O przedmiocie

> Marketing od strony której się nie spodziewałeś
> Masa rzeczy, które możesz wykorzystać w copywritingu i marketingu

Tytuł: Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza. Jak Kościół wymyślił marketing - Bruno Ballardini

Autor: Bruno Ballardini
Wydawnictwo: WAB
Okładka: twarda
Stan: jak nowa
Kondycja: bez śladów używania
Liczba stron: 224
ISBN: 9788374144094

OPIS AUKCJI
WAB 2008, ISBN: 978-83-7414-409-4, 125x195, 224 s., oprawa twarda

Żaden poprzedni bóg nie zadowalał mnie w pełni. Dopiero Ten sprawia, że moja dusza jest uwznioślona, a sumienie czyste. Gdyby pierwsze chrześcijanki posługiwały się językiem współczesnych reklam, zapewne tak mogłyby opowiadać o swoim nawróceniu. Bruno Ballardini popełnia oczywisty anachronizm. Kościół nie wynalazł marketingu, tak jak Sofokles nie wynalazł telewizji, a nieznany twórca z Lascaux - nowoczesnego malarstwa. Ale anachronizm ten jest popełniany świadomie, konsekwentnie i w wyraźnie określonym celu; dzięki temu staje się niezwykle pouczający. Główna teza autora jest następująca: Kościół po mistrzowsku operuje zasadą znaną w marketingu jako cztery p (product, price, place, promotion). Produktem jest koncepcja zbawienia i życia wiecznego. Istotnie, trudno znaleźć coś bardziej pokupnego pośród najrozmaitszych niebezpieczeństw codzienności - nawet naszej, a co dopiero tej sprzed wieków. Na akt zbiorowego marketingowego geniuszu zakrawa też skonstruowanie opartej na poczuciu winy relacji sprzedawca - klient, w której ten pierwszy oferuje objawienie, a drugi nabywa w nie wiarę. Ponadto świętemu Pawłowi i jego następcom - powiada Ballardini - udało się wykreować markę Kościoła i stworzyć poczucie, że jest najzupełniej wyjątkowa. Ta świetnie napisana książka jest fascynującym przewodnikiem po historii Kościoła, a zarazem przystępnym wykładem najważniejszych pojęć i technik marketingowych.
Bruno Ballardini - ur. 1954, błyskotliwy eseista włoski, teoretyk komunikacji, profesor rzymskiego uniwersytetu, niegdyś copywriter w agencji międzynarodowej; zajmował się także komponowaniem i muzyką elektroniczną. Mieszka w Rzymie i Tokio. Autor La morte della pubblicita (1994) i Manuale di disinformazione (1995). Książka Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza, czyli jak Kościół wymyślił marketing szybko stała się bestsellerem, przetłumaczono ją na siedem języków, m.in. niemiecki, francuski i hiszpański. tytuł oryginału: Gesù lava più bianco ovvero come la Chiesa inventò il marketing
przekład: z włoskiego Michał Oleksiuk

  • Stan: Bardzo dobry
  • Stan: Bardzo dobry
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 380ac9f2-7176-4528-877e-a5ef8676864f

Marketing i zarządzanie

Gdańsk  
(37)
Bydgoszcz  
(21)
Sopot  
(15)
Józefosław  
(8)
Kielce  
(8)
Zielona Góra  
(7)
Szczutowo  
(7)
Trzebnica  
(4)
Komorów  
(4)
Książenice  
(4)
Opole  
(4)
Tychy  
(3)
Twardogóra  
(3)
Elbląg  
(3)
Rybnik  
(3)
Gostynin  
(3)
Radom  
(3)
Mikołów  
(2)
Kraśnik  
(2)
Ostrów Wielkopolski  
(2)
Piasek  
(2)
Świnoujście  
(2)
Józefów  
(2)
Chrzanów  
(2)
Myszków  
(2)
Widacz  
(1)
Góra Kalwaria  
(1)
Połaniec  
(1)
Wschowa  
(1)
Wieruszów  
(1)
Dobrodzień  
(1)
Września  
(1)
Szczekociny  
(1)
Zawiercie  
(1)
Stargard  
(1)
Radziechowy  
(1)
Siedlce  
(1)
Zagwiździe  
(1)
Krasnystaw  
(1)
Kościelec  
(1)
Borki  
(1)
Czarnków  
(1)
Lutowiska  
(1)
Piekary Śląskie  
(1)
Limanowa  
(1)
Głubczyce  
(1)
Ciechanów  
(1)
Pyskowice  
(1)
Ryczywół  
(1)
Jasło  
(1)
Cianowice  
(1)
Bytom  
(1)
Suchy Las  
(1)