Obiektyw z otarciami, lekkimi luzami ale wciąż diabelnie ostry z przepięknym obrazkiem i odwzorowaniem kolorów.
Szkło o b. dużych możliwościach twórczych. Obiektyw wyprodukowany w Japonii same szkło i metal.
Warto zobaczyć w jakich cenach chodzi on na ebay
Moja pierwsza stałka która pracowała ze mną przez ponad 15 lat najpierw na Olympusie zarówno sama jak i do użytku makro na pierścieniach, potem na sony A7 II, od jakiegoś czasu mam natywne szkło do Sony Zeissa a ten obiektyw leży i się kurzy, podpinam go raz na miesiąc i fotografuję kwiatki na parapecie żeby się pierścienie nie zastały. Do zestawu na 4/3 (nie mikro), mam pierścienie makro i przejściówkę - tak że mogę nieodpłatnie dorzucić.
Tytan i wół roboczy dla kogoś kto ma zacięcie do starych manuali. Polecam odbiór osobisty i sprawdzenie na miejscu w Warszawie bo takie szkło albo komuś odpowiada albo nie i odradzam kupowanie w ciemno. Z racji widocznych śladów stałej eksploatacji nie jest to szkło kolekcjonerskie do postawienia na półce można ale chyba nie o to chodzi.
PS jeśli chodzi o jakość/klimat obrazka naprawdę nie ustępuje za bardzo Sony Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA - w szczególności w centrum kadru i przy rozporoszonym dziennym świetle.