O przedmiocie

Social media sharing a zachowania finansowe gospodarstw domowych
AUTOR: IWONA LUPA-WÓJCIK

Rok wydania: 2021
Liczba stron: 166
ISBN: 978-83-66445-20-8

Z tej książki dowiesz się:

- czym jest ekonomia współdzielenia i dlaczego “sharing” to “new buying”,
- w jaki sposób media społecznościowe stały się katalizatorem sharing economy,
- kto dzieli się w mediach społecznościowych, czym i dlaczego,
- kto nie chce się dzielić w social media i jaki jest tego powód,
- jakie są postawy użytkowników mediów społecznościowych względem social media sharing.

O książce:

Celem książki jest określenie specyfiki social media sharing jako form transakcji realizowanych przez gospodarstwa domowe i wskazanie zależności między zachowaniami finansowymi tych gospodarstw a ich uczestnictwem w tego rodzaju transakcjach.


---> Pobierz spis treści:
https://www.smpodlupa.pl/wp-content/uploads/2021/09/Social-media-sharing-spis-tresci.pdf

Dla kogo jest ta książka?
Książka skierowana jest do członków różnych organizacji: biznesowych, samorządowych, pozarządowych, finansowych, kulturowych, naukowych, politycznych, jak też do gospodarstw domowych. Badania przeprowadzone na potrzeby tej książki mają bardzo ważny wymiar społeczny i ekonomiczny ze względu na aktualność problematyki, niezwykle dynamiczny rozwój i potencjał mediów społecznościowych jako katalizatorów ekonomii współdzielenia, jak też swego rodzaju pewną nieprzewidywalność i ryzyko, jakie to za sobą niesie. Na ten temat wciąż jest niewiele badań, a te, które są, wymagają nieustannej aktualizacji i zgłębienia poruszanych w nich problemów.

Książka przeszła pozytywne recenzje naukowe, co oznacza, iż jest doskonałym źródłem rzetelnej wiedzy. Pisana jest prostym językiem, zrozumiałym dla każdego.


****
Przeczytaj recenzje:
(…) Monografia istotnie wzbogaca polski rynek literatury ekonomicznej. Oprócz walorów naukowych ma ona również duże znaczenie dla praktyki gospodarczej, a szczególnie dla sektora handlowego i finansowego. Wielce przydatna będzie także w dydaktyce przedmiotów handlowych oraz finansowych i to na wszystkich szczeblach edukacji ekonomicznej.

Prof. dr hab. Czesław Bywalec


*****
Autorka szczegółowo charakteryzuje zagadnienia związane z zachowaniami finansowymi gospodarstw domowych, a następnie przechodzi do charakterystyki social media sharing (ekonomia współdzielenia w wąskim ujęciu), by w końcowej części pracy zaprezentować wyniki badań empirycznych łączących zachowania finansowe z „social media sharing”.

dr hab. Anna Sączewska-Piotrowska, prof. UE

Spis treści

Wstęp................................................................................................ 7
Rozdział I. Zachowania finansowe gospodarstw domowych
i przeobrażenia w ich konsumpcji ......................................................... 11
1.1. Istota, podział i funkcje gospodarstw domowych......................................... 11
1.2. Potrzeby finansowe gospodarstw domowych............................................. 19
1.2.1. Potrzeby finansowe na tle innych potrzeb gospodarstw domowych............ 19
1.2.2. Kategorie potrzeb finansowych...................................................... 20
1.3. Podstawowe kategorie finansów gospodarstw domowych.............................. 23
1.3.1. Dochody gospodarstw domowych w Polsce ........................................ 23
1.3.2. Wydatki gospodarstw domowych w Polsce ........................................ 26
1.3.3. Budżet gospodarstw domowych w Polsce .......................................... 28
1.3.4. Oszczędności gospodarstw domowych w Polsce .................................. 32
1.3.5. Zadłużenie gospodarstw domowych w Polsce ..................................... 35
1.4. Zachowania finansowe gospodarstw domowych i ich hierarchia ...................... 38
1.5. Patologie w zachowaniach finansowych gospodarstw domowych ..................... 46
1.6. Przeobrażenia w konsumpcji gospodarstw domowych.................................. 51
1.6.1. Rozwój konsumpcji.................................................................... 51
1.6.2. Konsumeryzm i społeczeństwo konsumpcyjne.................................... 55
1.6.3. Nowoczesna konsumpcja prawdziwa ............................................... 56
Rozdział II. Social media sharing, czyli o ekonomii współdzielenia
w mediach społecznościowych............................................................. 69
2.1. Wprowadzenie do koncepcji sharing economy ............................................ 69
2.1.1. Rozwój ekonomii współdzielenia .................................................... 69
2.1.2. Społeczno-ekonomiczne aspekty sharing economy ................................ 72
2.1.3. Istota i cechy ekonomii współdzielenia ............................................. 76
2.2. Gospodarstwa domowe jako podmioty ekonomii współdzielenia i ich motywy ..... 79
2.3. Obszary ekonomii współdzielenia.......................................................... 82
2.4. Charakterystyka inicjatyw ekonomii współdzielenia na przykładzie
transportu i zakwaterowania ............................................................... 87
2.5. Media społecznościowe jako katalizator ekonomii współdzielenia .................... 91
2.5.1. Pojęcie i rodzaje mediów społecznościowych ...................................... 91
2.5.2. Specyfika mediów społecznościowych jako platform do współdzielenia....... 93
2.5.3. Komunikacja w mediach społecznościowych ...................................... 95
2.5.4. Model relacji ekonomicznych w mediach społecznościowych .................. 97
2.5.5. Grupy na Facebooku i ich wpływ na decyzje konsumenckie ................... 102
2.6. Charakterystyka social media sharing .................................................... 104
Rozdział III. Zachowania finansowe gospodarstw domowych
jako determinanta social media sharing w świetle badań ankietowych............. 109
3.1. Metodyka badań ............................................................................ 109
3.1.1. Cel badań i metoda badawcza ...................................................... 109
3.1.2. Informacje o respondentach ........................................................ 112
3.1.3. Charakterystyka badanych gospodarstwach domowych ........................ 114
3.2. Typy gospodarstw domowych uczestniczących w social media sharing............... 116
3.3. Formy i motywy uczestniczenia gospodarstw domowych w social media sharing . . 120
3.4. Powody nieuczestniczenia w social media sharing przez respondentów..............129
3.5. Postawy gospodarstw domowych względem sharing economy......................... 135
Zakończenie ...................................................................................... 147
Bibliografia........................................................................................ 153
Spis tabel .......................................................................................... 158
Spis rysunków .................................................................................... 159
Aneks .............................................................................................. 161

  • Stan: Nowy
  • Tytuł: Social media sharing a zachowania finansowe gospodarstw domowych
  • ISBN: 978-83-66445-2
  • Stan: Nowy
  • Tytuł: Social media sharing a zachowania finansowe gospodarstw domowych
  • ISBN: 978-83-66445-2
Inne ogłoszenia sprzedającego
Zobacz wszystkie
Chcesz kupić więcej z jedną dostawą? Wybierz KUP TERAZ i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.

Inne ogłoszenia sprzedającego

Chcesz kupić więcej z jedną dostawą?
Wybierz kup teraz i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 5e11c5f7-0fa7-484a-8b8b-55ff090135e2

Biznes, ekonomia, finanse

Piaseczno  
(32)
Hajnówka  
(12)
Otwock  
(10)
Chełmno  
(10)
Kałuszyn  
(10)
Rokiciny-Kolonia  
(8)
Świnoujście  
(7)
Będzin  
(5)
Jelenia Góra  
(5)
Skierniewice  
(5)
Starachowice  
(4)
Raba Wyżna  
(4)
Pigża  
(4)
Zgierz  
(4)
Braniewo  
(3)
Roczyny  
(3)
Piasek  
(3)
Plewiska  
(3)
Winnica  
(3)
Kluczbork  
(3)
Warka  
(3)
Kłodzko  
(3)
Choszczno  
(3)
Józefów  
(3)
Siemianowice Śląskie  
(3)
Zielonki-Wieś  
(3)
Bochnia  
(3)
Głubczyce  
(2)
Zabierzów  
(2)
Puławy  
(2)
Świnna  
(2)
Osielsko  
(2)
Grodzisk Mazowiecki  
(2)
Brześć Kujawski  
(2)
Zalasowa  
(2)
Wołów  
(2)
Sońsk  
(2)
Prądocin  
(2)
Krasnobród  
(2)
Ząbkowice Śląskie  
(2)
Ostrów Wielkopolski  
(2)
Pilawa  
(2)
Jarząbkowice  
(2)
Nowe Miasto nad Pilicą  
(1)
Środa Wielkopolska  
(1)
Wojtokiemie  
(1)
Lutowiska  
(1)
Poniatowa  
(1)
Bronisławów  
(1)
Limanowa  
(1)
Myślenice  
(1)
Kaputy  
(1)
Osse  
(1)
Kostrzyn nad Odrą  
(1)
Szczekociny  
(1)
Bartążek  
(1)
Pisarzowice  
(1)
Czersk  
(1)
Opatów  
(1)
Dobromierz  
(1)
Człopa  
(1)
Władysławów  
(1)
Krotoszyn  
(1)
Zarzecze  
(1)
Ostrów Mazowiecka  
(1)
Letnisko Nowy Jadów  
(1)
Jarocin  
(1)
Płońsk  
(1)
Brzostek  
(1)
Orło  
(1)
Miąse  
(1)
Nowa Pogorzel  
(1)
Ceków-Kolonia  
(1)
Żywiec  
(1)
Brzozów  
(1)
Sobków  
(1)
Bełżyce  
(1)
Zamość  
(1)
Staw  
(1)
Brzeziny  
(1)
Ochodza  
(1)
Wałcz  
(1)
Chrząstawa Wielka  
(1)
Stargard  
(1)
Grabówka  
(1)
Kamienna Góra  
(1)
Bielsk Podlaski  
(1)
Kobierzyce  
(1)
Sułkowice  
(1)
Brzezinka  
(1)
Bąkowiec  
(1)
Koło  
(1)
Pawłów  
(1)
Zelów  
(1)
Koprzywnica  
(1)
Chociwel  
(1)