Książka stanowi swoistego rodzaju przewodnik w aspektach prawnych i organizacyjnych funkcjonowania sieci franchisingowych. Książka adresowana jest przede wszystkim do osób zamierzających rozwijać swoje przedsiębiorstwa w oparciu o budowę własnych sieci franchisingowych oraz osób zamierzających przystąpić do istniejących już w Polsce sieci franchisingowych. Tym pierwszym, powinna pozwolić zrozumieć istotę stosunku franchisingowego opartego na wzajemnych uprawnieniach i obowiązkach, a w szczególności poszanowania praw franchisingobiorców. Tym drugim, powinna pomóc zrozumieć swoją ewentualną przyszłą pozycję prawną w sieci franchisingowej, a tym samym podjąć bardziej przemyślaną decyzję w oparciu o racjonalne przesłanki i argumenty o ewentualnym przystąpieniu do organizacji franchisingowej. Rozwój przedsiębiorstwa w oparciu o strukturę sieci franchisingowej musi być przemyślany. W każdym razie, wszyscy uczestnicy muszą zdawać sobie sprawę z zalet i wad tego typu organizacji i struktury biznesu. Przedstawione w niniejszej książce wskazówki i zalecenia stanowią wyraz nie tylko własnych poglądów i doświadczeń autora w zakresie organizacji i zarządzania sieciami franchisingowymi w kraju i za granicą, ale także stanowią kompilację najbardziej wartościowych poglądów innych ekspertów w tej dziedzinie. W książce omówione zostały zarówno publicznoprawne, jak i prywatnoprawne aspekty działalności sieci franchisingowych w Europie i Polsce. Przedstawiono przez pryzmat prawa antymonopolowego, główne klauzule umów franchisingowych, tj. wyłączność zakupów, wyłączność sprzedaży, wyłączność eksploatacji systemu, oznaczenia indywidualizujące sieci, zakaz konkurencji, reklama, klauzule finansowe, ustalanie cen, kontrolę franchisingodawcy. Omówione zostały wybrane zagadnienia związane z cywilnoprawnymi aspektami działalności sieci franchisingowych, ze szczególnym uwzględnieniem analizy klauzul występujących w umowach franchisingowych, tj. przedmiotu umowy, czas trwania umowy, obowiązki franchisingodawcy, obowiązki franchisingobiorcy, opłaty, zaopatrzenie, polityka cen, wspólny marketing, szkolenia, poufność, zakaz konkurencji, cesja, kary umowne, rozwiązanie umowy itp. Autor jest doktorem nauk prawnych od 25 lat prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie doradztwa i obsługi prawnej podmiotów gospodarczych.
Stron: 260
Stan prawny: 2021
Okładka twarda szyta
Cena 170 zł brutto
Faktura VAT