,,Branża marketingowa ma prawo być z siebie dumna. Nie tylko z powodu nowych metod analizowania danych i promowania produktów, nie tylko z racji coraz bardziej wyrafinowanej technologii, jaką się posługuje, lecz przede wszystkim z powodu wyraźnego postępu, jaki czyni pod względem kultury komunikowania się z klientami i potencjalnymi klientami. Nachalne wciskanie ludziom, czy tego, chcą czy nie, reklam i samych produktów, tak fatalnie obciążające wizerunek marketingu jako takiego, powoli odchodzi do przeszłości. Zadecydowali o tym sami konsumenci, mający dość zalewu reklamy i molestowania ich z każdej strony niechcianymi przekazami marketingowymi. Współczesny komunikat marketingowy nie chce się nikomu narzucać, lecz za to chce być jak najprostszy do znalezienia i przekazania dalej, jeśli odbiorca sam zechce to uczynić. A skoro już przybiera postać masowo dystrybuowanej reklamy, to z reguły prezentuje ona wysoki poziom estetyczny i każdemu miło jest na nią popatrzeć. Rośnie nam ogólna kultura społeczna, a wraz z tym wzrasta poziom komunikacji marketingowej. Rynek jest coraz bardziej cywilizowany, dopasowując się do wymagań społeczeństwa, lecz jednocześnie je kształtując. I to jest trend wszystkich trendów – generalna, bardzo pozytywna tendencja kulturowa, której podporządkowane są rozmaite szczegółowe rozwiązania i techniki, mające w kolejnych latach coraz większe wzięcie."