Stron: 156
Format: B5
Rok wydania: 1999
Oprawa: miękka, klejona
Opakowanie jako instrument marketingu - seria: Marketing bez tajemnic
Colin F. Hales
W warunkach obfitości towarów cena produktu i jego użyteczność nie są jedynymi kryteriami wartościowania produktów i motywem ich zakupu. Zjawisko przekształcania się wrażeń wywołanych przez opakowanie w wyobrażenie o produkcie oraz potrzeba wyróżnienia danego produktu spośród masy towarów oferowanych do wyboru konsumentom nadały opakowaniom znaczenie podstawowego środka promocji i intensyfikacji sprzedaży. W książce Autor przedstawia funkcje opakowań z punktu widzenia strategii marketingowej, relacje 'produkt, cena, dystrybucja i promocja a opakowanie', programy rozwoju opakowań, zasady ich projektowania oraz społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty opakowań.
Spis treści:
Rozdział 1
Funkcje opakowania z punktu widzenia strategii marketingowej firmy
Funkcja ochronna opakowania
Funkcja promocyjno-sprzedażna opakowania
Funkcja fizycznej organizacji pracy
Funkcja informacyjna opakowania
Rozdział 2
Produkt a opakowanie
Cechy produktu a rodzaj opakowania
Rodzaj opakowania a kradzież produktu
Rozdział 3
Cena a opakowanie
Strategia downsizing
Przyczyny stosowania strategii downsizing
Możliwości stosowania strategii downsizing
Wykorzystanie strategii downsizing
Ocena strategii downsizing przez konsumentów
Rozdział 4
Dystrybucja a opakowanie
Magazynowanie
Transport
Standaryzacja
Identyfikacja
Rozdział 5
Promocja a opakowanie
Opakowanie a reklama
Opakowanie a promocja sprzedaży
Opakowanie a public relations
Rozdział 6
Programy rozwoju opakowań
Typy programów rozwoju opakowań
Przesłanki kształtowania programu rozwoju opakowania
Rozdział 7
Projektowanie opakowania
Kolor
Kształt
Materiał
Komunikaty tekstowe
Czcionka
Ilustracje
Rozdział 8
Społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty opakowania
Społeczna ocena opakowania jako wyraz wymagań rynku
Etyczne aspekty działalności producentów i handlowców w zakresie opakowań
Ekonomiczno-finansowa i rynkowa ocena działalności w zakresie opakowań
Ekologia i ochrona środowiska a opakowanie
Opakowanie w świetle prawa
Aktualne tendencje i prognozy rynkowe
Sposób wysyłki do ustalenia. Proponuję paczkomat in post za 9 zł przy przedpłacie lub kuriera DPD za 15 zł.