BMW Seria 3 E90 (2005-2012)

114 ogłoszeń

BMW E90 - kupuj i sprzedawaj na Allegro Lokalnie

Ogłoszenia promowane

Ogłoszenia

BMW E90 – światowy samochód roku 2006

BMW E90 to fabryczne oznaczenie piątej generacji popularnej serii 3, która była produkowana w latach 2004-2012. Jako pierwszy pojawił się sedan (E90). Auto miało długość 4526 mm, szerokość: 1817 mm (rozstaw osi 2761 mm) wysokość 1420 mm. Było o 8 cm szersze i o 5 cm dłuższe od poprzednika – modelu E46. Pojazd z napędem na tylną oś powstawał z trzema typami zawieszenia: seryjnym, usportowionym i sportowym. Oczekiwania miłośników mocnych wrażeń za kierownicą spełniała wersja M3. Już w 2005 r. bawarski koncern przedstawił wersję Touring, czyli kombi (E90) z napędem na cztery koła. W 2006 roku zestaw uzupełniło coupe (E92), a rok później rzadki na rynku wtórnym kabriolet z twardym, składanym dachem (E93). BMW E90 od początku spotkało się z bardzo przychylnym przyjęciem kierowców, którzy docenili doskonałe prowadzenie auta. Spektakularnym wyrazem uznania dla technicznych możliwości auta stał się tytuł Światowego Samochodu Roku 2006. Wnętrze, zgodnie z wymogami segmentu D, zapewnia wysoki komfort jazdy.

BMW E90 przed i po liftingu

BMW E90 przeszło tylko jeden lifting we wrześniu 2008 r. Odświeżone wizualnie wersje mają oznaczenie katalogowe LCI. Wnętrze auta pozostało bez zmian – modyfikacje ograniczyły się do karoserii i jednostek napędowych. Projektanci BMW unowocześnili design maski i bagażnika, reflektorów (przednich i tylnych), progów, zderzaków i lusterek. Przy okazji auta dostały nowe felgi aluminiowe i lekko wzmocnione silniki. Jeżeli decydujesz się nabyć 10-letnie lub starsze auto, zwracaj uwagę przede wszystkim na to, co ma pod maską. Satysfakcja z posiadania BMW E90 zależy od stanu zachowania zawieszenia i właściwego doboru jednostki napędowej.

Najlepsze silniki w BMW E90

Wybór jednostek napędowych BMW E90 jest imponujący: 19 silników benzynowych i 14 motorów wysokoprężnych. Po raz pierwszy niemiecki koncern wprowadził układy turbodoładowania (twin-turbo w modelu 335i). Ciekawostką jest też wolnossący silnik widlasty V8 pod maską BMW E90 M3. Spośród ponad 30 jednostek napędowych nie wszystkie przeszły pozytywnie próbę czasu. Jakie motory w „trójkach” piątej generacji są najlepsze? Ogólna zasada wyboru mówi o tym, aby unikać bezpośredniego wtrysku. Za ryzykowny uważany jest też zakup BMW E90 z silnikiem turbodoładowanym. Wśród jednostek benzynowych największym zainteresowaniem cieszą się silniki R4 o pojemności 2.0., w tym szczególnie egzemplarze o mocy 136, 143, 150, 163 i 170 KM. Dobre noty zbierają też modele R6 2.5 l i 3.0 l, z wyjątkiem podwójnie doładowanej wersji 335i. Jeżeli szukasz BMW E90 z dieslem pod maską, postaw na modele oznaczone jako M47, czyli jednostki 318d i 320d. Jeżeli chodzi o skrzynie biegów, to bezpieczniej jest wybierać wersje manualne.

Podobne wyszukiwania