O przedmiocie

Jeśli jesteś osobą kupującą lub sprzedającą towary, funkcjonujesz w grupach społecznych (a nikomu nie udaje się pozostać dłużej poza nimi), jeśli wchodzisz w relacje z innymi ludźmi, jesteś obiektem oddziaływań przekazów prasowych, radiowych i telewizyjnych, a chcesz poznać zasady oddziaływania na ciebie oraz możliwości własnego oddziaływania na innych, to jest to książka dla ciebie. Autorzy - wybitni psychologowie społeczni - przeprowadzają nas przez świat wpływów wywieranych i doświadczanych. Wiedza, jaką zdobędziemy po lekturze książki, pomoże nam w skutecznej samoobronie przed niechcianymi wpływami, a jednocześnie nauczy nas umiejętności oddziaływania na innych. Książka zawiera abecadło wpływu i zmiany postaw, zasady wywierania wpływu na innych oraz reguły zmiany zachowań. Autorzy podają sposoby obrony przed niechcianymi wpływami oraz ukazują funkcjonowanie oddziaływania społecznego nie tylko w handlu, ale także na sali sądowej czy w służbie zdrowia.
Wpływ społeczny jest kluczem do wielu palących problemów społecznych - propagowania zdrowego stylu życia, upowszechniania świadomości ekologicznej, działania cenzury, kreowania wizerunków w polityce, superwymyślnych działań reklamowych i marketingowych, by wymienić tylko kilka z nich. W coraz większym stopniu zarówno badania podstawowe, jak i problemowe są nakierowane na te kwestie i warunki, w jakich się kształtują.

Philip Zimbardo wpadł na pomysł napisania książki o zasadach zmiany postawy pod koniec lat 1960. Przyszło mu to do głowy w trakcie seminarium, jakie prowadził na Columbia University, którego część polegała na obserwacji studentów wywierających na siebie nawzajem wpływ i ulegających mu. We współpracy z młodymi pracownikami naukowymi Lee Ross i Judy Rodin, skłaniających prof. Zimbardo do sformułowania koncepcji zmiany postawy i praktycznych jej aspektów, napisał "elementarz" poświęcony temu zagadnieniu. W rok później, na Stanford University, przekonał Ebbe'a Ebbesena, wówczas studenta psychologii, by podjął z nim współpracę w tym zakresie. Wynik tej współpracy, książka Influencing attitudes and Changing Behavior (Wpływanie na postawy i zmiana zachowań; 1970), zaczęła pełnić dla studentów rolę podstawowego wprowadzenia do badań nad perswazją, zmianą postaw i modyfikacją zachowań. W drugim wydaniu (1977) poszerzono zakres praktycznych zastosowań proponowanych w książce, korzystając ze specjalistycznej pomocy Christiny Maslach, która obecnie jest profesorem psychologii na University of California w Berkeley.

Michael Leippe dołączył do drużyny na początku 1988 roku z planem, który ostatecznie doprowadził do powstania tej książki. Uznał, że nadszedł czas by zaktualizować książkę i na nowo określić jej przedmiot, poprzez szersze ujęcie "nowego spojrzenia poznawczego" na postawy i wpływ społeczny, stanowiące dorobek jego współpracy z Tonym Greenwaldem na Ohio University. Ale kiedy Zimbardo i Leippe zabrali się do pracy, zaczęła powstawać nowa, lepsza książka. Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego zachowuje podstawową wartość poprzednich wersji, mianowicie uznanie, że procesy wpływu społecznego, perswazji i zmiany postaw mają nie tylko kluczowe znaczenie dla psychologii społecznej, ale także dla wielu interakcji, jakie przeżywamy na co dzień w "realnym świecie". Tak powstała książka oferująca Czytelnikom - studentom, żyjącym w skomplikowanym świecie lat 1990. - solidne podstawy empiryczne wiedzy na temat tego jak ludzie zmieniają się przez kontakt z innymi ludźmi i mediami, a także obszerną przydatność pragmatyczną tej wiedzy.

Stan Bardzo dobry
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 4d58c717-418c-457a-8afe-2a64a2dd7227

Marketing i zarządzanie

Gdańsk  
(37)
Sopot  
(15)
Kielce  
(8)
Zielona Góra  
(7)
Szczutowo  
(7)
Opole  
(4)
Trzebnica  
(4)
Książenice  
(4)
Komorów  
(4)
Tychy  
(3)
Radom  
(3)
Gostynin  
(3)
Elbląg  
(3)
Mikołów  
(2)
Kraśnik  
(2)
Ostrów Wielkopolski  
(2)
Piasek  
(2)
Świnoujście  
(2)
Józefów  
(2)
Chrzanów  
(2)
Myszków  
(2)
Cianowice  
(1)
Połaniec  
(1)
Szczekociny  
(1)
Góra Kalwaria  
(1)
Zagwiździe  
(1)
Wschowa  
(1)
Wieruszów  
(1)
Dobrodzień  
(1)
Września  
(1)
Krasnystaw  
(1)
Zawiercie  
(1)
Stargard  
(1)
Radziechowy  
(1)
Siedlce  
(1)
Limanowa  
(1)
Kościelec  
(1)
Borki  
(1)
Czarnków  
(1)
Lutowiska  
(1)
Piekary Śląskie  
(1)
Głubczyce  
(1)
Ciechanów  
(1)
Bytom  
(1)
Ryczywół  
(1)
Suchy Las  
(1)
Pyskowice  
(1)
Widacz  
(1)
Jasło  
(1)