Kupiłem ją jako nową w marcu 2011 i używałem do końca 2021 roku.
Uprząż nadaje się do nauki pierwszych startów “alpejką” oraz pierwszych lądowań bez “wysuniętego podwozia”. W mojej ocenie jest wystarczająca na pierwsze 2-3 lata przygody z lataniem.
Uprząż została wykonana z mocnych materiałów, jest bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne. Wielokrotnie zaliczyłem nieudane starty z “fikołkami”, które pozostawiły zabrudzenia od trawy i piachu.
Sprzęt posiada protektor gąbkowy o grubości około 15 cm (oryginalnie był nieco cieńszy).
Uprząż ma siedzisko z deski i zostało tak zaprojektowane, że aby ją wyjąć (np. do prania), należy zdemontować karabinki z taśm udowych. Nigdy karabinków nie demontowałem i nie wyjmowałem deski. Sprzęt czyściłem przy pomocy wilgotnej szmatki.
Deska jest dosyć szeroka i pozwala na dobrą pracę ciałem przy skrętach.
Rozmiar L. Nie udało mi się odszukać opisu “rozmiarówki”. Wydaje mi się, że jest to rozmiar dla pilota o wzroście w przedziale około 175-185 cm i wadze w przedziale około 75-90 kg
Posiada możliwość podpięcia na rzepy kokonu, który należy oddzielnie dokupić, nigdy nie testowałem tej funkcji.
Duży kontener na plecak i wodę
Waga uprzęży to około 5,2 kg.
Czasami przy dłuższych lotach (około 1-3 godz.) uwierały mnie taśmy, które zostały umiejscowione w oparciu uprzęży, mniej więcej w połowie pleców (nieco poniżej łopatek). Prawdopodobnie był to problem regulacji oparcia.
Uszkodzenia:
- Przetarcia wynikające z wieloletniego użytkowania: np: przetarcie na krawędzi deski, przetarcia nie wpływają na funkcjonalność sprzętu (zdj.),
- Uszkodzona kieszeń na radio na taśmie barkowej: Niestety, kieszeń wykonana z siatki jest rozerwana (zdj.).
UWAGA: Uprząż sprzedaję bez karabinków, ponieważ z uwagi na ich wiek, zgodnie z zaleceniem producenta, powinny zostać wymienione na nowe.
W zestawie:
-Uprząż
-V-taśma do zapasu
-Klamka do zapasu
-Belka speed
-Podnóżek