Szukasz

elektryka w Superb

1 ogłoszenie

Nowoczesne i przestronne samochody Skoda Superb, wyróżniają się eleganckim stylem, zaawansowaną technologią i komfortem podróżowania. Stanowią doskonałe połączenie wydajności i funkcjonalności, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.

Skoda Superb – przestronna limuzyna

Skoda Superb to flagowy model klasy średniej w ofercie niemieckiego koncernu Volkswagen. Od początku swojej historii auto cieszyło się opinią praktycznego: użytkowników ujęło przestronne wnętrze, w tym szczególnie dużo miejsca na komfortowej tylnej kanapie. Samochód jest ekskluzywny, a jednocześnie bardzo wygodny w codziennej eksploatacji. Walory użytkowe podkreśliły optymalnie dopasowane jednostki napędowe – trzy benzynowe i dwa diesle. Jednak o sukcesie rynkowym Skody Superb przesądził fakt, że stała się ona chętnie wybieranym samochodem flotowym, przeznaczonym do zapewnienia komfortowych podróży managerom średniego i wyższego szczebla. Początkowo kontrowersje budził design limuzyny. Jedni uważali, że auto jest trochę toporne, inni zakochali się w jego mało krzykliwej, lecz eleganckiej i dopracowanej formie. Po sukcesie rynkowym pierwszej generacji limuzyna ewoluowała wizualnie, a jej klasyczna linia zyskiwała coraz więcej zwolenników. Już w drugiej generacji Skoda Superb uwolniła się od miana biedniejszej krewnej flagowego Volkswagena Passata. Miała skromniejsze wyposażenie, za to była szersza, dłuższa i oferowała pojemniejszy bagażnik.

Cztery generacje Skody Superb

Skoda Superb pierwszej generacji zadebiutowała na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2001 r. W następnym roku pojawił się prototyp wersji kombi, lecz nie trafił do seryjnej produkcji, aby nie robić konkurencji Passatowi i Audi A4. Pierwszy lifting miał miejsce w 2006 r. W modelach pierwszej generacji można spotkać ogółem 3 silniki benzynowe (115, 150 i 193 KM) oraz siedem jednostek diesla (1.9 TDI i 2.5 TDI o mocy od 101 do 163 KM). Zależnie od wersji auta były wyposażane m.in. w elektryczne szyby, lusterka i sterowanie przednich foteli, automatyczną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, systemy ABS, ASR, EBA i ESP. W 2008 r. na targach w Genewie zadebiutowała Skoda Superb II. Po przeprojektowaniu nadwozia auto stało się liftbackiem z sylwetką klasycznego sedana. W następnym roku na rynek weszła wersja kombi. Koncern zmienił politykę: sukces sprzedażowy sprawił, że zmalała presja na obniżanie ceny Skody Superb. Efektem jest bardzo bogate wyposażenie standardowe: czujniki parkowania, 7 poduszek powietrznych, ABS z ESP, elektryczne szyby i lusterka, półautomatyczna klimatyzacja oraz system audio (8 głośników, CD z MP3 i zmieniarką płyt). Trzecia generacja, która pojawiła się na rynku w 2015 r., była wprost naszpikowana elektroniką i nabrała bardzo efektownego wyglądu. Otrzymała też zmodernizowane i wzmocnione jednostki napędowe, wśród których po raz pierwszy w historii modelu znalazł się napęd hybrydowy. Czwarta generacja kontynuuje strategię, która sprawdziła się w poprzednich latach. To solidna, przestronna limuzyna o klasycznej linii nadwozia. Wyposażenie i silniki plasują Skodę Superb IV w czołówce najważniejszych trendów w motoryzacji.

Podobne wyszukiwania