O przedmiocie

Książka z serii magister.pl. Książka nowa.
Przez wiele lat w gospodarce rynkowej dominowała w przedsiębiorstwach orientacja produkcyjna. Problemem było wyprodukowanie odpowiedniej ilości dóbr zgodnie ze specyfikacjami na rynek, który był bardzo chłonny. Jednak już w latach 60-tych problemem stała się sprzedaż. Ulokowanie wyprodukowanych dóbr na rynku i sprzedaż ich po odpowiedniej cenie spowodowało powstanie orientacji produkcyjno - sprzedażowej.
Przemiany rzeczywistości gospodarczej w Polsce w ostatnich latach postawiły przedsiębiorstwa w nowej sytuacji, w której ich egzystencja i rozwój uzależnione są od umiejętności przystosowania się do zmian zachodzących w otoczeniu rynkowym. Stąd też wyraźniej dostrzegana stała się potrzeba stosowania marketingu jako koncepcji zachowań rynkowych w warunkach niepewności, oferującej pomocne narzędzia walki o miejsce w konkurencyjnym otoczeniu.
Polskie przedsiębiorstwa przez cały okres transformacji wykazują niską odporność na pojawiające się bariery rynkowe, wahania koniunkturalne i szoki zewnętrzne. Jednym z ważniejszych wyzwań w polityce gospodarczej jest zatem stworzenie warunków trwałego ich rozwoju. „Na całym świecie konsumenci mają trzy wspólne, racjonalne cechy. Po pierwsze, wolą produkty dobrej jakości od bubli.
Po drugie, znacznie bardziej wolą być dobrze niż źle obsłużeni. Po trzecie, przy porównywalnej jakości i obsłudze serwisowej wolą produkt tańszy niż droższy. Są to banalne prawdy i dlatego zarządzanie jest proste – sprowadza się do tego, aby zaoferować klientowi lepszy i tańszy produkt oraz lepszą obsługę. ...”1.
Niniejsza praca daje wszechstronny opis zagadnień marketingu. Pomaga poznać i zrozumieć podstawowe koncepcje i praktyczne rozwiązania marketingu jaki jest wykorzystywany w rozmaitych sytuacjach. Na przykładzie analizy Przedsiębiorstwa Handlowego DANMARK możemy ocenić jak firma realizuje swoje cele w mało optymistycznej dobie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
Pierwszy rozdział opracowania traktuje marketing od zalążka. Przedstawia w jak różnorodny sposób można go interpretować, opisuje jego złożoną strukturę i wymienia elementy, o których nie możemy zapomnieć wdrażając „marketing” w działalność przedsiębiorstwa.
Rozdział ten ma za zadanie uzupełniać wiedzę firmy, stanowić „podręcznik”, do którego zawsze można się odwołać. Baza wiedzy zebrana na przestrzeni lat oraz doświadczenie wybitnych, globalnych menedżerów to studium wielu przypadków, na których możemy się wzorować, czerpać przykłady zarówno złych jak i dobrych decyzji strategicznych. Odwołując się do starego przysłowia, które głosi, że głupiec uczy się na swoich błędach, a mędrzec na cudzych możemy przejść do studium przypadku jakim jest firma DANMARK.
W drugiej części pracy zapoznajemy się ze specyfiką funkcjonowania w/w przedsiębiorstwa, możemy ocenić sposób jego organizacji, poznać strukturę, skalować jej rozwój poprzez zarys historyczny. Ponieważ firma w swojej działalności prowadzi trzy działy o różnym charakterze produkcji, specyfice sprzedaży oraz oferowanym produkcie i towarzyszących usługach, niezbędne jest zapoznanie się z każdym z nich. Dzięki temu możemy część praktyczną potraktować jako trzy odrębne przykłady na działalność handlową jak również dokonać porównania i oceny racjonalności zastosowania takiego podziału.
Rozdział trzeci, stanowiący ostatnią części niniejszej pracy, opisuje instrumenty marketingu, które mają doprowadzić do przewagi konkurencyjnej firmy na rynku. W literaturze ekonomicznej często zwraca się uwagę na mankamenty pojęć „zysk” i „rentowność” jako celu i kryterium działalności przedsiębiorstw. Te zastrzeżenia dotyczą jednak przede wszystkim podejścia krótkookresowego. Natomiast długookresowe kształtowanie się wyników finansowych jest odzwierciedleniem siły rynkowej i konkurencyjności przedsiębiorstw.
Działalność marketingowa firmy pomaga prowadzić taką politykę przedsiębiorstwa, która będzie zmierzała do jego rozwoju, pomoże zachować elastyczne podejście do potrzeb rynku i jego konsumentów, oraz wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom potencjalnego klienta poprzez innowacje produktów i usług. Podsumowaniem opracowania jest przedstawienie kierunku w jakim firma podąża, jej priorytety i przewidywany rozwój na najbliższy okres czasu.
Należy pamiętać, że praca stanowi jedynie okruch bogatej dziedziny marketingu, który stale się rozwija i zmienia wraz ze zmianami w gospodarce naszego kraju jak i gospodarce globalnej. Studium na temat tej ekonomiczno-humanistycznej dziedziny nauki jest niezwykle obszerne. Nie sposób jest przedstawić wszystkich teorii na dobry business opartych na doświadczeniu specjalistów w tej dziedzinie jak i przerobić wszystkie przypadki działalności marketingowej.
Jak każdy zawód i dziedzina nauki marketing stale rozwija się a dobry menedżer rozwija się wraz z nim - podąża jego śladem.

  • Stan: Nowy
  • Gatunek: Marketing i zarządzanie
  • Język publikacji: polski
  • Nośnik: książka papierowa
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: inne
  • Tytuł: Marketing w procesie zarządzania firmą Danmark
  • Autor: Małgorzata Synowiec
  • Rok wydania: 2006
  • Liczba stron: 124
  • ISBN: 9788360095065
  • Stan: Nowy
  • Gatunek: Marketing i zarządzanie
  • Język publikacji: polski
  • Nośnik: książka papierowa
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: inne
  • Tytuł: Marketing w procesie zarządzania firmą Danmark
  • Autor: Małgorzata Synowiec
  • Rok wydania: 2006
  • Liczba stron: 124
  • ISBN: 9788360095065
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: e02e9439-57e9-41da-9ec3-b2d0fdb598cb

Marketing i zarządzanie

Laryszów  
(32)
Stanowice  
(28)
Młochów  
(27)
Rosochate Kościelne  
(24)
Konarzyny  
(22)
Czersk  
(16)
Kałuszyn  
(14)
Dziećmorowice  
(13)
Stęszew  
(13)
Łęczna  
(13)
Mogilany  
(12)
Kudowa-Zdrój  
(12)
Radogoszcz  
(12)
Poraj  
(12)
Kraszew  
(12)
Chlewiska  
(11)
Malcanów  
(11)
Chodzież  
(11)
Strumień  
(10)
Brzozów  
(10)
Zamość  
(10)
Bytkowice  
(10)
Pleśna  
(10)
Piekoszów  
(10)
Bronisławów  
(9)
Kamieniec  
(9)
Kobierzyce  
(9)
Chotków  
(9)
Poniatowa  
(9)
Tułowice  
(9)
Koło  
(8)
Nieporęt  
(8)
Krasiejów  
(8)
Marszowice  
(8)
Dłużyna Górna  
(8)
Pilawa  
(7)
Grabówka  
(7)
Pigża  
(7)
Roczyny  
(7)
Szynych  
(7)
Dąbrowice  
(7)
Sobków  
(7)
Jadów  
(6)
Międzybrodzie Bialskie  
(6)
Brześć Kujawski  
(6)
Kruszyna  
(6)
Rostarzewo  
(6)
Garcz  
(6)
Baranowo  
(5)
Włodawa  
(5)
Miechucino  
(5)
Suchedniów  
(5)
Lipsko  
(5)
Mazowsze  
(5)
Dąbrówka  
(5)
Osięciny  
(5)
Bodzechów  
(4)
Kuźnia Raciborska  
(4)
Burczak  
(4)
Międzyborów  
(4)
Boguchwałowice  
(4)
Pępowo  
(4)
Raba Wyżna  
(4)
Zarzecze  
(4)
Lubiechowa  
(4)
Morąg  
(4)
Santok  
(4)
Hecznarowice  
(4)
Szklary Górne  
(4)
Szczekociny  
(4)
Grodków  
(4)
Bałachy  
(4)
Zielonki-Wieś  
(4)
Pilnik  
(4)
Świnna  
(4)
Kawęczyn  
(4)
Lipowa  
(4)
Inwałd  
(4)
Lutcza  
(3)
Ćwiklice  
(3)
Bąkowo  
(3)
Kamień  
(3)
Stare Kolnie  
(3)
Rządza  
(3)
Drzycim  
(3)
Nidek  
(3)
Dalików  
(3)
Kuryłówka  
(3)
Łęczyca  
(3)
Wąbrzeźno  
(3)
Libertów  
(3)
Żarki  
(3)
Mieszkowice  
(3)
Mędrzechów  
(3)
Adamów  
(3)
Wróblówka  
(3)