O przedmiocie

Witam,

Preferuję odbiór osobisty w Tychach. W grę wchodzą ewentualnie jeszcze Katowice. Przesyłka za pobraniem — najbezpieczniejsza i najuczciwsza dla obu stron.

Zachęcam do sprawdzenia pozostałych ofert na moim profilu. Przy dodatkowych zakupach z innych ogłoszeń, udzielę ekstra rabatu.

RajTon.

Kontakt: 6/9/6 – 5/1/0 – 8/0/3.

Na sprzedaż wystawiam zalegający mi od paru lat komplet kół, zdemontowanych z Kellys – a Soota 50, rocznik 2019.

Zestaw ma minimalny najazd wynoszący około 150 km z tolerancją +/- 10 km. Niski przebieg dowodnie pokazują zdjęcia piast, w miejscach najbardziej narażonych na uszkodzenia i powstawanie śladów eksploatacyjnych. Jak widać w galerii, bębenek jest bez wżerów kasety a na końcówkach piast – osiek, tak samo i na ząbkach systemu montażu tarcz hamulcowych Center Lock, praktycznie w ogóle nie widać żadnych wyszczerbień, otarć, czy utraty powłok lakierniczych. Co więcej, gdzieniegdzie na piastach widać jeszcze resztki białej pasty montażowej, której fabrycznie używał Kellys.

Koła są więc praktycznie, jak nowe a wystawiam je w tak niskiej cenie, z powodu drobnej usterki. Sam jej nie naprawiałem, ponieważ pojawiła się chwile przed ich wymianą, na nowy, lekki zestaw kół składanych pod moje indywidualne preferencje.

Usterka objawiała się tym, że średnio raz na kilka minut w obrotach korby, pod naciskanym pedałem powstaje mikro uskok w pustkę. Obrót korby w trakcie tego uskoku sprowadza się do bardzo krótkiego, jałowego ruchu, w zakresie około 1,5 stopnia. W tym czasie nie dochodzi do przekazywania siły z korby w napędzanie tylnego koła.

Jeżeli chodzi o usterkę, to z 95% prawdopodobieństwem obstawiam, że dzieje się tak z powodu nieprawidłowego zazębienia się zapadki w bieżni piasty. Problem więc dotyczy bębenka, a konkretnie jednej z tych dwóch jego części:
1. osłabiona sprężyna zapadkowa niegenerująca już odpowiedniej siły, co skutkuje opóźnionym odbiciem zapadki i problemem z jej prawidłowym zazębieniem się w bieżni piasty.
2. Jedna z pięciu zapadek została fabrycznie wykonana niedbale, bez dostatecznej precyzji lub uległa deformacji, i co pewien czas ma problem z szybkim i celnym zazębieniem.

Biorąc pod uwagę powszechność występowania piast Novatec oraz dostępność i taniość części, to myślę, że usunięcie ww. problemu będzie w serwisie rowerowym kosztowało od kilkunastu do max. kilkudziesięciu złotych. Dla osób samodzielnie serwisujących swoje rowery, posiadających podstawową wiedzę z napraw i konserwacji piast, usunięcie tej usterki będzie zabawą, jak przysłowiowe ’’potrzymaj mi piwo’’.

Z mojej wiedzy i doświadczenia serwisowego wynika, że dokładne wyczyszczenie mechanizmu zapadkowego wraz z bieżnią piasty, i nasmarowanie tych elementów lekkim smarem, o niskiej gęstości/lepkości, może rozwiązać opisany problem. Zdarza się bowiem, że źle dobrany smar np. zbyt lepki/gęsty, nałożony w nadmiarze na ruchome elementy mechanizmu, plus naturalnie łapane zanieczyszczenia, zaburza prawidłowe działania samego mechanizmu.

Jeśli samo czyszczenie i wymiana smarów nie rozwiąże trwale problemu, to kolejnym krokiem będzie zlokalizowanie wadliwej zapadki, czyli tej, która przez swoje zniekształcenie może mieć problem z zazębianiem. Drugą i może najbardziej prawdopodobną (według mojej oceny) przyczyną problemu, może być słabej jakości sprężyna, która w tym modelu piasty musi obsłużyć nie 3, ale aż 5 zapadek. Jeśli wykazuje wadę w postaci zmęczenia materiałowego, przekładającej się w naturalny sposób na utratę odpowiedniej sprężystości, to konsekwencją tego będzie zbyt słabe i zbyt wolne wypychanie zapadki/zapadek na bieżnie. Brak generowania przez sprężynę odpowiedniej siły nacisku skutkowałby właśnie opisanym objawem, czyli nieprawidłowym zazębianiem się zapadek w bieżni piasty, które odpowiada za ów jałowy, mikro uskok.

Powyższe rady proszę potraktować jako sugestie, bo nie wiem, które z proponowanych rozwiązań zakończy się pełną naprawą. To, co powiedziałem, jest wynikiem obserwacji problemu oraz wiedzy i doświadczenia, jakie nabyłem, serwisując swoje rowery. Nie rozbierałem jednak tej piasty i jej mechanizmu, więc tylko domniemywam, nie mając 100% pewności. Jak widać po stanie wizualnym piast, koła nie były zajeżdżane, więc opisana usterka jest najprawdopodobniej jakąś drobną pierdołą, z niskim kosztem naprawy w serwisie, lub wręcz zerowym kosztem, jeśli wszystko wykonamy samodzielnie (pomijam tu koszt nabycia części, bo zakup sprężyny i zapadek, to wydatek około 25 zł).

Charakterystyka kół:

Koła są postawione na pancernych obręczach o wyraźnie pogrubionych bocznych ściankach a Novatec dedykuje użyte tu piasty na łożyskach maszynowych, do ostrej jazdy góralem w terenie. Świadczy o tym stalowy korpus bębenka, stalowa oś tylnej piasty oraz aż 5 – cio zapadkowy bębenek, zastosowany celem szybkiego zazębiania napędu, co bardzo się przydaje w jeździe terenowej. Koła, choć nie należą do lekkich, to są świetnym wyborem na wszechstronne zestaw do jazdy na co dzień, do szeroko pojętej turystyki, jazdy rekreacyjnej, w szczególności do jazdy rowerem obładowanym sakwami, co wynika z mocnych obręczy wyposażonych w 32 szprychy i stalową oś tylnej piasty. Nie będzie więc im straszne duże obciążenie np. ciężkimi sakwami i jazda tak obładowanym rowerem po wertepach.

Przez znaczną wagę nie nadają się raczej do startów w zawodach, gdzie jedziemy sportowo i zależy nam, na jak najlepszym czasach i wyniku. Ale kupienie i używanie tych kół w roli odpornego na wszystko zestawu treningowego, o mega mocnych obręczach, wyposażonego w piasty na łożyskach maszynowych, szybkim zazębianiem opartym na aż pięciu zapadkach i odpornymi na zużycie stalowymi elementami piasty, ma już bardzo duży sens. Dodatkową zaletą takiego zestawu będzie bardzo niski koszt napraw, szeroka dostępność części i powszechna znajomość konstrukcji piast Novatc w serwisach.

Dane techniczne kół:

• waga całego zestawu: 2210 gr (koło przednie: 940 gr / koło tylne: 1270 gr).
• Obręcze – pancerne o wyraźnie pogrubionych ściankach bocznych z oczkowanymi otworami na szprychy i naklejonym logiem Kellysa. Pogrubione ściany boczne i oczkowania, to stara i sprawdzona szkoła produkcji niezwykle odpornych na wszelakie uszkodzenia mechaniczne obręczy. Model na 32 szprychy. Typ otworu wentylowego: presta.
• Rozmiar: 28″ (700c), 29″, co odpowiada średnicy obręczy: 622 mm.
• Wysokość obręczy: 27 mm.
• Szerokość zew. obręczy: 24 mm.
• Szerokość wew. obręczy: 18 mm.
• Producent piast: Novatec
• Model: NT-D162SB-SL.
• Info i opis techniczny piast: - velotech-pl.blogspot.com/2018/05/nowe-piasty-ty-novatec-nt-d162sb-sl.html
• Średnica i długość osi przód: 12 na 100 mm.
• Średnica i długość osi tył: 12 na 142 mm.
• Na 32 szprychy.
• Montaż tarcz hamulcowych w systemie Center Lock.
• Korpusy piast: aluminium, z obróbką CNC.
• Korpus bębenka: stal.
• Ilość zapadek w bębenku: 5.
• Typ łożysk w korpusach piast: maszynowe po dwa w piaście tylnej i przedniej.
• Typ łożyska w bębenku: 2 x łożyska kulkowe.
- WAŻNE: w powszechnej sprzedaż są dostępne w pełni kompatybilnych bębenki stalowe i aluminiowe, które są wyposażone w łożyska maszynowe. Jeśli ktoś po zakupie będzie chciał zrobić upgrade bębenka, to nie będzie z tym najmniejszego problemu.

Pozdrawiam i zapraszam do zakupów.
Cena do negocjacji !!!

Stan Bardzo dobry
Dedykowany/a do rowery cross, rowery gravel, rowery przełajowe, rowery MTB (górskie), rowery miejskie, rowery trekking, rowery trailowe
Kaseta/ Wolnobieg Kaseta
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 3b7efa8f-35b5-4698-941e-4fef119b7625

Podobne wyszukiwania