O przedmiocie

OBLICZA EPOK 2.1 + OBLICZA EPOK 2.2

Język polski. Podręczniki do klasy 2. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony

W podręczniku "Oblicza epok" dla klasy 2, część 1 znajdują się teksty wczesnego romantyzmu, m.in. wiersze poetów jezior (zakres rozszerzony), Giaur Byrona, Cierpienia młodego Wertera oraz Faust Goethego, opowiadania Edgara Allana Poego (zakres rozszerzony), a także twórczość dwóch największych poetów romantyzmu w Polsce – Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.

Autor: Opracowanie zbiorowe -

Wydawnictwo: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Liczba stron: 328

Okładka: miękka

Rok dopuszczenia 2020, numer ewidencyjny w wykazie: 952/3/2020

Wydanie I

+

Podręcznik "Oblicza epok" część 2.2 składa się z dwóch działów odpowiadających epokom historyczno-literackim: romantyzm (część dotycząca twórczości Zygmunta Krasińskiego i Cypriana Norwida) pozytywizm.

Autor: Opracowanie zbiorowe Wydawnictwo: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Liczba stron: 344

Okładka: miękka

Rok dopuszczenia 2020, numer ewidencyjny w wykazie: 952/4/2020

Wydanie I

Materiał nauczania w podręcznikach jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest realizowany przede wszystkim metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – rozpoczynające każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych oraz zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu), a także pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyróżniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów). Każdy podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę, a także blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (Sprawdź się). Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu. Struktura tematu (jednostki lekcyjnej). Tytuł lekcji – zaciekawiający, nawiązujący do omawianego utworu. Oś czasu wizualizująca czas powstania dzieła. Tekst odautorski podzielony na podrozdziały – wprowadza podstawowe treści nauczania wyszczególnione w podstawie programowej, zawiera informacje o genezie (U źródeł tekstu), gatunku (Forma gatunkowa) oraz kontekstach, w jakich należy utwór odczytywać. Elementy graficzne (tabele, schematy, diagramy) ułatwiające zapamiętywanie wiadomości. Ramki Wiedzieć więcej zawierające dodatkowe informacje o charakterze ciekawostek, uzupełnień – ubarwiają i rozszerzają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem. Ramki O twórcy – przy pierwszym tekście danego autora w podręczniku – wprowadzają dodatkowe informacje biograficzne. Tekst – z numeracją wersów (w przypadku wiersza) i akapitów (w przypadku tekstów nieliterackich), z przypisami. Konteksty (fotografie, reprodukcje, kadry filmowe itp.) wraz z opisami, które wyjaśniają ich powiązania z utworem z epoki, oraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację kontekstu lub stawiającymi problem do dyskusji. Ramki Pojęcia kluczowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów. Polecenia w lekcjach literacko-kulturowych, podzielone na części: Analiza, Interpretacja – służą pogłębionej lekturze dzieła, uczą analizy i interpretacji całych utworów lub wskazanych fragmentów z uzasadnieniem odwołującym się do odpowiednich kontekstów oraz własnego doświadczenia lekturowego i życiowego; Wartości i postawy – propozycja przedyskutowania przez uczniów problemu dotyczącego wartości / postaw oraz konfliktów wartości / postaw obecnych w utworze, w tym propozycja odniesienia się uczniów do cudzych wypowiedzi czy poglądów na ten temat; propozycja przedyskutowania problemu dotyczącego związku wartości poznawczych, etycznych i estetycznych obecnych w utworze; Wypowiedź pisemna – polecenie stworzenia wypowiedzi pisemnej w jednym z gatunków wskazanych w podstawie programowej; Zadanie projektowe – fakultatywnie w niektórych lekcjach propozycja własnego, uczniowskiego projektu, odnoszącego się do zainteresowań i osiągnięć uczniów oraz problematyki tekstów omawianych na lekcji. Ćwiczenia w lekcjach językowych. Infografiki na rozkładówkach – w atrakcyjny graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia kształcenia literacko-kulturowego. Struktura materiału powtórzeniowego po dziale Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości schemat odnoszący się do treści działu, zawierający najważniejsze informacje o utworach z epoki (m.in. autor, data powstania, gatunek, motywy i symbole).przypomnienie najważniejszych pojęć z lekcji literacko-kulturowych i lekcji językowych, z odsyłaczem do odpowiedniej strony w podręczniku.polecenia (otwarte i zamknięte) odnoszące się do treści działu, sprawdzające stopień opanowania materiału. Analiza tekstu nieliterackiego – materiały służące doskonaleniu umiejętności retorycznych. Tworzenie własnego tekstu – materiały przygotowujące ucznia do samodzielnego napisania dłuższej wypowiedzi pisemnej. Na końcu podręczników znajdują się: Indeks pojęć – pomagający w uporządkowaniu zdobytej wiedzy i zapewniający przyswojenie najważniejszej terminologii; Indeks osób

Stan Ze śladami użytkowania
Przedmiot Język polski
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: aa564cf9-1cd3-4cbf-b901-49697b2ab585
Napisz

Podobne wyszukiwania

Język polski Warszawa  
(4333)
Język polski Lublin  
(451)
Język polski Kielce  
(311)
Język polski Gliwice  
(287)
Język polski Sosnowiec  
(196)
Język polski Opole  
(152)
Język polski Legionowo  
(143)
Język polski Przemyśl  
(140)
Język polski Piaseczno  
(123)
Język polski Grodzisk Mazowiecki  
(122)
Język polski Będzin  
(115)
Język polski Elbląg  
(108)
Język polski Mysłowice  
(105)
Język polski Tczew  
(102)
Język polski Świeradów-Zdrój  
(101)
Język polski Jabłonna  
(100)
Język polski Zamość  
(100)
Język polski Puławy  
(99)
Język polski Jelenia Góra  
(95)
Język polski Zgierz  
(91)
Język polski Skierniewice  
(84)
Język polski Ostrów Mazowiecka  
(80)
Język polski Bochnia  
(67)
Język polski Myślenice  
(63)
Język polski Czempiń  
(63)
Język polski Szczecinek  
(63)
Język polski Brwinów  
(57)
Język polski Ełk  
(56)
Język polski Limanowa  
(53)
Język polski Opalenica  
(52)
Język polski Kluczbork  
(51)
Język polski Bolesławiec  
(49)
Język polski Zambrów  
(49)
Język polski Siemianowice Śląskie  
(47)
Język polski Kostrzyn nad Odrą  
(44)
Język polski Józefów  
(44)
Język polski Hrubieszów  
(42)
Język polski Poniatowa  
(42)
Język polski Chełmno  
(40)
Język polski Stargard  
(39)
Język polski Nowy Targ  
(38)
Język polski Gryfice  
(38)
Język polski Krasnystaw  
(37)
Język polski Starachowice  
(37)
Język polski Brzeziny  
(34)
Język polski Jaworzyna Śląska  
(34)
Język polski Wągrowiec  
(33)
Język polski Krotoszyn  
(33)
Język polski Koło  
(32)
Język polski Łuków  
(32)
Język polski Plewiska  
(31)
Język polski Morąg  
(30)
Język polski Myszków  
(30)
Język polski Ostrów Wielkopolski  
(29)
Język polski Kurów  
(29)
Język polski Milicz  
(29)
Język polski Komorniki  
(28)
Język polski Strzelin  
(28)
Język polski Miejska Górka  
(28)
Język polski Słupca  
(27)
Język polski Wałcz  
(27)
Język polski Łęczna  
(26)
Język polski Gołańcz  
(26)
Język polski Sierpc  
(26)
Język polski Brzozów  
(26)
Język polski Śrem  
(26)
Język polski Kamionki  
(26)
Język polski Stary Zamość  
(25)
Język polski Mikołów  
(25)
Język polski Pasłęk  
(24)
Język polski Dynów  
(24)
Język polski Skwierzyna  
(23)
Język polski Brzostek  
(23)
Język polski Jarosław  
(22)
Język polski Osięciny  
(22)
Język polski Jawiszowice  
(21)
Język polski Kobyłka  
(21)
Język polski Łęczyca  
(21)
Język polski Głubczyce  
(20)
Język polski Wołów  
(20)
Język polski Żywiec  
(20)
Język polski Łochowo  
(19)
Język polski Mogilany  
(19)
Język polski Dębe Wielkie  
(19)
Język polski Płońsk  
(18)
Język polski Milejowice  
(18)
Język polski Sanniki  
(18)
Język polski Siemonia  
(18)
Język polski Jelcz-Laskowice  
(18)
Język polski Nowe Miasto nad Pilicą  
(17)
Język polski Stara Błotnica  
(17)
Język polski Żarnowiec  
(17)
Język polski Chełmiec  
(16)
Język polski Koryciany  
(16)
Język polski Niemodlin  
(16)
Język polski Dąbrówka  
(16)