1 ogłoszenie
Rowery miejskie na sprzedaż. Sprawdż również używane rowery miejskie w atrakcyjnych cenach na Allegro Lokalnie
Klasyczny rower miejski ma sztywną, stabilną, dość ciężką i najczęściej niską ramę. Może być wykonana z aluminium lub ze stali. Wyróżnia się szerokim i wygodnym siodłem. Obowiązkowym wyposażeniem są druciane koszyki i sakwy, które ułatwiają przewożenie zakupów oraz bagażu. Całości dopełniają błotniki i mocne oświetlenie, niezbędne w ruchu miejskim. Pamiętaj, że rower miejski to po prostu jednoślad, którym jeździsz po mieście. Wybierz egzemplarz, na którym czujesz się pewnie. Powinien mieć skuteczne hamulce i dobrą przyczepność na gładkich nawierzchniach. W roli roweru miejskiego może z powodzeniem wystąpić model trekkingowy, crossowy, ostrokołowiec lub składak. Coraz większą popularnością cieszą się elektryczne rowery miejskie. Ułatwiają szybkie przemieszczanie się, które nie wymaga dużego wysiłku. To idealny rower na dojazdy do pracy i szkoły – nawet na wielokilometrowych dystansach. Interesującą kategorią jednośladów miejskich są rowery typu cargo. To pojazdy wyposażone w pojemne skrzynie ładunkowe. Zmieścisz w nich z łatwością dużą walizkę, zakupy z marketu lub dziecko w foteliku.
Rowery retro to stare, odrestaurowane egzemplarze, sprowadzane z Holandii, Niemiec czy innych krajów. W Polsce wielką popularnością cieszą się klasyczne holenderskie rowery miejskie. Drugą opcją są linie nowych rowerów, stylizowane na oldtimery sprzed kilkudziesięciu lat. Mają klasyczny wygląd i nowoczesne przekładnie, oświetlenie LED, dobrej jakości hamulce, a także wygodne żelowe siodełka. Znakami rozpoznawczymi starych i postarzanych jednośladów są fantazyjnie powyginane kierownice, klasyczne lampy zasilane z dynama czy sprężynowe siodła pokryte naturalną skórą. Rowery retro charakteryzują się skórzanymi sakwami na narzędzia, a zamiast plastikowego bidonu możesz wyposażyć je w metalową manierkę. Warto dodać też stylową trąbkę z gumową gruszką zamiast zwykłego dzwonka.
Damski rower miejski to model z nisko profilowaną ramą. Niewielki przekrok (odległość od podłoża do najwyższej poziomej rury ramy) zapewnia łatwe wsiadanie oraz zsiadanie z roweru. Nawet kobiety w długich sukienkach mogą wygodnie korzystać z roweru. Obowiązkowym wyposażeniem klasycznej damki są szczelne osłony na przednią zębatkę i łańcuch. W niektórych modelach mocno zabudowane jest też tylne koło. Wszystko po to, aby wykluczyć zabrudzenie ubrań. Zazwyczaj miejski bicykl nie ma zbyt wielu przerzutek. W nowoczesnych modelach standardem są przekładnie ukryte w piaście. Damski rower miejski ma wysoko umieszczoną kierownicę, aby umożliwić jazdę w wyprostowanej pozycji. Częstym wyposażeniem są pojemne kosze z materiałową wyściółką. Mogą być zamontowane na kierownicy lub ustawione za siodełkiem na mocnym bagażniku.