O przedmiocie

Konsumowanie życia Zygmunt Bauman Jak nowa Nastolatki, z zapałem i entuzjazmem wystawiające na pokaz swoje zalety, w nadziei, że przyciągną uwagę, a może nawet zdobędą uznanie i aprobatę konieczne, by pozostać w grze towarzyskiej. Potencjalni klienci, którzy muszą wykazywać się zadowalającymi danymi o wydatkach i zwiększać limity kredytowe, żeby uzyskać lepszą obsługę. Przyszli imigranci walczący o punkty, będące świadectwem popytu na ich usługi, aby rozpatrzono pozytywnie ich podanie o pobyt stały. Wszystkie te trzy, na pozór tak różne, kategorie ludzi nakłania się, popycha, albo wręcz zmusza do promowania atrakcyjnego i pożądanego towaru, do wykorzystywania wszystkich sił i wszelkich dostępnych metod, by podnieść wartość rynkową dóbr, które sprzedają. A towarem, który mają wprowadzić na rynek, wypromować i sprzedać, są oni sami. Fragment książki Wraz z nadejściem ery płynnej nowoczesności społeczeństwo producentów przekształca się w społeczeństwo konsumentów. Człowiek odgrywa w nim równocześnie dwie role: potencjalnego nabywcy, a zatem przedmiotu marketingowych zabiegów, oraz potencjalnego towaru, poszukującego nabywców. Obie role grane są w przestrzeni społecznej określanej mianem rynku. Warunkiem uzyskania dostępu do dóbr społecznych (przedmiotów osobistej konsumpcji, a także uznania i pozycji społecznej) jest zdobycie „wartości rynkowej”, a więc popytu na walory własne. „Utowarowienie” relacji międzyludzkich i poddanie ich regułom rynku towarowego, a nie wzrost aktywności konsumpcyjnej i jej awans w całokształcie czynności życiowych, jest cechą definiującą społeczeństwo konsumentów i kultury konsumeryzmu. W tej książce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk współczesnych wzorów i strategii życiowych, bada wpływ postaw konsumpcyjnych na wzory zachowań w różnych, na pozór niepowiązanych z sobą, aspektach życia społecznego, takich jak współczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podziały i uwarstwienie społeczne, wspólnoty i związki partnerskie, budowa tożsamości, wytwarzanie i użytkowanie czy wreszcie preferowanie określonych wartości. Głównymi tematami tej błyskotliwej książki są wpływ światopoglądu i wzorów zachowań inspirowanych i kształtowanych przez rynki towarowe na sieć stosunków międzyludzkich oraz źródła uraz, protestów i oporu wobec tego wpływu. Zygmunt Bauman jest emerytowanym profesorem Uniwersytetu w Leeds.
Stan Bardzo dobry
Gatunek Psychologia, socjologia
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 84cd70e3-77fa-4672-942c-39414ec4f25e

Psychologia, socjologia

Stanowice  
(28)
Młochów  
(27)
Rosochate Kościelne  
(24)
Konarzyny  
(22)
Czersk  
(16)
Dziećmorowice  
(13)
Stęszew  
(13)
Poraj  
(12)
Mogilany  
(12)
Radogoszcz  
(12)
Kraszew  
(12)
Kudowa-Zdrój  
(12)
Chodzież  
(11)
Chlewiska  
(11)
Malcanów  
(11)
Piekoszów  
(10)
Strumień  
(10)
Bytkowice  
(10)
Pleśna  
(10)
Kamieniec  
(9)
Chotków  
(9)
Bronisławów  
(9)
Tułowice  
(9)
Kobierzyce  
(9)
Krasiejów  
(8)
Marszowice  
(8)
Nieporęt  
(8)
Dłużyna Górna  
(8)
Roczyny  
(7)
Pigża  
(7)
Grabówka  
(7)
Sobków  
(7)
Pilawa  
(7)
Szynych  
(7)
Dąbrowice  
(7)
Rostarzewo  
(6)
Garcz  
(6)
Dąbrówka  
(5)
Baranowo  
(5)
Mazowsze  
(5)
Włodawa  
(5)
Lipsko  
(5)
Suchedniów  
(5)
Osięciny  
(5)
Kawęczyn  
(4)
Zielonki-Wieś  
(4)
Santok  
(4)
Kuźnia Raciborska  
(4)
Pępowo  
(4)
Boguchwałowice  
(4)
Burczak  
(4)
Międzyborów  
(4)
Lubiechowa  
(4)
Bodzechów  
(4)
Zarzecze  
(4)
Raba Wyżna  
(4)
Hecznarowice  
(4)
Szczekociny  
(4)
Morąg  
(4)
Szklary Górne  
(4)
Grodków  
(4)
Bałachy  
(4)
Pilnik  
(4)
Lipowa  
(4)
Inwałd  
(4)
Zwonowice  
(3)
Wrzeszczewice-Skrejnia  
(3)
Opatów  
(3)
Dąbrowa  
(3)
Grzechynia  
(3)
Charzykowy  
(3)
Lutcza  
(3)
Narew  
(3)
Wilczyn  
(3)
Stare Kolnie  
(3)
Maniowy  
(3)
Cisiec  
(3)
Rządza  
(3)
Ćwiklice  
(3)
Dalików  
(3)
Kamień  
(3)
Drzycim  
(3)
Kuryłówka  
(3)
Nidek  
(3)
Wąbrzeźno  
(3)
Bąkowo  
(3)
Żarki  
(3)
Mieszkowice  
(3)
Wróblówka  
(3)
Libertów  
(3)
Klimkówka  
(3)
Brzezinka  
(3)
Zgłobice  
(3)
Jarząbkowice  
(2)
Ostrawa  
(2)
Rymanów-Zdrój  
(2)