Dzień dobry,
sprzedam jeden ze swoich ulubionych rowerów. Nie jest najdroższy i najlepszy, ale najbardziej go lubię za to, jak niewiarygodnie jest wygodny. Ma świetną, luźną geometrię oraz karbonowy widelec i obecnie karbonową sztycę (karbon pracuje i tłumi wstrząsy).
Dodatkowo cenię go za maksymalną uniwersalność - od tego czasu był już u mnie w kilku wersjach:
- rower miejski / commuter (opony antyprzebiciowe 28 + błotniki + ciśnienie 4,5 bar)
- rower gravelowy / szutrowy (lekkie koła grawelowe + opony 700x45 na mleku / uszczelniaczu i ciśnienie 2,5 bar) - to jest maksymalna szerokość opony dla kół 700, koła 650B upchnąłem maksymalnie 2,0" (przy czym z przodu jest zapas, a tył mocno na styk);
- szybki rower szosowy - tak jak teraz (koła oryginalne + opony 700x25 + ciśnienie 8 bar)
Rower sprzedaję w konfiguracji trzeciej. W każdej wyglądał i jeździł świetnie.
Kupiłem w 2019 r. z drugiej ręki i służył mi głównie do długich wycieczek (ze względu na wygodę i funkcjonalność).
Osprzęt jest w większości Shimano Sora, hamulce tarczowe mechaniczne (linki), co daje akceptowalną siłę hamowania przy niskich kosztach i prostej eksploatacji i naprawach (również na wyjeździe).
Napęd jest 3x9 - w pełni świadomie go akceptuję, bo ma olbrzymi zakres przełożeń - uniwersalność - pozwala jeździć szybko szosowo, jak i z ciężkimi sakwami pod górę bez "piłowania".
Mała zębatka jest demontowalna, więc jak komuś przeszkadza aspekt wizualny (bo nie jest w modzie), to może sobie zdemontować i ograniczyć działanie manetki do dwóch biegów. Wtedy mamy napęd 2x9. W takim przypadku dzięki zmienionej przerzutce (jak poniżej) możemy wrzucić kasetę o większej rozpiętości, dzięki czemu uzyskamy efekt przebijający obecne napędy 1x11 i 1x12.
Rower ma wymienione "słabe ogniwa" i wykonane poniższe rzeczy:
- kierownicę wymieniłem na ergonomiczną gravelową PRO PLT Discover 12st 400mm (oryginalnie jest ciężka i niewygodna) [wartośc nowej ~280 zł]
- przerzutkę tył z Sory na Alivio (przerzutka MTB lepiej napina łańcuch w terenie i pozwala na obsługę większych kaset)
- wymieniłem suport (stary pękł na prostej drodze)
- sztyca zmieniona na karbonową (komfort i waga)
- siodełko zmienione na najwygodniejsze jakie znam WTB Rocket
- zamocowałem 4 koszyki na bidon (robiłem 250 km bez stawania w sklepach itp)
- w tamtym roku zmienione linki i klocki na półmetaliczne
- całkowicie nowa owijka (ma za sobą kilka jazd)
Cena roweru uwzględnia widoczne na zdjęciu pedały Shimano PD-A530, które ponownie dają nam niezwykła uniwersalność, bo z jednej strony mamy zatrzask SPD, a z drugiej równą platformę pod normalne buty.
Akcesoria widoczne na zdjęciach (licznik, mocowania, światełka, torby) nie są przedmiotem sprzedaży. Przeskakują do innego roweru.