Spis treści
Przedmowa 7
Magdalena Bulińska
Sexing the magic, genre and gender in magical realism 9
Anja Lange
Are there women, really? How, when, and under what circumstances and with what strategies did women authors in Ukraine join the privileged and the recognized 19
Anna Gaidash
Age awareness in modern (non)canonical US women drama 28
Maryna Zuyenko
Women writers and the English baroque literature: Katherine Philips and her prophency 36
Katarzyna Nadana-Sokołowska
George Sand: kanonizacja, dekanonizacja i rekanonizacja w literaturze francuskiej a wizerunek pisarki w kulturze polskiej 41
Maja Garlińska
Wyjść z cienia. Rzecz o dwóch zapomnianych damach XIX wieku: Zofii Klimańskiej i Ludwice Śniadeckiej 49
Magda Ciereszko
Co z tą Zapolską? Niepewny status autorki Kaśki Kariatydy 58
Elwira Kamola
Dlaczego warto pamiętać o dokonaniach Emmy Dmochowskiej? 65
Ewa Iglewska
Wyeliminowana ze względu na płeć? Genialna czy obłąkana? Portret Marii Komornickiej vel Piotra Odmieńca Własta 74
Aleksandra Majak
(Współ)odczuwanie Virginii. A room of one’s own a teoria afektywna 83
Joanna Baum
Zjawisko Cherubiny de Gabriak na tle feministycznych idei epoki srebrnego wieku 93
Aleksandra Mochocka
The strange and amazing case of James Tiptree Junior 100
Natalia Królikowska
Zofia Romanowiczowa – lęk przed (nie)wypowiedzeniem 110
Alicja Chmiołek
„Pisarka pisząca jak mężczyzna” – Flannery O’Connor a literacki kanon 123
Diana Melnyk
Against the canon? Elfriede Jelinek oeuvre and the Austrian literature of the second half of the 20th century 130
Zbigniew Marecki
Nowy sentymentalizm, czyli kobiecy sposób na sukces czytelniczy i komercyjny na polskim rynku literackim po 1989 roku 138
Aleksandra Byrska
Samotne w kanonie – pisarki kanoniczne w polskiej literaturze najnowszej: Tokarczuk, Masłowska i…? 150
Ewelina Waląg
Nieodłączna towarzyszka cisza – autorka w kulturze Głuchych 159
Kobiety w Totarcie
(rozmowa z Mariolą Białołęcką i Anną Dyduch-Maroszek) 167