Przedmiotem prezentowanych w podręczniku rozważań są możliwości adaptacyjne sektora handlu w dynamice uwarunkowań rynkowych. Dynamika procesów rynkowych stawia szczególne wymagania przed przedsiębiorstwem handlowym, które stanowi ogniwo łączące głównych partnerów wymiany towarowej - producentów i finalnych użytkowników/konsumentów dóbr i usług. Wskazane tendencje pokazują rosnącą rolę handlu, który wyzwala się od presji producenta („biernego dystrybutora”) i przekształca się w aktywny i agresywny składnik procesów produkcyjnych. W podręczniku autor omówił rolę i funkcję sektora handlu w łańcuchu dostaw w warunkach postępu technologicznego oraz uwarunkowań otoczenia gospodarczego.
W książce przedstawiono:
- Istotę logistyki i jej zadania w zakresie tworzenia i dostarczania wartości dla finalnego klienta;
- Proces dystrybucji w aspekcie sieci powiązań i zależności między sferą produkcji i handlem;
- Uwarunkowania kształtujące potrzeby logistyczne przedsiębiorstw handlowych;
- Organizację i przebieg procesu zaopatrzeniowego oraz instytucjonalne formy zakupów przedsiębiorstw handlowych;
- Problemy decyzyjne w zakresie logistyki handlu oraz instrumenty sterowania przepływami i zapasami w sieciach dostaw.
Podręcznik jest adresowany do menedżerów praktykujących zawód handlowca, z nadzieją że zechcą skonfrontować swoje doświadczenie z opisywanymi zagadnieniami, oraz do studentów zainteresowanych problematyką handlu detalicznego jako specyficznym obszarem zarządzania działalnością funkcjonujących w niej podmiotów gospodarczych.
Oprawa: miękka
Stan książki: bardzo dobry, minimalne ślady użytkowania
Koszt wysyłki pokrywa Kupujący - sposób wysyłki do ustalenia.
(Proponuję kuriera DPD za 15 zł przy przedpłacie.)