OPIS
ZESTAW DO NAPEŁNIANIA KLIMATYZACJI AUT GAZ R134A CZYNNIK CHŁODNICZY
⭐ Łatwość użycia: Szybko i łatwo, w 5 min napełnisz klimatyzacje, bez dodatkowych narzędzi
⭐ Bezpieczeństwo: Produkty są bezpieczne dla instalacji klimatyzacyjnych i nie szkodzą środowisku
⭐ Zamiennik czynnika chłodniczego R134a: Idealny dla samochodów z lat 1994-2016 r. Sprawdź listę modeli wymagających adaptera
⭐ Samodzielna aplikacja: Napełnij klimatyzację bez wizyty w warsztacie i zaoszczędź czas oraz pieniądze
Zestaw zawiera:
- Gaz do napełniania klimatyzacji w aucie r134a / r12
- wężyk z manometrem
✅PYTANIE 1: Czy ten preparat pasuje do mojego samochodu?
Preparat ten przeznaczony jest do samochodów z lat 1994-2016, w których układ klimatyzacji napełniony jest fabrycznie czynnikiem R134a.
✅PYTANIE 2: Jakiej ilości preparatu potrzebujesz?
W jednej puszce znajduje się 170 gram czynnika , co odpowiada 453 gramom poprzedniego czynnika R134a.
Jeżeli w układzie Twojego samochodu powinno być do 500 g czynnika - wystarczy 1 puszka.
Jeżeli w układzie Twojego samochodu powinno być powyżej 500 g czynnika - potrzebne są 2 puszki.
✅PYTANIE 3: Do Jakich modeli będzie potrzebny adapter
Przykładowymi autami, które wymagają adaptera mogą być
Audi A4 B5 , Audi A4 B6 , Ford Fiesta 2007, Ford Galaxy 2009, Ford Transit 2009, Kia Ceed 2007, Nissan Qashqai 2015 i 2016, Mazda 2015, Mitsubishi Colt 2006, Renault Laguna 2, Renault Mégane 2, Renault Trafic 2, Renault Clio 2, Renault Espace 2, Renault Master 2, Renault Scenic 2, Renault Vel Satis 2, Vw bora 1,6v 2000, Opel astra 1,7 CDTi 2011, Opel Zafira, Ford Focus, Bmw E90
INSTRUKCJA UŻYCIA ZESTAWU:
- W wężyku w zaworze z iglicą maksymalnie cofnij iglicę (kręcąc pokrętłem w lewo).
- Wkręć zawór na puszkę.
- Odpal silnik samochodu oraz klimatyzację (tryb obiegu zamkniętego, maksymalna moc, najniższa temperatura).
- Wąż z manometrem podłącz do zaworu niskiego ciśnienia w pojeździe i ustaw puszkę zaworem w dół.
- Zmierz ciśnienie w instalacji (zobacz sekcję z opisem manometru).
- Przekręć pokrętło w prawo, aby iglicą przebić puszkę i rozpocząć nabijanie.
- Zakończ ładowanie, gdy wskazówka na manometrze znajdzie się na zielonym obszarze, czyli pomiędzy 25 a 55 PSI.
- Odłącz przewód od instalacji w samochodzie i zakręć nakrętkę na przewód niskiego ciśnienia w pojeździe.
- Pozostaw samochód z odpalonym silnikiem i ustawieniami klimatyzacji jak w punkcie #3 przez kolejnych kilkanaście minut.
- Po około dwóch tygodniach powtórz punkt #5, czyli sprawdź ciśnienie w instalacji.
Oznaczenia na manometrze:
✅ Kolor BIAŁY - zakres 0-25 PSI: zbyt niskie ciśnienie w instalacji. Należy uzupełnić czynnik.
✅Kolor ZIELONY - zakres 25-55 PSI: właściwe, preferowane ciśnienie w instalacji. Układ napełniony prawidłowo spójrz na rozpiskę poniżej
✅Kolor CZERWONY - powyżej 55 PSI: zbyt wysokie ciśnienie w instalacji. Należy je zmniejszyć do właściwego poziomu.
CIŚNIENIE A TEMPERATURA OTOCZENIA:
Prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji wskazywane przez manometr będzie się różnić w zależności od temperatury otoczenia:
TEMPERATURA - CIŚNIENIE:
✔️18°C - 25-35 PSI
✔️21°C - 35-40 PSI
✔️24°C - 35-45 PSI
✔️27°C - 40-50 PSI
✔️29°C - 45-55 PSI
✔️32°C - 45-55 PSI
✔️35°C - 50-55 PSI
✔️38°C - 50-55 PSI
✔️41°C - 55 PSI
✔️43°C - 55 PSI
Układ można nabijać także poniżej 18°C, ale w takiej sytuacji manometr będzie wskazywał ciśnienie poniżej 25 PSI.