O przedmiocie

Klocki hamulcowe TRW Audi A4 (B8), zestaw TRW GDB1768

Produkt używany, uszkodzone opakowanie. Faktyczny stan produktu jest widoczny na zdjęciu

Prosimy pamiętać, że chętnie odpowiadamy na pytania oraz wysyłamy przesyłki w dni robocze od 8.00 do 16.00.

WAGA! Produkt pochodzi z regulaminowego zwrotu konsumenckiego.

Pamiętaj, że jako Kupującemu przysługuje Ci prawo do 14-dniowego zwrotu, jeśli towar nie spełni Twoich oczekiwań.

Poniżej znajduje się kilka informacji, które mogą być również interesujące przy wyborze Klocki hamulcowe, zestaw TRW GDB1768:

Układ hamulcowy pojazdu ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, ale także innych użytkowników dróg. Wśród wszystkich wypadków, do których dochodzi z powodu wadliwego działania pojazdu, awaria układu hamulcowego zajmuje drugie miejsce, po awarii opon.

W zależności od stylu jazdy, klocki i tarcze hamulcowe należy wymieniać w regularnych odstępach czasu. Im bardziej agresywna jazda i częstsze hamowanie awaryjne, tym szybciej zużywają się tarcze i klocki hamulcowe. Przyspieszone zużycie może być ponadto spowodowane nieterminową konserwacją układu hamulcowego, uszkodzeniami mechanicznymi lub niskiej jakości komponentami.

Konserwacja układu hamulcowego obejmuje:

  • smarowanie prowadnic zacisków hamulcowych przy każdej wymianie klocków (zawsze należy używać specjalnego smaru wysokotemperaturowego);
  • wymiana zużytych części (klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, nakładki na zaciski hamulcowe);
  • wymiana płynu hamulcowego i przepompowanie układu.

Do najczęstszych przyczyn uszkodzeń mechanicznych należą:

  • odkształcenie tarcz i klocków w wyniku gwałtownego schłodzenia (wjechanie w kałużę lub do myjni);
  • wnikanie piasku lub kamieni (odpryski, nierównomierne zużycie);

Inną przyczyną szybkiego zużycia jest stosowanie części o niższej jakości:

  • może to być celowy wybór w nadziei na zaoszczędzenie pieniędzy na częściach zamiennych;

Rzadziej kierowcy stają przed koniecznością wymiany przewodów hamulcowych, zacisków, głównych cylindrów hamulcowych lub ich zestawów naprawczych.

Podsumowując, wszystkie tarcze hamulcowe można podzielić na następujące kategorie:

  • tarcze wentylowane i pełne;
  • gładkie, perforowane lub z nacięciami.

Tarcze hamulcowe są wykonane z różnych materiałów:

  • Najtańsze są tarcze żeliwne. Oprócz dużej przewagi kosztowej, mają one doskonałe właściwości cierne i w trakcie eksploatacji zużywają się w niewielkim stopniu. Na tym kończą się zalety tego materiału. Żeliwo nie jest odporne na nagłe skoki temperatury: wypacza się i pęka, co jest szkodliwe dla hamulców.
  • Tarcze hamulcowe ze stali nierdzewnej nie są tak odporne na tarcie jak żeliwne, ale oferują taką samą odporność termiczną.
  • Węglowe tarcze hamulcowe są stosunkowo lekkie, mają wysoki współczynnik tarcia i duży zakres pracy, co jest bardzo korzystne dla hamulców. Jedyną rzeczą, która działa na ich niekorzyść, jest cena. Zaczynają działać prawidłowo dopiero po lekkim rozgrzaniu.
  • Ceramiczne tarcze hamulcowe przegrywają z węglowymi pod względem współczynnika tarcia, ale mają kilka innych zalet: stabilność w podwyższonych temperaturach, odporność na zużycie, odporność na korozję, wysoką wytrzymałość, niską wagę, długą żywotność. Wady hamulców ceramicznych: wysoka cena, brak wydajności ceramiki w niskich temperaturach, możliwe jest piszczenie podczas pracy.

Główną różnicą pomiędzy ceramicznymi klockami hamulcowymi jest rodzaj materiału ciernego:

  • semi-metaliczne - klocki na bazie proszku miedzi (rzadziej żelaza, lub grafitu) z dodatkiem modyfikatorów i wypełniaczy. Wyróżniają się one trwałością i zwiększonym odprowadzaniem ciepła. Wśród wad produktów wyróżnia się hałas i niestabilność w niskich temperaturach.
  • organiczne - płyty z włóknami szklanymi, gumowymi, kevlarowymi, a także związki węgla i żywice wysokotemperaturowe. Ciche i miękkie części szybciej się zużywają i wytwarzają dużo pyłu ściernego.
  • low-metal - rodzaj podkładki organicznej z dodatkiem proszku stalowego lub miedzianego. Dodatek ten poprawia przewodzenie ciepła i skraca drogę hamowania, ale zwiększa ilość pyłu ściernego.
  • klocki ceramiczne są stopem włókien ceramicznych, materiału wypełniającego, metali nieżelaznych i metali żelaznych. Zmniejsza zużycie tarcz hamulcowych, ale jest dość drogi.

Ponadto klocki hamulcowe mogą być wyposażone w elektroniczne lub mechaniczne czujniki zużycia, a także zasadniczo różne typy konstrukcji:

  • do hamulców tarczowych;
  • do hamulców bębnowych.

   W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg numeru VIN.

Stan Ze śladami użytkowania
EAN (GTIN) 3322937887620
Numer katalogowy części GDB1768
Producent części TRW
Strona zabudowy przód
Typ samochodu Samochody osobowe
Grubość 19 mm
Szerokość 188 mm
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: ba815893-aed7-4523-acb1-9f187036704b

Podobne wyszukiwania

Klocki hamulcowe Warszawa  
(173)
Klocki hamulcowe Kraków  
(69)
Klocki hamulcowe Wrocław  
(63)
Klocki hamulcowe Gdańsk  
(49)
Klocki hamulcowe Łódź  
(43)
Klocki hamulcowe Lublin  
(38)
Klocki hamulcowe Szczecin  
(37)
Klocki hamulcowe Rzeszów  
(30)
Klocki hamulcowe Białystok  
(30)
Klocki hamulcowe Bydgoszcz  
(20)
Klocki hamulcowe Olsztyn  
(20)
Klocki hamulcowe Katowice  
(19)
Klocki hamulcowe Mińsk Mazowiecki  
(17)
Klocki hamulcowe Zabrze  
(17)
Klocki hamulcowe Gdynia  
(16)
Klocki hamulcowe Radom  
(15)
Klocki hamulcowe Gliwice  
(15)
Klocki hamulcowe Szprotawa  
(13)
Klocki hamulcowe Otwock  
(12)
Klocki hamulcowe Częstochowa  
(12)
Klocki hamulcowe Brwinów  
(12)
Klocki hamulcowe Toruń  
(10)
Klocki hamulcowe Suwałki  
(10)
Klocki hamulcowe Gdów  
(9)
Klocki hamulcowe Legnica  
(9)
Klocki hamulcowe Starogard Gdański  
(9)
Klocki hamulcowe Żuławki  
(9)
Klocki hamulcowe Kielce  
(9)
Klocki hamulcowe Piła  
(9)
Klocki hamulcowe Wińsko  
(8)
Klocki hamulcowe Opole  
(8)
Klocki hamulcowe Kalisz  
(8)
Klocki hamulcowe Wieliczka  
(8)
Klocki hamulcowe Grudziądz  
(8)
Klocki hamulcowe Tychy  
(8)
Klocki hamulcowe Legionowo  
(8)
Klocki hamulcowe Bielsko-Biała  
(8)
Klocki hamulcowe Ruda Śląska  
(8)
Klocki hamulcowe Tarnowskie Góry  
(8)
Klocki hamulcowe Krosno  
(7)
Klocki hamulcowe Dąbrowa Górnicza  
(7)
Klocki hamulcowe Rybnik  
(7)
Klocki hamulcowe Mikołów  
(7)
Klocki hamulcowe Wołomin  
(7)
Klocki hamulcowe Garwolin  
(7)
Klocki hamulcowe Chorzów  
(7)
Klocki hamulcowe Pruszków  
(7)
Klocki hamulcowe Będzin  
(6)
Klocki hamulcowe Płock  
(6)
Klocki hamulcowe Gryfino  
(6)
Klocki hamulcowe Pruszcz Gdański  
(6)
Klocki hamulcowe Ełk  
(6)
Klocki hamulcowe Stargard  
(6)
Klocki hamulcowe Biała Podlaska  
(6)
Klocki hamulcowe Dębno  
(6)
Klocki hamulcowe Staszów  
(6)
Klocki hamulcowe Nowa Sól  
(6)
Klocki hamulcowe Żory  
(6)
Klocki hamulcowe Bytom  
(6)
Klocki hamulcowe Piaseczno  
(5)
Klocki hamulcowe Konin  
(5)
Klocki hamulcowe Kobyłka  
(5)
Klocki hamulcowe Włocławek  
(5)
Klocki hamulcowe Sosnowiec  
(5)
Klocki hamulcowe Bolesławiec  
(5)
Klocki hamulcowe Ostrów Wielkopolski  
(5)
Klocki hamulcowe Chełm  
(5)
Klocki hamulcowe Zduńska Wola  
(5)
Klocki hamulcowe Sandomierz  
(5)
Klocki hamulcowe Elbląg  
(5)
Klocki hamulcowe Łańcut  
(5)
Klocki hamulcowe Szczytno  
(5)
Klocki hamulcowe Grodzisk Mazowiecki  
(4)
Klocki hamulcowe Rydułtowy  
(4)
Klocki hamulcowe Łuków  
(4)
Klocki hamulcowe Wałbrzych  
(4)
Klocki hamulcowe Płońsk  
(4)
Klocki hamulcowe Rąbień AB  
(4)
Klocki hamulcowe Skórzewo  
(4)
Klocki hamulcowe Warka  
(4)
Klocki hamulcowe Żółwin  
(4)
Klocki hamulcowe Lębork  
(4)
Klocki hamulcowe Ostrowiec Świętokrzyski  
(4)
Klocki hamulcowe Witunia  
(4)
Klocki hamulcowe Chrzanów  
(4)
Klocki hamulcowe Turek  
(4)
Klocki hamulcowe Starachowice  
(4)
Klocki hamulcowe Przemyśl  
(4)
Klocki hamulcowe Gorzów Wielkopolski  
(4)
Klocki hamulcowe Przewóz  
(4)
Klocki hamulcowe Nieżywięć  
(4)
Klocki hamulcowe Radzanów  
(4)
Klocki hamulcowe Bielany Wrocławskie  
(4)
Klocki hamulcowe Raszyn  
(4)
Klocki hamulcowe Sochaczew  
(4)
Klocki hamulcowe Nakło nad Notecią  
(4)