Podręcznik dla studentów
Poradnik dla praktyków
Trzecie wydanie, podobnie jak pierwsze, obejmuje większość zagadnień uznanych przez zespół amerykańskich specjalistów (powołany przez Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations) za niezbędny zakres tematyczny teorii PR.<BR>Według tego grona teoria PR obejmuje zagadnienia:
1. historii, kontekstu społecznego, etyki, odpowiedzialności społecznej, prawa, profesjonalizmu zawodowego;
2. organizacyjne, a w tym: struktury organizacyjne, zarządzanie, rola specjalistów PR;
3. komunikowania: nauka o komunikowaniu, teoria poznania, teoria postaw, teoria kształtowania zachowań;
4. metodologiczne: metody badań, definiowanie problemów, strategie, planowanie, zasady budowy programów PR;
5. medialne: kontakty z mediami oraz społecznościami lokalnymi, z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym;
4. formalne – formy PR w rozmaitych organizacjach: w rządzie, edukacji, służbie zdrowia, organizacjach społecznych, otoczeniu międzynarodowym.