Typografia to książka, która prezentuje bogactwo możliwości, które daje znajomość zasad typografii. Najważniejsze reguły, według których powinni postępować projektanci, przedstawione zostały przy pomocy szczegółowych opisów zilustrowanych licznymi przykładami wybitnych i przełomowych prac z całego świata.
Publikacja pokazuje wiele krojów pism z czasów dawnych i współczesnych, dzięki czemu jest nieocenionym źródłem inspiracji i fachowym poradnikiem dla wszystkich, którzy zajmują się projektowaniem książek, czasopism, reklam, stron internetowych. Stanowi rozszerzenie i uzupełnienie wydanych już książek: Twórcze projektowanie, Kreatywna reklama.
Gavin Ambrose na początku swej kariery pracował jako projektant i grafik dla największych agencji reklamowych. Obecnie projektuje dla klientów z branży artystycznej, galerii sztuki, wydawnictw. Jest także autorem i projektantem kilku publikacji na temat marek i opakowań.
Paul Harris współpracuje, jako niezależny autor i redaktor, z różnymi czasopismami w Londynie i Nowym Jorku. Napisał kilka książek o projektowaniu opakowań.