Poradnik wdrażania projektu. 100 dni koordynatora projektu
„Poradnik Wdrażania Projektu – 100 Dni Koordynatora Projektu”
Publikacja „Poradnik Wdrażania Projektu – 100 Dni Koordynatora Projektu” powstała w 2006 roku, aby ułatwić pracę przyszłym kierownikom projektów, a także osobom odpowiedzialnym za monitorowanie. Poradnik składa się z 4 rozdziałów. Pierwszy rozdział „Koordynator” poświęcony jest rozważaniom dotyczącym osoby koordynatora – jakie powinien posiadać cechy charakteru, jakie wymagania będą mu stawiane, jaka będzie jego rola w całym projekcie. Drugi rozdział „Zarządzanie” omawia kwestie zarządzania projektem na etapie wdrażania. Tłumaczy, czym w praktyce jest zarządzanie projektem oraz jakie są funkcje zarządzania w ogóle.
Trzeci, najobszerniejszy, rozdział „Wdrażanie”, omawia poszczególne etapy wdrażania projektu, począwszy od jego uruchomienia, na zarządzaniu zasobami, procesami i procedurami kończąc.
Czwarty rozdział „Terminarz” zawiera bardzo szczegółową propozycję harmonogramu pracy kierownika projektu na przestrzeni pierwszych 100 dni przedsięwzięcia. Może to być praktyczna ściągawka dla realizatorów, która ułatwi ogarnięcie szeregu zadań do wykonania, związanych nie tyle z merytorycznymi aspektami projektu, a bardziej z technicznymi wokół administrowania.