znajduje się skrzyni a konkretnie na dole miski.
7. Odkręć korek spustowy oleju znajdujący się w misce.
8. Odepnij Wtyczkę zasilającą od sterownika skrzyni.
9. Do zbiornika Spuść Olej przez gazę sprawdź czy znajdują się opiłki oraz jakość oleju.
10. Odkręć 8 śrub łączących miskę olejowa z obudową skrzyni biegów Torx T30 czasem nasadka E8,
11. Sprawdzamy czy na czujnikach znajdują się opiłki.
12. Delikatnie ściągnij Płytę hydrauliczna odkręć elektrozawory Torx T40.
13. Odkręcamy śruby T30 aby ściągnąć sterownik.
14. Należy dostarczyć sam sterownik wraz z elektrozaworami.
Nienaprawialne kody błędów w sterowniku CVT Temic:
P0730 Przełożenie skrzyni biegów w CVT jest niedopuszczalne
P0841 Podczas jazdy rzeczywiste ciśnienie hydrauliczne jest niewiarygodne w porównaniu z
określone ciśnienie hydrauliczne w CVT
P0868 Niskie ciśnienie płynu przekładniowego
P0984 Stalowy pas oporowy w CVT ślizga się
P2723 Niedopuszczalne otwarcie hamulca hydraulicznego „bieg wsteczny” nastąpiło w
bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów (CVT),
P2732 Niedopuszczalne otwarcie sprzęgła hydraulicznego „bieg do przodu” nastąpiło w CVT.
Powyższe kody błędów pojawiają się w przypadku utraty ciśnienia hydraulicznego. Może to być spowodowane niebiesko-biały o-ring w bloku hydraulicznym lub pęknięcia w samym bloku hydraulicznym. Zanieczyszczony olej przekładniowy powoduje taki kod usterki. Można spróbować przepłukać skrzynię biegów i dokładnie sprawdź blok hydrauliczny.
Należy dostarczyć sam sterownik wraz z elektrozaworami w cenie naprawy testujemy zaworki oraz czyścimy w myjce ultradźwiękowej. Zalecamy wyminie oleju i filtra oleju.
Należy dostarczyć sam sterownik wraz z elektrozaworami w cenie naprawy testujemy zaworki oraz czyścimy w myjce ultradźwiękowej. Zalecamy wyminie oleju i filtra oleju.
Szeroki zakres usług zapraszamy na ręsztę aukcji na Allegro
INFOLINIA 24H 51200370