O przedmiocie

Coś z mojej wieloletniej kolekcji

FOUR GLASS Japy PARIS z orłem.

Unikatowy zegar medalowy z mechanizmem Japy ok. 1875 r.

8-dniowy, francuski czteroszklany zegar z piękną tarczą.

Zegar, z tradycyjną kopertą z czterech szklanych ścianek, z fazowanymi krawędziami. Słynny marmur Siena. Ten okazały zegar wspaniale się charakteryzuje francuski know-how oraz powrót tego, co za Ludwika XVI nazywano wielkim gustem, czyli powrót do klasycznego repertuaru poprzez liczne rzeźbione, złocone brązy, komponowane z klasycyzujących motywów. Ze względu na marmur sieneński reprezentujący kilka żyłek o różnych kolorach, Sienna jest uważana za najdoskonalszy z marmurów i jest powszechnie używana tylko w lepszych egzemplarzach. Jak widać kolor i różnorodność żyłek oraz wysoko wykończone ozdoby z pozłacanego brązu zdobiące marmur zegara.

 Wybija godziny i połówki na dzwonku i został wykonany przez słynną firmę Japy z Paryża . Wahadło rtęciowe kompensacyjne dźwięki.

Zegary te były w tamtych latach często kupowane na specjalne zamówienia .

WYSOKOŚĆ

47 cm

SZEROKOŚĆ

22 cm

GŁĘBOKOŚĆ

14 cm

SZACOWANY OKRES

1890-1900

CIĘŻAR

9 kg

Cena katalogowa zegara to ok. 1500 EUR.

Poniżej tłumaczenie opisu zegara z EN – PL

większość francuskich zegarów czterech szklanych produkowanych w ciągu ostatniego ćwierćwiecza 19 nie może być prostsze w konstrukcji, i jestem pewien, że były one oferowane jako alternatywa dla niektórych rafinowanego bardziej ozdobnych i bardzo dekoracyjnych francuskich zegarów kominkowych z tego samego okresu. Czasami określane jako „zegary biblioteczne” lub „regulatory kryształów”, nazwa „czteroszybowa” jest prawdopodobnie bardziej opisowa i dokładna.

Pod pewnymi względami zegary te są bardzo podobne pod względem konstrukcji do zegarów karetkowych, z tą różnicą, że z pewnością nie są przenośne i nigdy nie były do ​​tego przeznaczone.

Aby odnieść sukces, projekt zegara powozowego musiał być zarówno praktyczny, jak i jednocześnie atrakcyjny dla kupujących zegary w tamtych czasach. W obu przypadkach zegar powozowy okazał się natychmiastowym zwycięzcą i okazał się uniwersalnym faworytem. Jestem pewien, że nie tylko przenośność zegara powozowego była przyczyną tej popularności. Zgodnie z ówczesnymi standardami rewolucyjny projekt i widoczność mechanizmu dookoła odegrały równie ważną rolę w sukcesie zegara. Właściciele lubią oglądać mechanizm ruchu zegara i lubią oglądać wybijające się godziny.

Podczas gdy zegar karetki musiał być przenośny, a zatem mały i stosunkowo lekki, aby ułatwić transport, czteroszybowy zegar nie był ograniczony tymi ograniczeniami. Jednak francuscy producenci zegarów musieli czuć, że muszą wykorzystać inne preferencje klientów, aby te „większe” wersje były tak popularne jak mniejsze przenośne zegary karetki.
W rzeczywistości przez większość czasu niewiele się dzieje; tylko o godzinie lub pół godziny mechanizm budzi się do życia, i to tylko na stosunkowo krótki okres. Jestem przekonany, że dla większości posiadaczy tych dobrze wykończonych zegarów przyjemność oglądania dobrej jakości mechanizmu musiała mieć znaczenie.
 Kufry można było łatwo wyposażyć w standardowy mechanizm francuski, a z punktu widzenia producenta kaset stosunkowo łatwym zadaniem było nieco odmienność niektórych projektów i zaoferowanie klientom szerokiego wyboru do wyboru.
Jeśli mosiężne koperty były dostojne i powściągliwe, a także ruchy standardowej produkcji, to nie zawsze można powiedzieć to samo o tarczach lub wahadłach.
Tutaj istniało duże pole do popisu dla różnorodności, a w niektórych przypadkach nawet złożoności; wszystko bardzo widoczne i zrobione, aby zachęcić potencjalnego nabywcę do zakupu… w ilości. W rzeczywistości, oprócz niewielkich różnic w konstrukcji obudowy, zwykle to tarcze i wahadła oferują największą różnorodność i zainteresowanie tymi zegarami.
Prawie wszystkie czteroszybowe zegary mają uderzające ruchy, wybijając godziny i pół godziny na dzwonku lub gongu. Współmiernie do wysokiej jakości francuskiego zegara, ogromna liczba tarcz pokazuje wychwyt Brocota, ale nie wszystkie.
To kolejna atrakcyjna funkcja, którą można znaleźć w wielu wysokiej jakości zegarkach francuskich. Nie ma praktycznej potrzeby umieszczania wychwytu na przodzie tarczy. W rzeczywistości, czyniąc wychwyt tak łatwo dostępnym, dość często zachęca do nadużyć ze strony dobrych, ale wprowadzonych w błąd „naprawiaczy”. Jest to jednak bardzo popularna atrakcja widoczna na wielu francuskich zegarach, bardzo podziwiana i szanowana przez właścicieli.
Kąt palet musi być prawidłowy, aby wychwyt działał prawidłowo. W otworach nakręcanych tarczy zamontowane są solidne tuleje zaciskowe, kolejny znak jakości i wykończenia. Cała tarcza jest dobrze emaliowana i zarysowana, a drobno wycięte wskazówki dodają wyrafinowania tarczy.
Niektórzy producenci używali tego typu zegarów jako pojazdu do nietypowych lub rzadkich wychwytów i odnotowano czteroszybowe zegary z podwójnymi wychwytami. Mechanizmy stosowane w większości zegarów czteroszybowych są zwykle nieco większe niż zwykłe francuskie mechanizmy zegarowe i odpowiednio wahadła są również dość duże. Ponieważ wahadła są bardzo widoczne, zegarmistrzowie wykorzystali każdą okazję, aby uczynić je również interesującymi wizualnie. Nawet najprostszy bob wahadłowy byłby zwykle w jakiś sposób ozdobiony.
Zdecydowanie najpowszechniejszym typem wahadła spotykanym na przeciętnym czteroszklanym zegarze było wahadło rtęciowe, jak pokazano na rysunku 2. Dwie szklane fiolki są wypełnione rtęcią umieszczoną pionowo w głównym korpusie wahadła, przy czym idea była taka, że ​​jako ciecz rtęć rozszerza się i kurczy przy każdej zmianie temperatury, zmiana wartości rtęci odpowiednio kompensuje mierzenie czasu przez wahadło.
Większość wahadeł rtęciowych na tych zegarach była produkowana masowo i nie sądzę, aby kompensujące właściwości rtęci w odniesieniu do rozszerzania / kurczenia się pręta wahadła były obliczane z jakąkolwiek dużą precyzją. Jednak działają w ograniczonym zakresie, a także bardzo ładnie wyglądają. Co być może ważniejsze, ich użycie sugerowało, że jakość pomiaru czasu zegara była porównywalna z właściwościami „regulatora”, terminem często stosowanym w odniesieniu do zegara wyposażonego w wahadło rtęciowe. Widziałem czteroszklane zegary wyposażone w wahadła Ellicotta, a jeśli wahadła te są wyregulowane i działają poprawnie, mogą również pomóc w kompensowaniu wszelkich zmian temperatury. Popularność projektu była taka, że ​​kilku amerykańskich producentów zegarów, w szczególności Ansonia Clock Co, wyprodukowało dużą liczbę zegarów czteroszybowych, z tym że były one wyposażone w gorsze mechanizmy w porównaniu z francuskimi zegarami z tamtego okresu. Niezmiennie nie tylko ruchy są gorszej jakości, ale także koperty są niedokładnie wykończone i mają tendencję do przeładowania, pozbawionego wyrafinowania ich francuskiego rywala. Czasami amerykańskie wahadła „rtęciowe” w ogóle nie zawierają rtęci i składają się jedynie z prętów stalowych w szklanych fiolkach… prawdopodobnie są równie skuteczne!
Rozmiary francuskich czteroszybowych gablot mogą się znacznie różnić, od 8 cali wysokości do 14 cali lub 16 cali i wszystko pomiędzy. Z pewnością większe zegary są bardzo imponujące i bez wątpienia nadają otoczeniu poczucie jakości i dostojności.
Naprawy mechanizmów są zazwyczaj standardowymi naprawami, jakich można by się spodziewać w przypadku większości ruchów francuskich z tego okresu. Ze względu na dobrą widoczność, mechanizmy powinny być regularnie czyszczone, jednak ponieważ są całkowicie zamknięte, mają tendencję do nie zbierania brudu lub matowienia tak szybko, jak ruchy dopasowane do innych typów obudowy.
Koperta champlevé jest nie tylko bardzo kolorowa i ozdobna, ale również tarcza i wahadło zostały potraktowane w podobny sposób. Aby uzyskać ten kolorowy efekt, powierzchnia metalu jest wybijana, a następnie wypełniana kolorową emalią. Bez wątpienia ten pięknie zdobiony zegar wpisuje się w estetyczny trend, który można znaleźć w wielu zegarach powozowych z tego samego okresu. Tutaj pierwszeństwo uzyskała wystawna, kolorowa dekoracja, a atrybuty dekoracyjne stały się głównymi atutami zegarów.

Stan Ze śladami użytkowania
Datowanie obiekt dawny / antyk (do 1945)
Oryginalność oryginał
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 93cfaa1f-6d50-45e5-9952-ebe869116a66

Podobne wyszukiwania

Kominkowe Warszawa  
(111)
Kominkowe Wschowa  
(57)
Kominkowe Kraków  
(48)
Kominkowe Bielsko-Biała  
(45)
Kominkowe Łódź  
(35)
Kominkowe Wrocław  
(31)
Kominkowe Świebodzice  
(27)
Kominkowe Leżajsk  
(24)
Kominkowe Poznań  
(21)
Kominkowe Osiek Jasielski  
(18)
Kominkowe Białystok  
(18)
Kominkowe Lwówek Śląski  
(16)
Kominkowe Gdańsk  
(13)
Kominkowe Rzeszów  
(13)
Kominkowe Koszalin  
(13)
Kominkowe Bytom  
(12)
Kominkowe Gorzów Wielkopolski  
(12)
Kominkowe Włocławek  
(12)
Kominkowe Gniezno  
(12)
Kominkowe Gdynia  
(12)
Kominkowe Osieczna  
(12)
Kominkowe Chełm  
(11)
Kominkowe Białopole  
(11)
Kominkowe Jastrzębie-Zdrój  
(10)
Kominkowe Pleszew  
(10)
Kominkowe Lubin  
(9)
Kominkowe Wałbrzych  
(9)
Kominkowe Szczecin  
(8)
Kominkowe Nowy Sącz  
(7)
Kominkowe Toruń  
(7)
Kominkowe Katowice  
(7)
Kominkowe Grodzisk Mazowiecki  
(6)
Kominkowe Miechów  
(6)
Kominkowe Lublin  
(6)
Kominkowe Jarocin  
(6)
Kominkowe Namysłów  
(6)
Kominkowe Bydgoszcz  
(6)
Kominkowe Kędzierzyn-Koźle  
(6)
Kominkowe Mrukowa  
(6)
Kominkowe Skoczów  
(5)
Kominkowe Parczew  
(5)
Kominkowe Opalenica  
(5)
Kominkowe Bieruń  
(5)
Kominkowe Tarnów  
(5)
Kominkowe Zielona Góra  
(5)
Kominkowe Dywity  
(5)
Kominkowe Sosnowiec  
(5)
Kominkowe Dębno  
(5)
Kominkowe Lubań  
(5)
Kominkowe Borów  
(5)
Kominkowe Kielce  
(5)
Kominkowe Tarnobrzeg  
(4)
Kominkowe Giedlarowa  
(4)
Kominkowe Blachownia  
(4)
Kominkowe Kalisz  
(4)
Kominkowe Radom  
(4)
Kominkowe Opole  
(4)
Kominkowe Głowno  
(4)
Kominkowe Polska Wieś  
(4)
Kominkowe Leszno  
(4)
Kominkowe Ostrowiec Świętokrzyski  
(4)
Kominkowe Kępno  
(4)