Polski e-konsument Typologia, zachowania
Autorzy: Magdalena Jaciow, Robert Wolny
STAN: nowa
Okładka: miękka
Stron: 192
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2011
E-commerce w Polsce ma bardzo duże perspektywy rozwoju. Wynika to przede wszystkim ze zmian przyzwyczajeń klientów, dla których zakupy w sieci przestały być "egzotyczną nowością", stając się jedną z opcji rozważanych przy zakupie niektórych produktów lub usług.
Świadome budowanie relacji z klientem staje się priorytetem dla przedsiębiorstw działających w sieci. Podstawą budowy trwałych relacji z klientem jest znajomość potrzeb, preferencji, motywów zachowań i decyzji e-konsumenta.
Wiedza na temat typów polskich e-konsumentów - ich cech i zachowań - ma istotne znaczenie dla przedsiębiorstw, które tworzą koncepcję strategii marketingowej oraz poszukują kierunków rozwoju swoich produktów i marek.
W książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
1. KIM JEST e-konsument? Poznasz profil demograficzno-psychograficzny użytkowników internetu dokonujących zakupów w sieci.
2. CO KUPUJE e-konsument? Dowiesz się, jaka jest struktura asortymentowa koszyka zakupów.
3. DLACZEGO KUPUJE w internecie? Poznasz motywy dokonywania zakupów w sieci.
4. JAK KUPUJE? Dowiesz się, w jaki sposób i z jakich źródeł e-konsumenci gromadzą informacje o ofercie, co determinuje wybór produktu bądź usługi, jak płacą za produkt, jak zamawiają i odbierają kupiony produkt.
5. GDZIE KUPUJE? W sklepie internetowym czy na aukcji? Czym kieruje się, wybierając miejsce zakupu?
Spis treści:
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. Jak definiować polskiego e-konsumenta? -dylematy terminologiczne (9)
E-konsument i jego zachowania nabywcze (10)
2. Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumenta (17)
Rozdział 2. Jak badać polskiego e-konsumenta? -dylematy metodologiczne (27)
1. Źródła informacji o e-konsumencie (28)
2. Metody i techniki badania e-konsumenta (40)
3. Założenia metodologiczne badania polskiego e-konsumenta (48)
Rozdział 3. Jaki jest polski e-konsument? -dylematy poznawcze (57)
1. Portret demograficzny, społeczno-zawodowy i ekonomiczny polskiego e-konsumenta (58)
2. Portret psychologiczny polskiego e-konsumenta (65)
3. Czas wolny polskiego e-konsumenta (78)
4. Internet w życiu polskiego e-konsumenta (96)
Rozdział 4. Jak kupuje polski e-konsument? -dylematy poznawcze (107)
1. Struktura asortymentowa koszyka zakupów polskiego e-konsumenta (108)
2. Motywy dokonywania zakupów w sieci (112)
3. Źródła informacji o ofercie produktowej w sieci (116)
4. Determinanty wyboru produktów (132)
5. Miejsca i warunki zakupów w sieci (144)
Rozdział 5. Jak wykorzystać wiedzę o polskim e-konsumencie? -dylematy aplikacyjne (167)
1. Typy polskiego e-konsumenta (167)
2. Wytyczne do działań marketingowych w handlu elektronicznym (178)
Bibliografia 187