O przedmiocie

Makieta kolejowa w wielkości TT

Niestety z przyczyn osobistych zmuszony jestem znaleźć nowego właściciela dla dwóch dotychczas zbudowanych makiet segmentowych w wielkości TT ("Wornitz" oraz "Krummhubel" - patrz również inne moje aukcje). Z hobby nie rezygnuję jednak warunki lokalowe zmuszają do takiej decyzji...
Makieta generalnie jest w dobrym stanie, przechowywana była w pokoju (sucho!) pod przykryciem (pleksi) więc nie jest zakurzona czy w inny taki sposób zniszczona. Połączenia w układzie analogowym z dużą liczbą podpięć kabli więc nie powinno być problemu aby spiąć to w niezawodnie działającą makietę w systemie cyfrowym. Pod dostosowaniu profili przejściowych pewnie stanowić może rozwinięcie makiet modułowych w powszechnie stosowanych systemach...

Na makiecie "Krummhubel" część połączeń na pulpicie wymagać będzie dokończenia (ewentualnie przeróbki jeżeli ktoś decydowałby się na cyfrę) natomiast na makiecie "Wornitz" sugerowałbym wymianę napędów (dotychczas były to napędy elektromagnetyczne BTTB ale z uwagi na wiek nie są już niezawodne i dla sprawnej obsługi wypadałoby je zamienić na coś współczesnego).

W każdym przypadku przedmiotem oferty jest makieta w wielkości TT - ewentualnej elementy wyposażenia (pojazdy, tabor) jak również elementy montażu ekspozycji - nie są przedmiotem oferty. Przedmiotem aukcji w każdym przypadku jest wyłącznie makieta opisana w tytule.

Odbiór opisany jako odbiór osobisty - do uzgodnienia aczkolwiek z uwagi na charakter przedmiotu, formy przekazania są ograniczone. Do uzgodnienia!

Poniżej parę słów o makiecie - jak powstawała i co się na niej znajduje...

----------------------------
Krummhubel [POZIOM 1]
więcej o makiecie również w wątku:
https://forumtt.pl/viewtopic.php?t=10220&start=15

GENEZA MAKIETY

Ta makieta nie do końca była planowana... Początkowy były to segmenty, które wpasowane w wymiary półek segmentu meblowego miały za zadanie prezentację taboru kolejowego... i samochodowego. Ot, takie dioramki. Przeprowadzone modyfikacje sposobu przentacji i mocowania makiety poziomu 0 otworzyły jednak nowe możliwości... Pojawił się więc pomysł, dlaczego by tego co już jest nie połączyć, rozbudować i utworzyć nowy, całkowicie funkcjonalny poziom?

Inspiracją do takiego a nie innego temty była nieczynna już niestety jedna z sudeckich stacji końcowych (może już niedługo?). Miałem okazję jeszcze dojechać do niej pociągiem i od zawsze fascynowała swoim charakterem - stromy podjazd a całość wręcz wciśnięta w górskie zbocze. odwzorowanie nie jest oczywiście wierne, podkreśliłem te elementy, które utkwiły mi jako charakterystyczne. Proszę więc nie rozliczać szczegółowo z wszelkich podobieństw i różnic... Ta stacja była jednak inspiracją dla modelu - w sumie... zagadka! Właśnie, jaka to stacja?

MAKIETA poziom +1

Również ten poziom bazuje na torach modelowych Tillig i jest w pełni analogowy, w obrębie stacji łącznie jest 5 sekcji izolowanych elektrycznie + jedna sekcja izolowana wjazdowa. Sterowanie skoncentrowane jest w skrzynce sterowniczej zabudowanej w ścience czołowej jednego z segmentów. Włączenie zasilania danej sekcji oraz sygnał dawany na semaforze sygnalizują podświetalne diody na schemacie układu stacji.

Makieta składa się z ok. 5 segmentów. Całość zajmuje ok. 4,5 metra. W odróżnieniu od poziomu 0, tutaj szerokość na całej długości będzie jednakowa - dokładnie (jedynie!) 26 cm. W odróżnieniu od makiety poziomu 0, nie ma tu charakterystycznego łuku. Tor wpada do tunelu a sam 90st. łuk (lub inny dowolny przebieg!) ukryty może być w "miniaturowym górskim zboczu". Dzięki temu uzyskano odmienny układ szlaku niż na poziomie 0, sam ewentualny łuk może być ciaśniejszy i zajmować mniej miejsca (będzie miał charakter łuku wyłącznie technicznego, niewidocznego) no i... jak wyglądałaby makieta o górskim krajobrazie bez tunelu :-)

Ogólna koncepcja jest zbliżona jak przy poziomie 0 - "mniej znaczy więcej". Z budynków "wprost z pudełka" (chociaż w pełni malowany i lakierowany) jest wyłącznie jeden - pensjonat przy torze. Budynek dworca kolejowego zbudowany jest z płytek montażowych i akcesoriów Auhagena. Z wykorzystanych materiałów wspomnieć należałoby jeszcze o NOCHu (mury oporowe), HEKI, BUSCH (zieleń) i Weinercie (ławki 5828, kosze 5834 oraz balustrada 5847 - nieco inna forma niż na wiadukcie poziomu 0!). Sygnalizator świetlny oraz lampy oświetleniowe to "produkcja własna"(oszlifowane diody, rurka 1,8mm itp). Trochę to wynika z cięcia kosztów, trochę z braku dostępności odpowiednich produktów w handlu (oferta BUSH w tym względzie zupełnie nie odpowiada wielkości TT). Jeżeli chodzi o sygnalizację świetlną, w grę wchodził niszowy Erbert, z oświetlenia w zasadzie tylko Weinert, JM-Model czy Omkia ale w tych przypadkach brak form typowych dla obszaru byłego NRD lub wybranej tematyki. No a poza tym - radość z samodzielnej budowy - bezcenna :-)

Stan Ze śladami użytkowania
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: c1d1a0af-edd9-4a8f-96f6-0a18507d78ef

TT - 1:120

Łódź  
(18)
Stara Łubianka  
(3)
Gubin  
(2)
Piła  
(2)
Białystok  
(2)
Wrocław  
(2)
Gorzów Wielkopolski  
(2)
Bydgoszcz  
(2)
Łomianki  
(1)
Gliwice  
(1)
Września  
(1)
Poznań  
(1)
Piwniczna-Zdrój  
(1)
Świdnik  
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski  
(1)
Komorniki  
(1)
Włodawa  
(1)
Żaby  
(1)
Chorzów  
(1)
Limanowa  
(1)
Miodówko  
(1)
Korczyna  
(1)
Bieniewice  
(1)
Krosno  
(1)
Długołęka  
(1)
Jarocin  
(1)