Zdjęcie o wym. ok. 9cm x 5,8cm.
Na początku 1946 roku postanowiono uruchomić produkcję ciągników w Państwowych Zakładach Inżynierii w Ursusie koło Warszawy (współcześnie dzielnica Warszawy). Były to zakłady o ogromnej tradycji i doświadczeniu, także w produkcji ciągników, bowiem od 1921 roku wytwarzano tam ciągniki na licencji amerykańskiego Titana – zwane potocznie „ciągówkami”. W trakcie odbudowy zakładów ze zniszczeń wojennych pracowano nad dokumentacją konstrukcyjną ciągnika. Trzeba tutaj dodać, że zakłady w czasie ataków były jednym z ważnych celów, ze względu na produkcję sprzętu wojskowego. Ze względu na konieczność szybkiego uruchomienia produkcji zdecydowano się na odwzorowanie niemieckiego ciągnika Lanz Bulldog. Ciągnik ten cechował się stosunkowo dużą mocą przy prostej budowie i obsłudze. Dokumentację techniczną wykonała grupa konstruktorów pod kierunkiem prof. Edwarda Habicha z Politechniki Warszawskiej. W lipcu 1946 roku przystąpiono do budowy pierwszego prototypu. Pierwszego maja 1947 roku prototypowy ciągnik wziął udział w warszawskim pochodzie. Produkcję seryjną rozpoczętowe wrześniu i do końca 1947 roku wykonano 130 sztuk. Ciągnik otrzymał oznaczenie C-45 (niektóre źródła podają, że początkowo było to LB -45).