O przedmiocie

Zwiększanie „wartości dla akcjonariuszy”, czyli restrukturyzacja spółki w celu osiągnięcia jak największego wzrostu wartości dla właścicieli (akcji), stało się w ostatnich latach często przytaczanym celem korporacyjnym w Niemczech. Bankierzy inwestycyjni i poszukiwacze kapitału w coraz większym stopniu decydują o losie młodych firm o długiej tradycji w kraju. Jednak – twierdzi konsultant ds. zarządzania i autor Allan Kennedy – „w przypadku wielu firm i ich inwestorów podaż realistycznych przyszłych opcji ekonomicznych została wyczerpana”. Krótko mówiąc: cel nie jest już wykonalny.

Kennedy uważa zaniedbanie interesów innych grup interesariuszy (takich jak pracownicy, dostawcy, klienci, ale także gminy i państwo) za niebezpieczne ekonomicznie i krótkowzroczne w jednostronnym zorientowaniu na wartość dla akcjonariuszy. Jego podstawowa idea: firmy biorą udział w różnorodnych czynnikach determinujących. Jednostronne skupienie się na głównych celach tylko jednej (odizolowanej) grupy interesów nieuchronnie prowadzi do reakcji przeciwnych do zamierzonych ze strony innych grup, które są równie zainteresowane i zaangażowane w sukces firmy.

W czterech samodzielnych, dobrze ustrukturyzowanych częściach autor wyjaśnia w swojej ponad 250-stronicowej książce, jak firmy zmieniały się na przestrzeni czasu, jakie skutki ma (miała) idea wartości dla akcjonariuszy i jakie reakcje na nią nie mają inni interesariusze można się spodziewać i jak mógłby wyglądać program zrównoważonych zmian.

Allan Kennedy na poparcie swoich wypowiedzi powołuje się na wiele przykładów znanych i młodych firm. Spójna, przyjazna dla czytelnika i inteligentnie napisana książka jest odpowiednia dla menedżerów do ponownego przemyślenia pozycji i kierunku własnej firmy. Akcjonariusze otrzymują krytyczny wykaz wydarzeń, które mogły przynieść im dobre zyski, a także praktyk, które przyczyniły się do „spalenia” ich pieniędzy w zapierającym dech w piersiach tempie.

Komentarze Allana Kennedy'ego na temat zmian nie są książką kucharską na rzecz lepszego świata korporacji, ale dostarczają bardzo cennych, opartych na doświadczeniu wskazówek, jak myśleć długoterminowo i przywracać zdrową równowagę między interesariuszami. Bardzo ekscytująca książka, która wywiera trwały wpływ. Horst Joachim Hoffmann

  • Stan: Bardzo dobry
  • Gatunek: Pozostałe
  • Stan: Bardzo dobry
  • Gatunek: Pozostałe
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: c8438914-5544-4731-8c62-16bfa97f5352

Poradniki i albumy

Wąbrzeźno  
(21)
Władysławów  
(19)
Strumień  
(15)
Santok  
(15)
Zabierzów  
(14)
Chlewiska  
(14)
Bronisławów  
(11)
Polesie  
(10)
Odolion  
(9)
Brześć Kujawski  
(9)
Dobczyce  
(9)
Antoniówka  
(8)
Dydnia  
(8)
Koło  
(8)
Pilawa  
(7)
Ozimek  
(7)
Zwonowice  
(6)
Dłużyna Górna  
(6)
Podrzecze  
(6)
Garcz  
(6)
Kotulin  
(6)
Glincz  
(6)
Lyski  
(5)
Skwierzyna  
(5)
Dopiewiec  
(5)
Laryszów  
(5)
Kobierzyce  
(4)
Międzybrodzie Bialskie  
(4)
Wielki Klincz  
(4)
Nienadówka  
(4)
Dąbrowa  
(4)
Dziećmorowice  
(4)
Koronowo  
(4)
Malcanów  
(4)
Poddębice  
(4)
Kurów  
(4)
Sławoszyno  
(4)
Narew  
(4)
Mikołajki  
(4)
Krasnystaw  
(4)
Dubiny  
(4)
Żurawiec  
(4)
Pelplin  
(4)
Garbów  
(4)
Międzyborów  
(4)
Pakosławice  
(3)
Chrcynno  
(3)
Brzezinka  
(3)
Jaroty  
(3)
Burkatów  
(3)
Kawęczyn  
(3)
Marszowice  
(3)
Szczycienko  
(3)
Olsztynek  
(3)
Szczyglice  
(3)
Karolina  
(3)
Pęperzyn  
(3)
Chotków  
(3)
Starkowa Huta  
(3)
Głubczyce  
(3)
Ćwiklice  
(3)
Chrząstawa Mała  
(3)
Czaniec  
(3)
Łagiewniki Nowe  
(3)
Sobków  
(3)
Chełmiec  
(3)
Wiele  
(3)
Podwilk  
(3)
Grabówka  
(2)
Chrząstawa Wielka  
(2)
Licheń Stary  
(2)
Nowy Łupków  
(2)
Gromadka  
(2)
Bystrzyca Kłodzka  
(2)
Hecznarowice  
(2)
Kaczory  
(2)
Krąplewo  
(2)
Sobolew  
(2)
Kanina  
(2)
Puszczew  
(2)
Inwałd  
(2)
Radogoszcz  
(2)
Klembów  
(2)
Lipinki  
(2)
Opatów  
(2)
Niemodlin  
(2)
Polska Cerekiew  
(2)
Dobroszyce  
(2)
Golejewo  
(2)
Wiączyń Dolny  
(2)
Poręba Średnia  
(2)
Sidra  
(2)
Płaza  
(2)
Bogusławice  
(2)
Kampinos  
(2)
Nieszawa  
(2)